Klein gaatje in benzine tank repareren

maurits1996

Rookie
7 mei 2018
13
0
Hilversum
Goedemorgen,

Ik heb een klein gaatje in de benzinetank van mijn Suzuki sv 650 s (2000).
Het gaatje is echt ter grootte van een naald, en het is aan de onderkant van de tank.

Nu is mijn vraag, of ik dit zou kunnen dichten met Bison Metaal kombi, aangezien het zo'n klein gaatje is. Goed opschuren en ontvetten en daarna insmeren en 24 uur drogen zou volstaan, volgens veel mensen op internet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijgevoegd een foto van het gaatje.

Tank gat
 
Laatst bewerkt:
Ik luister even mee, soortgelijk probleem met mijn RD.
Die heb ik ooit al een keer geplakt met spul waar ze de F16's mee dichtmaakten. "Sweedsen" noemden ze dat en is van Scotch. Maar dat heeft het begeven en aangezien Ypenburg weg is...
 
Hmmm. Bij mij is het geen roest maar een scheurtje bij een puntlas waar de bevestigingsbracket mee vastgelast zit. Voor TS zou tankcure nog een optie zijn. Voor mij niet
 
Laatst bewerkt:
Ja mooi spul die tankcure :r
full
 
Goedemorgen,

Ik heb een klein gaatje in de benzinetank van mijn Suzuki sv 650 s (2000).
Het gaatje is echt ter grootte van een naald, en het is aan de onderkant van de tank.

Nu is mijn vraag, of ik dit zou kunnen dichten met Bison Metaal kombi, aangezien het zo'n klein gaatje is. Goed opschuren en ontvetten en daarna insmeren en 24 uur drogen zou volstaan, volgens veel mensen op internet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijgevoegd een foto van het gaatje.

Tank gat
Griffon epoxy repair.

Blijft tijdelijk, want roest.
 
Laatst bewerkt:
als er geen water meer in zit, waarom zou het dan blijven verder roesten ? serieuze vraag bij de weg.
Ik denk omdat water een bestanddeel van roest is. Pas als het (de?) roest weg is, is het water weg. Dat doet die noverox wel, die maakt van roest een niet oxiderende laag door het water in de roestverbinding in een chemisch stabiele stof te veranderen.
Roest is overigens geen ijzeroxide maar wat ik me herinner een carbonaat

[edit]
Roest is een hydroxide die telkens vrije zuurstofmoleculen afgeeft om ijzermoleculen te verbinden waardoor roest dus zonder water verder oxideert, koper carboniseert
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ja, kijk vooral even in die specs van Noverox. Het zal wel een soort Base zijn.

Jou Avatar: Yamaka YDS7, of '82 RD?
 
Laatst bewerkt:
Ja, kijk vooral even in die specs van Noverox. Het zal wel een soort Base zijn.

Jou Avatar: Yamaka YDS7, of '82 RD?

Was mijn eerste fiets een RD250 van '77 of '78 als ik het mij goed herinner.
Ik heb er nog maar één foto van en ik weet niet meer wat het kenteken was.

images


Zoiets maar dan met een witte tank etc.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de vele antwoorden.

Nog een klein vraagje, ik heb dus gister met een slangetje de meeste benzine eruit gezogen, maar hoe krijg ik het laatste eruit? De tank loopt los van de motor niet leeg, omdat die vacuum is. Moet ik die "petcock/benzinekraan" losschroeven, en dan leeg laten lopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan