Klein meisje -> nieuwe motor

Een beetje gewicht is voor op straat echt niet erg. Het geeft juist stabiliteit. En eenmaal rijdend merk je er niet zoveel bij normaal weggebruik.

Ik zou een motor niet gaan verlagen.
Liever een motor kopen die al laag is van zichzelf. Zo blijven alle verhoudingen zoals de fabrikant het bedoeld heeft.
 
ik zeg platform soles zoals deze ;) kan ze ook na verloop van tijd op andere hogere motoren rijden. lijkt me alleen lastig schakelen, dat weer wel

platform soles.jpg
 
Kan geen kwaad mits goed gebeurd maar er is wel een kans dat je de geometrie verneukt en die fiets daarna niet lekker meer rijd.
Uit eigen ervaring, gaat echt prima. De andere optie was niet meer rijden op de motor die ik echt tof vond.
Was m’n ‘98 R1, voor 2cm en achter 3cm laten zakken. De motor knapte er echt van op. Helemaal icm met de superbike kroonplaat en de door jerry t gebogen dragbar.
Bleek dat ik helemaal niet zo’n beroerde motorrijder was. Het reed zoveel beter en ik kwam ook nog eens met m’n voeten aan de grond.

Binnen de grenzen van de geometrische wereld zit ook marge. Waarom word er in de racerij dan steeds naar een andere instelling gezocht? Omdat omstandigheden veranderen. Ik dacht dat juist jij wel een lans zou breken voor degene die zoekt naar een oplossing.
 
Uit eigen ervaring, gaat echt prima. De andere optie was niet meer rijden op de motor die ik echt tof vond.
Was m’n ‘98 R1, voor 2cm en achter 3cm laten zakken. De motor knapte er echt van op. Helemaal icm met de superbike kroonplaat en de door jerry t gebogen dragbar.
Bleek dat ik helemaal niet zo’n beroerde motorrijder was. Het reed zoveel beter en ik kwam ook nog eens met m’n voeten aan de grond.

Binnen de grenzen van de geometrische wereld zit ook marge. Waarom word er in de racerij dan steeds naar een andere instelling gezocht? Omdat omstandigheden veranderen. Ik dacht dat juist jij wel een lans zou breken voor degene die zoekt naar een oplossing.
Daarom zeg ik ook "het kán dat je de geometrie verneukt" en ook "mits goed gebeurt". Dus kan zeker, gebeurt al jaar en dag maar als je klakkeloos wat doet is er ook zeker een kans dat het niet goed rijd.
En ik ben zo'n gast met dikke Öhlins vering om er vervolgens niets mee te doen :P
 
Mijn vrouw is 1.57, heeft relatief korte benen, en stal vorig jaar mijn extra motor, een gouwe ouwe suzuki gsf 1200 bandit van 1999.
We hebben er 2 gepast, zijn niet verlaagd. En qua gewicht nog veel beter handelbaar dan de recentere gsf 650 van 2007, die we prompt verkocht hebben. Deze kan je zeker en vast eens passen, er staan er veel van te koop; Wel wat ouder, maar nog steeds steengoede motor. En ook comfortabel voor langere mensen, want ik ben zelf 1.92m groot. En redelijk lange benen.
 
Kleine motor, iets Italiaans?
Voor m’n gevoel is de gemiddelde lengte van de mens daar niet heel groot en ontwerpen ze daar voor de gemiddelde Italiaan.
 
Gewicht gaat natuurlijk niet over dood gewicht als je hem om laat flikkeren, dan is alles te zwaar. Maar om met 35kW een beetje leuk te kunnen sturen wil je geen 200 kilo ijzer onder je kont. Alles wordt lichter en kleiner maar met motorfietsen lukt het niet, die blijven maar zwaarder worden. Zeker Japanners, die liegen de hele folder bij elkaar.
 
Hier moet ik meteen aan denken

Maar even serieus, die Honda cbr500r rijd heerlijk en echt zwaar is het niet. Neem een proefritje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan