Klein kentekenplaatje

ARiS

MF'er
9 apr 2004
46
0
39
Rotterdam
www.servershop.nl
Ik kan ze via mijn moeder zo laten maken (werkt bij een citroen dealer) maar de vraag is of het mag. Ik weet van Amerikaanse auto's dat op het kenteken zoiets staat als 'Klein Kenteken'

MotoMarz

MF veteraan
Donateur
16 apr 2003
19.177
76
45
Appelscha
www.bovendewol.nl
Ofwel: nee, zijn voorgeschreven afmetingen voor,
en daar voldoet dit niet helemaal aan...

Ten tweede moet aan de linker kant nog zo'n NL-sticker,
en aan de rechter kant een MF-sticker,
dus dit kan gewoon niet.

VF1000F rider

Die hard MF'er
22 sep 2004
562
0
Hellevoetsluis
Volgens mij zijn de platen aan een bepaalde maat gebonden Europlaat voor motoren daar heb je tweet maten in groot en klein
en die plaat wijkt daar vanaf dus mag het niet

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
103.811
2.275
www.motor-forum.nl
Nee, natuurlijk mag dat niet, voor sommige amerikaanse modellen AUTO's is een uitzondering, die krijgen dan ook een aantekening op hun kentekenbewijs.
Voor de rest is er een standaard hoe je kentekenplaat eruit hoort te zien.

Zo dus.

2 Meter Ellende

MF veteraan
21 jul 2004
2.192
0
40
Best
www.motor-forum.nl
[Één of andere quoot]
De nieuwe motorkentekenplaat is voorzien van het EU-symbool met daarin het NL-teken opgenomen in de folie. De kentekenplaat heeft een kleiner formaat gekregen en meet nu 21 x 14,3 cm. Per motor wordt één nieuwe kentekenplaat verstrekt. De eigenaar of houder van een motor krijgt tot 1 februari 2003 de tijd om de oude plaat te verwisselen voor een nieuwe.
[/Één of andere quoot]

Dat dekt de lading wel volgens mij. Deze plaat is verplicht. Overigens mag je bij je koekblik ook niet zomaar een kleine plaat (Amerikaans) gebruiken. Alleen als daar gegronde rede voor is (normale past niet op de daarvoor bestemde plaats; zoals bij veel Amerikaanse auto's) mag het.

[me]Edit: Hoezo, mosterd na de maaltijd? Thnx voor voor de heldere uitleg, Baksteen...[/me]

Laatst bewerkt:

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
103.811
2.275
www.motor-forum.nl
[Één of andere quoot]
De nieuwe motorkentekenplaat is voorzien van het EU-symbool met daarin het NL-teken opgenomen in de folie. De kentekenplaat heeft een kleiner formaat gekregen en meet nu 21 x 14,3 cm. Per motor wordt één nieuwe kentekenplaat verstrekt. De eigenaar of houder van een motor krijgt tot 1 februari 2003 de tijd om de oude plaat te verwisselen voor een nieuwe.
[/Één of andere quoot]

Dat dekt de lading wel volgens mij. Deze plaat is verplicht. Overigens mag je bij je koekblik ook niet zomaar een kleine plaat (Amerikaans) gebruiken. Alleen als daar gegronde rede voor is (normale past niet op de daarvoor bestemde plaats; zoals bij veel Amerikaanse auto's) mag het.
Gamma 8-)

rsv2002

Die hard MF'er
11 jan 2004
419
0
Levert een bon op van 65 eurootjes... :r
(+ alsnog een officiele kentekenplaat laten maken)

z716F1

MF'er
25 jun 2003
168
0
... voor sommige amerikaanse modellen AUTO's is een uitzondering, ....
(Afbeelding)

Zo dus.
Die k*t Amerikanen krijgen ook alles voorelkaar.
Heb me altijd al afgevraagd waarom er een uitzondering gemaakt is voor deze auto's, iemand een echt antwoord op deze vraag, riekt een beetje naar rechtsongelijkheid namelijk.

Ps. :+ Wellicht kun je wel een andere plaat krijgen op een Harley of Buell.

DinX

MF veteraan
26 mei 2003
1.320
0
38
Zolder (Belgie)
Was ook eens een keer op koekblik op de weg. Een kerel die op een choppert reed met een amerikaans plaatje erop. Bleek niet te mogen, maar hij bleef er gewoon mee verderrijden :P

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
Als ie erop zit zo een kleine plaat moet je ook een goedkeuring op je kentekenbewijs ervoor hebben.
Dus opnieuw laten keuren en dan pas zou het mogen.
Alleen op motoren zit al een kleinere plaat dan vroeger en nog zeuren dat ie kleiner moet |(

Voor mn auto staat het er wel op op mn kentekenbewijs. ( die Yankees maken niet alles zo groot wat iedereen beweerd 8-) )
18.2 afwijkend formaat kentekenplaat

Knukkel

MF veteraan
21 jun 2004
2.599
0
Vraag aan Baksteen (sorry als hij al eerder gesteld is): Mag je volgens de wet met een sidemount rijden?
En nog een: Mag je met je nummerplaat 90° gedraaid rijden?

Ik heb het niet over "waarom je dat zou willen", maar puur of het volgens de wet mag.