Klein formaat kentekenplaat

Oude Brikker

MF veteraan
7 jan 2003
8.086
18
Den Haag
Ik zag vandaag een kentekenplaat die duidelijk kleiner was dan de normale voor motoren.
Hij was iets minder breed en ook minder hoog. Er zat wel een standaard EU-sticker op.
Verder dezelfde kleur geel en ook zwarte letters.

Is dit een nieuw model of een niet legale plaat?
Ik vermoed het laatste.

Wat is het boete bedrag dat er op het voeren van een niet goedgekeurde kentekenplaat staat?
 
Het was beslist een NL kenteken :Y

Alleen dan op een afwijkend bordje qua formaat.
Een formaat dat overigens beter bij een motor past dan het huidige en het was mi nog prima te lezen.
Ook voor de nationale collecte teams en hun apparaten B|
 
Custom made plaatje zoals je soms ook bij sommige sportwagens ziet.

Ideetje is om de rand vd plaat af te knippen. Kan toch al gauw 1 cm schelen en de kans dat er wat over gezegd wordt is klein. Vele houders klemmen de platen ook al in, waarbij de rand soms al 1 cm over de plaat steekt.
 
Het was beslist een NL kenteken :Y

Alleen dan op een afwijkend bordje qua formaat.
Een formaat dat overigens beter bij een motor past dan het huidige en het was mi nog prima te lezen.
Ook voor de nationale collecte teams en hun apparaten B|

Ach, de MP3 heeft pas een belachelijk groot formaat nummerplaat, net een spoiler. Zat me net vandaag af te vragen waarom eigenlijk, maar in de regelgeving wordt er dus onderscheid gemaakt tussen motoren en voertuigen met méér dan twee wielen.
 
Custom made plaatje zoals je soms ook bij sommige sportwagens ziet.

Ideetje is om de rand vd plaat af te knippen. Kan toch al gauw 1 cm schelen en de kans dat er wat over gezegd wordt is klein. Vele houders klemmen de platen ook al in, waarbij de rand soms al 1 cm over de plaat steekt.
Idd een speciaal gemaakt plaatje, hoorde ik zojuist.
Het was geen afgeknipte, gewone plaat en de letters waren wat minder groot.
De zwarte rand rondom zat er niet op.

Zo'n 3-wiel scooter als de MP3 heeft kennelijk een standaard auto numerbord.
Dat is idd wel erg groot voor op zoiets :r .

Ongeveer dezelfde belachelijke grootte als het nummerbord dat op mijn 1e motor zat.
Volgens mij waren dat ook standdard platen die ook op auto's zaten.
Dat was het type voordat de EU-plaat voor motoren erin kwam.
 
Er zijn twee types MP3. Voor de ene heb je rijbewijs A nodig, voor de andere rijbewijs B. De eerste heeft een normale plaat, de tweede zo'n sneeuwschuiver.
 
Hee, een rbw B voor zo'n ding?
Zou NL dan toch heeel stiekem een beetje meegaan met wat elders in de EU mag : een lichte motor rijden met je B-rijbewijs?
 
Niet bepaald een lichte motor, maar wel 1 met 3 wielen
085%20MP3%20LT%20250%20small(1).jpg
 
Zie het ook vaak bij uit Amerika geïmporteerde auto's dat ze een kleinere kentekenplaat hebben zonder blauw EU vak. Volgens mij let de politie hier ook niet op?

Zag dit laatst ook voorbij komen trouwens:

2911250.jpg
 
Ow heb mijn antwoord op de kentekenplaat op Amerikaanse auto´s al gevonden:

"Voor wat betreft de kleine Amerikaanse plaat, daarvoor moet je een aantekening in je kenteken hebben. Die krijg je alleen als de grote plaat echt niet past (bijvoorbeeld als je auto uit Amerika importeert, dus bij de eerste keuring bij de RDW)."
 
Ow heb mijn antwoord op de kentekenplaat op Amerikaanse auto´s al gevonden:

"Voor wat betreft de kleine Amerikaanse plaat, daarvoor moet je een aantekening in je kenteken hebben. Die krijg je alleen als de grote plaat echt niet past (bijvoorbeeld als je auto uit Amerika importeert, dus bij de eerste keuring bij de RDW)."


Klopt, maar er word totaal niet naar gekeken, alleen met de apk.
Ik had een mazda 323F met japanse bumperkit, waarop dus ruimte was voor een kleine plaat voor, gewone plaat was geen pan...

Naar de brezan gegaan, en daar een "onofficiele" plaat besteld ( kun je ook gewoon je naam e.d op laten zetten ) met het kenteken ( geen papieren niks nodig ook ) en die op de auto geschroeft...

3 keer aangehouden, 2x nergens last van ( papier en blazen ) 3e keer alleen gezeur over de donkere lampen... ( en mn snelheid ofcourse... |( )


Alleen met de APK moest ik m ff omschroeven...

foto :

full
 
Er zijn twee types MP3. Voor de ene heb je rijbewijs A nodig, voor de andere rijbewijs B. De eerste heeft een normale plaat, de tweede zo'n sneeuwschuiver.
Helaas heeft de RDW instructie om voor de MP3 LT (B rijbewijs) de Grote plaat te plaatsen.
Mijn MP3 is een RL (A rijbewijs) en heeft dus gewoon een motor plaat.
De LT rijders noemen die plaat inmiddels liefdevol hun picnictafel.
 
Klopt, maar er word totaal niet naar gekeken, alleen met de apk.
Ik had een mazda 323F met japanse bumperkit, waarop dus ruimte was voor een kleine plaat voor, gewone plaat was geen pan...

Naar de brezan gegaan, en daar een "onofficiele" plaat besteld ( kun je ook gewoon je naam e.d op laten zetten ) met het kenteken ( geen papieren niks nodig ook ) en die op de auto geschroeft...

3 keer aangehouden, 2x nergens last van ( papier en blazen ) 3e keer alleen gezeur over de donkere lampen... ( en mn snelheid ofcourse... |( )


Alleen met de APK moest ik m ff omschroeven...

foto :

[afbeelding]
Maar als je een agent treft die overijverig is krijg je gewoon een prent ;)
 
Laatst bewerkt:
Ach, de MP3 heeft pas een belachelijk groot formaat nummerplaat, net een spoiler. Zat me net vandaag af te vragen waarom eigenlijk, maar in de regelgeving wordt er dus onderscheid gemaakt tussen motoren en voertuigen met méér dan twee wielen.

ik heb deze ook gezien... geweldig!
 
Ik zag vandaag een kentekenplaat die duidelijk kleiner was dan de normale voor motoren.
Kan ook een rallyplaat zijn. Kijk maar eens naar bijvoorbeeld de Dakar motoren. Die rijden echt niet met de std plaat rond, die laten meestal het kenteken op een sticker printen. En die plakken ze op een plaatje.
 
Klopt... had voor de zekerheid ook altijd mn gewone plaat bij me, en een rol ducktape... ;)


Een kennis van mij heeft een niet goedgekeurde helm op zn hoofd en zn goedgekeurde hangt aan zn buddyseat, voor het geval dat...

voordat de hele goegemeente over me heen valt, heeft niets met bovenstaande kenteken te maken maar moest er gewoon gelijk aan denken...en mn chippies zijn op
 
Ow heb mijn antwoord op de kentekenplaat op Amerikaanse auto´s al gevonden:

"Voor wat betreft de kleine Amerikaanse plaat, daarvoor moet je een aantekening in je kenteken hebben. Die krijg je alleen als de grote plaat echt niet past (bijvoorbeeld als je auto uit Amerika importeert, dus bij de eerste keuring bij de RDW)."

Kentekenplaat model 18.2 toegestaan komt dan op je kentekenbewijs te staan. Had het op mijn Amerikaanse Ford Probe.... Moet inderdaad wel bij de eerste RDW keuring worden gedaan...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan