Klein gaatje in benzine tank repareren

maurits1996

Rookie
7 mei 2018
13
0
Hilversum
Goedemorgen,

Ik heb een klein gaatje in de benzinetank van mijn Suzuki sv 650 s (2000).
Het gaatje is echt ter grootte van een naald, en het is aan de onderkant van de tank.

Nu is mijn vraag, of ik dit zou kunnen dichten met Bison Metaal kombi, aangezien het zo'n klein gaatje is. Goed opschuren en ontvetten en daarna insmeren en 24 uur drogen zou volstaan, volgens veel mensen op internet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijgevoegd een foto van het gaatje.

Tank gat
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn tank gerepareerd. Er is van binnenuit een klein gatteke in gerot, precies waar een drupje water onder in de tank blijft staan, waar het naar het diepste punt toezinkt. Gewoon een gaatje van 2 mm. Ik heb de bracket onderop een keer helemaal met een smurrie waar ze de tanks van F-16's mee dichtlijmen geseald. fms 1044

Nu is het gaatje met een piepklein dotje 2-componentenlijm, gewoon zo'n dubbel tubetje van Bison dichtgeplakt, daar heb ik wel het plasticje dat de tube van huis uit dicht houdt overheen geplakt. Moet daar mog een Photo van maken, maar dit was het gatteke

full
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik heb een klein gaatje in de benzinetank van mijn Suzuki sv 650 s (2000).
Het gaatje is echt ter grootte van een naald, en het is aan de onderkant van de tank.

Nu is mijn vraag, of ik dit zou kunnen dichten met Bison Metaal kombi, aangezien het zo'n klein gaatje is. Goed opschuren en ontvetten en daarna insmeren en 24 uur drogen zou volstaan, volgens veel mensen op internet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijgevoegd een foto van het gaatje.

Tank gat

Gaatje iets groter boren, popnagel met kunststof ringetje erom en dicht poppen.
 
als er geen water meer in zit, waarom zou het dan blijven verder roesten ? serieuze vraag bij de weg.


Das de goeie vraag, en meteen ook het antwoord waarom dichtlijmen met metal combi van bison wel werkt. Heb er 5 jaar geleden een tank mee dichtgelijmd, zit nog steeds dicht. De tank niet eens ontroest. (doe ik tegenwoordig wel).
Die bison metal combi is wel erg gevoelig voor de verwerkings temperatuur, maar bij 20 graden gaat het prima.
Gaatje iets groter maken zodat de randen stevig zijn, schoonschuren, ontvetten, klodder lijm erop en goed laten drogen.

Tegenwoordig ontroest ik de tanks met ontroester van HG, 2 van die flesjes er in, regelmatig rondschudden, 24 uur laten staan en de tank weer leeg laten lopen.

Wel benzine kraan en eventuele niveau sensor eerst verwijderen.
 
En de ultieme noodreparatie op de camping: blokje zeep ertegenaan drukken, zit het ook dicht. Moet wel harde zeep zijn, vloeibare werkt niet. Inderdaad, zelf getest. :+
 
Het is met die gaatjes net als met Ratten. Als je er een ziet, weet je dat er een plaag is.
heb inmiddels diverse oudere tanks gehad... bij 1 gaatje... is het eigenlijk nooit 1 gaatje ... heb met tank cure en Kreem gewerkt en vond kreem eigenlijk fijner werken.
 
Thanks voor de vele antwoorden.

Nog een klein vraagje, ik heb dus gister met een slangetje de meeste benzine eruit gezogen, maar hoe krijg ik het laatste eruit? De tank loopt los van de motor niet leeg, omdat die vacuum is. Moet ik die "petcock/benzinekraan" losschroeven, en dan leeg laten lopen?
wat dacht je van gewoon op zijn kop houden en het uit de tankopening gieten. hevelen werkt ook goed en een slangetje met een grote clismaspuit werkt prima als pomp om de laatste restjes weg te zuigen. en als je met hitte wilt gaan werken even vol zetten met water en dan weer leeg kiepen om de laatste restjes benzine damp er uit te krijgen want dat kan voor vervelende verrassingen zorgen als die achter blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan