Klein op SM ?

één van de sm-grootheden, boris chambon, is echt een ukkie... die moet ook op zijn motor springen... lijkt wel een voordeel, klein & sm, de keien zijn allemaal van die kleine mennekes

Ooit een keer een kereltje op een dr big gezien die de dakar ermee reed, die kwam naast de motor staan met z'n oksels tot aan het stuur! Zolang die er maar op bleef zitten *O* :]

Maar verlaagd zadel en iets door de vering helpt bij veel fietsen, en een niet te breed zadel scheeld ook een hoop.



/gevind: http://www.rallye-tenere.net/Bilder/Rallye_Website_neu/SUZUKI Big/Big6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een bumpje plaatsen, aangezien ik ook met vragen zit.
Ikzelf ben ook klein van gestalte (1.65 ongeveer) en ben ook aan het zoeken naar een SM.
Uit ervaring weet ik dat het zadelhoogte van een Vespa 125 gts (een 790mm) zeker goed te doen is.
Qua looks vind ik de Yamaha XT660X, Husqvarna 570 SMR en dergelijke echt geweldig.
Eerst wilde ik voor de Kawasaki ER6-N gaan, maar helaas ligt dat buiten mijn budget (student) B|
Kent er iemand zulke alternatieven voor deze SM's?
Looks zijn natuurlijk niet alles, ik gebruik de motor niet voor geweldig lange ritten te doen, enkel naar school & werk en dergelijke. :)

Denk dat die xt660 minder geschikt is aangezien dat zadel best breed is. ;)
Mijn meisje kan met haar voeten haast niet aan de grond op een xt660.
Op mijn ktm 690SM lukt haar dit wel ondanks verhoogd maar smal zadel.
Zei is trouwens ook kleiner als 1.70m. :Y
 
Denk dat die xt660 minder geschikt is aangezien dat zadel best breed is. ;)
Mijn meisje kan met haar voeten haast niet aan de grond op een xt660.
Op mijn ktm 690SM lukt haar dit wel ondanks verhoogd maar smal zadel.
Zei is trouwens ook kleiner als 1.70m. :Y

Bedankt, kijken naar de breedte van het zadel dus.
Een Husqvarna SM610 misschien ook beter geschikt dan? :)
 
Ik ben ook maar 1.73 maar geen problemen met hoge supermoto`s. Door het lage gewicht en de smalle bouw zijn ze makkelijk te hanteren. Ik schuif gewoon met 1 bil van het zadel af zodat ik met 1 voet goed aan de grond kan. Als straat motor heb ik een 990 SMT en die is niet eens zo licht en smal en zelfs daarmee heb ik geen probleem.

Die linkse ben ik dus;

Foto-J4BKVYZI-D.jpg
 
Ik rij op een KLX en ben ongeveer 1.65. Gaat prima, balancerend op de teentjes.

Op de verhoogde KLX van mijn vriend moet ik flink schuiven, maar ook dat i te doen. 1 bil op het zadel, in versnelling trappen en gauw er op schuiven. :+
Gootjes vermijden. O-)
 
hehe gootjes vermijden... :z
Voordat ik mijn 690 SM had. Had ik een Cagiva V-raptor. Die zijn erg laag bij de grond.
Dus steeds als ik mijn voeten aan de grond zetten op de SM kreeg ik het gevoel alsof je een tree mist op de trap... :X
Gekke is dan dat je als reactie in de rem knijpt. B| _O-
 
Ik heb al via zoekwerk een zadel voor de Husqvarna 630 gevonden dat het 35mm lager zou brengen.
Alle kleine beetjes helpen, toch :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan