Klein kentekenplaatje

ARiS

MF'er
9 apr 2004
46
0
Rotterdam
Is dit nou streetlegal?
r6racekont.JPG


Ik heb er al 2x iemand mee zien rijden, maar mag het nou eigenlijk?
 
Vraag aan Baksteen (sorry als hij al eerder gesteld is): Mag je volgens de wet met een sidemount rijden?
En nog een: Mag je met je nummerplaat 90° gedraaid rijden?

Ik heb het niet over "waarom je dat zou willen", maar puur of het volgens de wet mag.


Volgens mij moet ie vanaf de achterkant leesbaar zijn.
Dus 90° draaien zodat de plaat aan de zijkant van de motor komt...
Denk het niet O-)
 
het is weer herfst en ik zie de brikken en oldtimers en choppers weer uit de mottenballen komen maar die hebben nog allemaal van die oude pizzadoos formaat kentekenplaten... (is volgens mij ook al een jaartje of 2 verboden).
 
Al ga je met zo'n plaat rondrijden, denk je nou dat er een (1) agent is die je daarvoor aanhoudt?

Schiet toch niet op? Doen ze pas als ze je ook ergens anders voor aanhouden... En flitsen/trajectcontrole levert toch meer op.. :)
 
Is idd illegaal. Ik ken deze motor is van een vriend geweest. Samen met hem ben ik aangehouden voor deze te kleine plaatjes dus. Kosten ons dus 65 euro. Heb hem er nog steeds opzitten. Neem me ieder jaar vor dat ik twee keer "gepakt" wil worden en dan gaat die grote er weer op. Dom, och die kleine staat veel mooier, en een hobby mag geld kosten :+

thunderjohn

full
 
Vraag aan Baksteen (sorry als hij al eerder gesteld is): Mag je volgens de wet met een sidemount rijden?
En nog een: Mag je met je nummerplaat 90° gedraaid rijden?

Ik heb het niet over "waarom je dat zou willen", maar puur of het volgens de wet mag.
1) ja dat mag*
2) nee dat mag niet

*mits de kentekenplaat vanaf BEIDE zijkanten onder een kijkhoek van 30 graden op het horizontale vlak volledig zichtbaar is. (in blonde taal: het ding mag wel aan de zijkant, maar moet zo ver naar achter geplaatst zijn dat hij ook (behoorlijk) schuin van achteren helemaal zichtbaar is.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan