klein maar fijne drz-400 +

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welk merk en type als ik vragen mag? en kan iemand van jullie me ook vertellen wat de "J" maat (breedte maat) van de velg is (staat in de velg ring geslagen)

zelf ben ik ook wat aan het rondkijken naar een net iets smallere band voor op de WRF. Een 160 is voor het mooi net iets te breed. Het gaat wel maar is niet echt iedeaal.
Ooit had ik op een XR ook een 140 bandje zitten en die beviel toen goed.

gr, Look.
Dunlop Sportmax D208SM.. Ik heb ze er ook nog onderliggen maar ik ga naar goldspeeds want vind t niet hele fijna bandjes..
 
Look, je zal wel een 4,25 velg hebben. Daar ligt een 150 het mooist op. 160 is meer voor 5 inch.
Als die band die je weg doet nog niet af is mag je me wel pmen, wil ik wel van je overnemen mits er nog wat profiel op zit.

Nee, een 4.50 heb ik achter. Die werd me geadviseerd omdat een 5 "J" vaak tegen de ketting aan loopt. Nu loopt alleen de band tegen de ketting aan. Maar die is inmiddeels aardig weg gesleten aan de zijkant. Een 150 lijkt me net iets lekkerder zitten. met een 140 loopt die zeker te weten helemaal vrij. Alleen is de keuze in deze maten net iets minder.

Zo als ik al schreef, het gaat wel dus laat ik deze er gewoon om zitten. Het duurt toch niet zo lang meer en dan is die helemaal op. Als ik dan toch weer voor een 160 ga neem ik een keer een Maxxis Goldspeed.

gr, Look.
 
Dunlop Sportmax D208SM.. Ik heb ze er ook nog onderliggen maar ik ga naar goldspeeds want vind t niet hele fijna bandjes..

Bedankt voor de info. heb je toevallig ook naar de breedte van de velg gekeken?

gr, Look.
 
Nee ik wist toevallig dat deze rubbers eronder liggen maar breedte van velg, geen id :?

Als het goed is staat er ergens in de ring van je velg met slaglettertjes een stukkie text geslagen. zo iets als,

"EXCEL J 17 MT 4.50 DOT 407 Japan 309"

De 4.50 geeft dan de breedte maat van de velg aan. Ook wel de J maat genoemd.

Zou iemand eens willen kijken bij zijn of haar DRZ-SM welke breedte hier in zit?

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
ohw weer een nieuw deel! ben ook weer aanwezig:)

en als iedereen dan toch gaat lopen posen dan moet ik ook ff gebruik maken van die gelegenheid:)
edit: hmz moet weer eens wat nieuwe pics maken
 
Laatst bewerkt:
Iemand trouwens enig idee of de DRZ400SM altijd met Excel velgen is geleverd?

Op het 2007 Model (geel met blauwe stickers) zitten er gele Excel stickers op de velgen.
Op het model een aantal jaar erna heb ik rode Excel stickers gezien.

Op mijn 2006 model, geel met rode stickers, zitten namelijk geen Excel stickers -O-
 
Iemand trouwens enig idee of de DRZ400SM altijd met Excel velgen is geleverd?

Op het 2007 Model (geel met blauwe stickers) zitten er gele Excel stickers op de velgen.
Op het model een aantal jaar erna heb ik rode Excel stickers gezien.

Op mijn 2006 model, geel met rode stickers, zitten namelijk geen Excel stickers -O-

Geinig, bij de Yamaha XTX is dit exact het zelfde. Zo als ik al eerder schreef moet dit ook met kleine slaglettertjes in de vlegrand geslagen zijn. Als die van Excel is staat dit er ook in.

@TurboTeunis, bedank voor het kijken.

gr, Look
 
Bij mij ('05) is het er in geslagen. Stickers op een velg.. werkt toch niet :? 1x poetsen en ze zijn foetsie
 
nice! dat is een verdomd mooie hoogte! :}
Ben ik nog voor aan het oefenen. Hoe pak je hem zo? In zn 1ste? constant gebruik van zn achterrem?
 
IS het verstandig om een drz -E uit 2003 te kopen die omgebouwd naar sm? Hij staat op Belgisch kenteken ik vraag me alleen af of ik hem op ned kenteken krijg gezet?

De technische keurring is afgeschaft dus misschien dat het nu kan zonder knipperlicht/spiegels/ met open uitlaat/ en kn luchtfilter/zonder remlicht.

En is deze dan gewoon geschikt voor straat gebruik net als de drz sm?
 
IS het verstandig om een drz -E uit 2003 te kopen die omgebouwd naar sm? Hij staat op Belgisch kenteken ik vraag me alleen af of ik hem op ned kenteken krijg gezet?

De technische keurring is afgeschaft dus misschien dat het nu kan zonder knipperlicht/spiegels/ met open uitlaat/ en kn luchtfilter/zonder remlicht.

En is deze dan gewoon geschikt voor straat gebruik net als de drz sm?

Hoe dat met overschrijven naar NL kenteken gaat weet ik niet, maar een DR-Z400E is net zo geschikt voor straatgebruik als een SM.
De DR-Z400S en DR-Z400SM zijn qua motorblok exact hetzelfde, alleen heeft de SM anangepaste vering, 17 inch velgen en een grotere voorremschijf.
De DR-Z400E heeft minder restricties dan de S/SM en heeft dus meer vermogen. :Y
 
nice! dat is een verdomd mooie hoogte! :}
Ben ik nog voor aan het oefenen. Hoe pak je hem zo? In zn 1ste? constant gebruik van zn achterrem?

Thanx, Dit is in z´n 1 ja en tot zover gaat het nog goed zonder achterrem, die probeer ik er nu in te krijgen maar dat is nog verdomd lastig om dat goed onder controle te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Thanx, Dit is in z´n 1 ja en tot zover gaat het nog goed zonder achterrem, die probeer ik er nu in te krijgen maar dat is nog verdomd lastig om dat goed onder controle te krijgen.

als je wheelies met achterrem, dus echte slow wheelies wilt doen kun je proberen om je achterrem aan aan te laten slepen voordat je hem omhoog zet met de koppeling, dan hou je al continue een klein beetje rem er op en kun je hem veel makelijker en minder abrubt corrigeren. al heeft een eencilinder best veel motorrem dus kun je hem normaalgesproken daar wel mee opvangen, tenzij je echt ver gaat of hele lage snelheid hebt.
 
Hoe dat met overschrijven naar NL kenteken gaat weet ik niet, maar een DR-Z400E is net zo geschikt voor straatgebruik als een SM.
De DR-Z400S en DR-Z400SM zijn qua motorblok exact hetzelfde, alleen heeft de SM anangepaste vering, 17 inch velgen en een grotere voorremschijf.
De DR-Z400E heeft minder restricties dan de S/SM en heeft dus meer vermogen. :Y

Oke hij is dus geschikt voor straatgebruik. Het is echt een mooi ding excell velgen grote remschijf enz.
Alleen geen knipperlicht en spiegels zou dit moeilijk te maken zijn?
Of zal hij ook worden afgekeurd op de andere velgen en remschijf?

Ik zou eigenlijk de hele meuk van een S moeten lenen/kopen om zeker ervan te zijn dat hij kan worden ingevoerd.
 
Zou het veel werk zijn om knipperlicht op een drz e te maken (werkend)? En is er goed aan 2 de hands delen te komen? Zoals het knipperlicht relais enz?
 
als je wheelies met achterrem, dus echte slow wheelies wilt doen kun je proberen om je achterrem aan aan te laten slepen voordat je hem omhoog zet met de koppeling, dan hou je al continue een klein beetje rem er op en kun je hem veel makelijker en minder abrubt corrigeren. al heeft een eencilinder best veel motorrem dus kun je hem normaalgesproken daar wel mee opvangen, tenzij je echt ver gaat of hele lage snelheid hebt.

Bedankt voor de tip, ik zal het van´t weekend is uitproberen (:
 
Zou het veel werk zijn om knipperlicht op een drz e te maken (werkend)? En is er goed aan 2 de hands delen te komen? Zoals het knipperlicht relais enz?

Moet je anders even bij overveld parts in Halle informeren. (www.overveldparts.nl)
Die heeft jaren lang de DR-Z400E grijs geimporteerd.
Stel je vraag anders ook www.dr-z400.nl veel ervaringsdeskundigen daar. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan