Klein maar fijn, behalve bij rijlessen..

Rebellation

Die hard MF'er
Donateur
7 mrt 2004
770
17
Limburg
Hai all! Lekker rijweer lately!!! :)

Wie weet er een goeie rijschool in de buurt van wageningen met wat kleinere motoren? Heb hier iemand van 1,65 die ook op les wil ;)

Elke rijschool zegt dat ze (22 jaar) alleen in aanmerking komt voor een 25kw rijbewijs...

Kunnen ze dit zeggen op grond van lengte???

Ducati groet...
 
Ik ken zelfs een rijschool die vrouwen geen les meer wil geven vanwege meer kans op schade... of het mag, weet ik niet, maar het gebeurd :P
 
Ik dacht dat je met 22 jaren direct aan het 'grote' motorrijbewijs mocht beginnen :? Heb nooit iets over lengte gelezen :)
 
Zit wel iets in natuurlijk ;)

Die man zei dat "met een gezicht van een nieuwslezer tijdens een aanslag".
Hij heeft dan ook al verschillende vrouwen opgeraapt, al dan niet vanuit een sloot.

Alleen heeft hij de luxe dat hij zich vooral op autorijlessen richt.

edit: ik bedenk me nu net dat "een wat oudere man" met die lengte echt niet op 25kw gezet zou worden...
 
Laatst bewerkt:
Bullshit.

Iedereen boven de 21 mag gewoon een zwaar rijbewijs halen. Zie je iets over lengte op cbr.nl staan?

Snel een goede rijschool zoeken.
 
Die man zei dat "met een gezicht van een nieuwslezer tijdens een aanslag".
Hij heeft dan ook al verschillende vrouwen opgeraapt, al dan niet vanuit een sloot.

Alleen heeft hij de luxe dat hij zich vooral op autorijlessen richt.

edit: ik bedenk me nu net dat "een wat oudere man" met die lengte echt niet op 25kw gezet zou worden...

Jij hebt TV gekeken 11 sept ;)

btw 748S Rulez :9
 
Tuurlijk kunnen ze dat niet zeggen op grond van lengte.
Stelletje Weirdo's |(

Boycotten en fijn een andere rijschool zoeken die niet van die achterlijke eigen regeltjes bedenkt.

Apeldoorn weet ik er wel 1, maar dat zal te ver zijn O-)
Rondje bellen in de omgeving van Wageningen een idee :?

Edit:
Hoezo, elke rijschool zegt..., trouwens?
 
Ik ben vrouw, 23 jaar, 1,67m en les op een GS500. (Ik les dus voor zwaar rijbewijs) Kan net met mijn tenen aan de grond, maar vind het heerlijk rijden!!! Ze hebben er ook nooit moeilijk over gedaan, gewoon andere rijschool zoeken dus.
 
Tuurlijk kunnen ze dat niet zeggen op grond van lengte.
Stelletje Weirdo's |(

Boycotten en fijn een andere rijschool zoeken die niet van die achterlijke eigen regeltjes bedenkt.

Apeldoorn weet ik er wel 1, maar dat zal te ver zijn O-)
Rondje bellen in de omgeving van Wageningen een idee :?

Edit:
Hoezo, elke rijschool zegt..., trouwens?

Ok ok niet elke maar zeker 3 rijscholen al hetzelfde gehoord vandaag B|
 
Ok ok niet elke maar zeker 3 rijscholen al hetzelfde gehoord vandaag B|

En wat zeggen zij:
Ze is te klein, dus moet ze op een 25 KW :?
Ben erg benieuwd eigelijks.

En ook naar wat jij zegt natuurlijk.

Je moet alles een eerste keer horen, maar dit heb ik dus nooit eerder gehoord.
Belachelijk.

Waren het rijscholen die motorgericht zijn, of doen ze zomers maar wat motorrijlessen erbij? Scheelt misschien.


Tssssssssss

Moet ik met me 1.59 zeker op een 11 KW :?
 
Even over licht of zwaar, dit zijn de regels:

Indien u nog geen 21 jaar bent, bent u verplicht om examen te doen op een lichte categorie motorfiets. Na het behalen van uw rijbewijs mag u na 2 jaar automatisch op een zwaardere categorie gaan rijden. Dit is in verband met de benodigde rijervaring. Bent u 21 jaar of ouder, dan heeft u zelf de keuze.

(Nou kan ik me voorstellen dat als je extreeem klein bent dat er aangepaste regels zijn. Maar 1.65 valt nog bij het gemiddelde.)


En dan over lengte. Ikzelf ben 22 jaar en 1.65 ;) Ik les gewoon op de zware categorie en het gaat tot nu toe goed. Ik kan ook goed met de voetjes bij de grond en les op een Kawasaki ER 500. Zoek anders een rijschool met zo'n motor, dan zit ze zeker weten goed! Succes :)
 
Even over licht of zwaar, dit zijn de regels:

Indien u nog geen 21 jaar bent, bent u verplicht om examen te doen op een lichte categorie motorfiets. Na het behalen van uw rijbewijs mag u na 2 jaar automatisch op een zwaardere categorie gaan rijden. Dit is in verband met de benodigde rijervaring. Bent u 21 jaar of ouder, dan heeft u zelf de keuze.

(Nou kan ik me voorstellen dat als je extreeem klein bent dat er aangepaste regels zijn. Maar 1.65 valt nog bij het gemiddelde.)


En dan over lengte. Ikzelf ben 22 jaar en 1.65 ;) Ik les gewoon op de zware categorie en het gaat tot nu toe goed. Ik kan ook goed met de voetjes bij de grond en les op een Kawasaki ER 500. Zoek anders een rijschool met zo'n motor, dan zit ze zeker weten goed! Succes :)

Kawasaki ER500, ga gelijk informeren! :)

Ze zit btw wel lekker op de verlaagde soes sv650

Misschien is het wel mogelijk om met je eigen motor te lessen???

Ducati groet :}
 
***25KW regels.....***
(Nou kan ik me voorstellen dat als je extreeem klein bent dat er aangepaste regels zijn. Maar 1.65 valt nog bij het gemiddelde.)

Daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen.

En iemand die niet op een motor kan zitten omdat ie te klein is en niet met de voeten bij de grond kan, die hoef je geen eens aangepaste regels te geven, want dan gaat het nog niet passen.

Ik heb ook nog nooit ergens aangepaste regels gezien, die een uitzondering zouden geven op de 25-KW regel zoals die bestaat.

En gehandicapen dan :?
Die hoeven toch ook niet verplicht op een 25-KW!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen.

En iemand die niet op een motor kan zitten omdat ie te klein is en niet met de voeten bij de grond kan, die hoef je eens aangepaste regels te geven, want dan gaat het nog niet passen.

Ik heb ook nog nooit ergens aangepaste regels gezien, die een uitzondering zouden geven op de 25-KW regel zoals die bestaat.

En gehandicapen dan :?
Die hoeven toch ook niet verplicht op een 25-KW!!!

Hmmm heb net ff precies gevraagd wat ze tegen haar zeiden;

Omdat ze zo klein en tenger is (maar groot in daden! :9 ) moet ze op de 250 cc motor en omdat ze daar op lest betekend dat dat ze maar een 25 kw rijbewijs krijgt. het blijkt dus gewoon inderdaad dat ik naar een rijschool op zoek moet die wel meer keuze heeft in de verschillende motoren!

Zal morgen zelf eens rondbellen, ze is buitenlands en misschien communicatie foutje opgetreden ;)
 
Daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen.

En iemand die niet op een motor kan zitten omdat ie te klein is en niet met de voeten bij de grond kan, die hoef je eens aangepaste regels te geven, want dan gaat het nog niet passen.

Ik heb ook nog nooit ergens aangepaste regels gezien, die een uitzondering zouden geven op de 25-KW regel zoals die bestaat.

En gehandicapen dan :?
Die hoeven toch ook niet verplicht op een 25-KW!!!


Oke extreem klein, extreem licht. Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn. Net als met heel kleine mensen die wél autorijden, die zitten ook niet in een standaard auto, en het lessen zal ook niet op de standaard manier zijn gegaan.
Dus als er uitzonderingen/regels bestaan, zullen die voor aparte gevallen zijn en niet voor iemand met een standaard maatje van 1.65m. That was my point.
 
Hmmm heb net ff precies gevraagd wat ze tegen haar zeiden;

Omdat ze zo klein en tenger is (maar groot in daden! :9 ) moet ze op de 250 cc motor en omdat ze daar op lest betekend dat dat ze maar een 25 kw rijbewijs krijgt. het blijkt dus gewoon inderdaad dat ik naar een rijschool op zoek moet die wel meer keuze heeft in de verschillende motoren!

Zal morgen zelf eens rondbellen, ze is buitenlands en misschien communicatie foutje opgetreden ;)

Nee hoor!!!

Als zij lest op een 25KW en examen doet op een Zware, dan heeft ze Zwaar in de zak.

Wel aan te raden een aantal lessen op die zware te doen voor het gevoel.

En 1.65 is zo klein toch niet. Ik ken ze kleiner en geen probleem.

Dan moet ze wel heel weinig wegen dat ze op een 250 MOET :?
CB500 zou toch moeten kunnen lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan