klein->groot

1 aug 2004
42
0
Utrecht
oi!

ik ben van plan om naast mijn autorijbewijs motorrijbewijs te halen, maar ik ben nog geen 21.

dus dat word een kleinmotorrijbewijs

nu komt de vraag: is het moeilijk om van klein naar groot te gaan, moet je weer helemaal op nieuw examen doen ect? of is het ff een andere stempel oid halen.


ps: search algebruikt, kon niets vinden.
 
zodra je 21 bent krijg je een stempeltje dat je >25kw kan rijden voor zo ver ik weet. en je moet minimaal 2 jaar 25kw rijden
 
oi!

ik ben van plan om naast mijn autorijbewijs motorrijbewijs te halen, maar ik ben nog geen 21.

dus dat word een kleinmotorrijbewijs

nu komt de vraag: is het moeilijk om van klein naar groot te gaan, moet je weer helemaal op nieuw examen doen ect? of is het ff een andere stempel oid halen.


ps: search algebruikt, kon niets vinden.

In NL wordt klein automatisch omgezet in groot als je 2 jaar met 25kw hebt gereden. Hoef je niet opnieuw voor af te rijden of iets dergelijks. Je moet sowieso 2 jaar 25 kw rijden, ook als je na 1 jaar wel 21 bent. Dus je kunt maximaal tot je 23ste met 25 kw opgescheept zitten.
Hopelijk is het zo duidelijk.
Greetz
Martian
 
Laatst bewerkt:
Dus als je 18 bent 25 kw halen en als je 20 bent nog een jaar wachten
 
Dus als je 18 bent 25 kw halen en als je 20 bent nog een jaar wachten
 
In NL wordt klein automatisch omgezet in groot als je 2 jaar met 25kw hebt gereden. Hoef je niet opnieuw voor af te rijden of iets dergelijks. Je moet sowieso 2 jaar 25 kw rijden, ook als je na 1 jaar wel 21 bent. Dus je kunt maximaal tot je 23ste met 25 kw opgescheept zitten.
Hopelijk is het zo duidelijk.
Greetz
Martian
:^

Doordat die domme n.chten achter het buro op het gemeentehuis bij mij een foutje maakte zou ik in eerste instantie eerst 2 jaar licht moeten rijden.. gelukkig had ik het op tijd door.

Maar wat ik zag is dat bij het nederlandse rijbewijs de datum van ingang van het 'groot' rijbewijs gewoon op 2 jaar later gezet wordt. Je hoeft dus niet terug naar het gemeentehuis en opnieuw dokken voor je grote rijbewijs.
 
Optie 1 : Haal voor je 21ste je rjbewijs en zit 2 jaar vast aan 25 Kw. Hierna automatisch "Groot"

optie 2 : Haal voor je 21ste je rjbewijs en zit 2 jaar vast aan 25 Kw. tenzij je na je 21ste weer examen doet voor "groot"

optie 3 : Haal na je 21ste je rijbewijs en deze is dan gelijk "groot"
 
In NL wordt klein automatisch omgezet in groot als je 2 jaar met 25kw hebt gereden. Hoef je niet opnieuw voor af te rijden of iets dergelijks. Je moet sowieso 2 jaar 25 kw rijden, ook als je na 1 jaar wel 21 bent. Dus je kunt maximaal tot je 23ste met 25 kw opgescheept zitten.
Hopelijk is het zo duidelijk.
Greetz
Martian

Dit is niet helemaal waar. Als je bv op je 20e je rijbewijs (25kW) gehaald hebt mag je op je 21e weer examen doen op een zware motor en als je dat haalt mag je gewoon zwaar rijden. Kost je alleen wel weer een keer examengeld.
 
je bedoelt 22e?
20+2=22

en vanaf je 21e mag je toch gelijk voor je groot gaan?

Je hebt gelijk, maar als je een dag voordat je 21 wordt je rbw haalt zit je (bijna) tot je 23ste opgescheept met een 25KW rbw. Maar dit zal wel nooit voorkomen aangezien mensen dan wel ff een dagje w88 met afrijden. In ieder geval zou je op je 23 sowieso onbeperkt mogen rijden.
 
ok :D bedankt voor de reactie heb nog kleinvraagje:

registeren ze of je 2jaar op 25kw heb gereden ofzo?

of kan je ook ff na je rijbewijs ff 6maandjes wachten, en dat je dan 1.5 jaar 25kw rijd, of moet je dan alsnog 2jaar rond rijden met 25kw?
 
Je krijgt een stempel in je rijbewijs.

B.v. je doet op 1-1-2005 examen.

Dan staat bij de 25 Kw afdeling van het A-rijbewijs Geldig tot 1-1-2007
En staat bij de >25 Kw Geldig vanaf 1-1-2007

Of je nou die tijd overbrugt met een auto of bromfiets maakt niemand wat uit.

p.s. Hoe gebruik ik de zoekfunctie in 10 stappen ? Want deze info is hier toch echt wel te vinden hoor...
 
Terug
Bovenaan Onderaan