Klein op SM ?

B2

MF veteraan
Donateur
4 jul 2001
2.242
496
Belgie (Gent)
Ik vroeg me af of het wel doenbaar is voor mij om op een SM te rijden aangezien ik nogal klein ben (net geen 1m70).
OK, het rijden zelf is natuurlijk geen probleem (vooraleer er hier een slimmerik opmerkingen over maakt :P ), maar je begrijpt me wel.

Zo vind ik bvb. (is geen SM maar om een realistisch vb. te geven,een maat heeft er 1) de BMW 1150 GS wel een wijze motor (die naar het schijnt ook nog een fantastisch rijdt) maar ja, een beetje hoog.
 
ehh, nee ik hou niet zo van SM. :+
Een blinddoek en handboeien zijn best leuk maar ik wil wel zien op wie ik rij. ;)

Mischien zijn er mensen op het forum die er wel van houden ik vind F-M wel leuk. 8-) 8-)
 
Ik vroeg me af of het wel doenbaar is voor mij om op een SM te rijden aangezien ik nogal klein ben (net geen 1m70).
OK, het rijden zelf is natuurlijk geen probleem (vooraleer er hier een slimmerik opmerkingen over maakt :P ), maar je begrijpt me wel.

Zo vind ik bvb. (is geen SM maar om een realistisch vb. te geven,een maat heeft er 1) de BMW 1150 GS wel een wijze motor (die naar het schijnt ook nog een fantastisch rijdt) maar ja, een beetje hoog.
gewoon proefritje maken, dan kom je er van zelf achter. Ik ben ook klein zeker ten opzichte van een bmw k1200rs.., altijd goed gegaan.
 
Ik vroeg me af of het wel doenbaar is voor mij om op een SM te rijden aangezien ik nogal klein ben (net geen 1m70).
OK, het rijden zelf is natuurlijk geen probleem (vooraleer er hier een slimmerik opmerkingen over maakt :P ), maar je begrijpt me wel.

Zo vind ik bvb. (is geen SM maar om een realistisch vb. te geven,een maat heeft er 1) de BMW 1150 GS wel een wijze motor (die naar het schijnt ook nog een fantastisch rijdt) maar ja, een beetje hoog.
één van de sm-grootheden, boris chambon, is echt een ukkie... die moet ook op zijn motor springen... lijkt wel een voordeel, klein & sm, de keien zijn allemaal van die kleine mennekes
 
Je zou ook kunnen informeren bij de dealer of waar dan ook, of verlagen mogelijk is. Poten wat laten zakken of iets van de buddy afsnoepen.
Pootjes verlagen geeft wel wat meer stugheid en snoepen van buddy hoeft er ook niet altijd comfortabeler van te worden. Kan zijn dat je dan op het hout zit.

Succes
 
MOet je eens kijken bij de TT of MAN..
Dat zijn echt geen kleine gastjes.
David Jeffries bv. die is echt niet klein.
 
MOet je eens kijken bij de TT of MAN..
Dat zijn echt geen kleine gastjes.
David Jeffries bv. die is echt niet klein.
Waar heb ik het over?
lees de topic-titel es....
0811chambon_06.jpg

tis toch duidelijk dat ie niet met de voetjes op de grond komt...
2803_borisrubio3.jpg

koppie kleiner
0811chambon_05.jpg

maar wat een piloot....
 
Laatst bewerkt:
Stephan Chambon (voor de SM-ers: de broer van Boris) is ook niet groter dan 1.65m. Stephan heeft volgens mij de Guidon D\'or een paar keer gewonnen.
 
1.70 zou moeten kunnen, heb je alleen wat problemen als je stil staat, maar dan houd je de motor toch een beetje schuin (een SM weegt toch niets) ? Maarja, je rijd meer dan dat je stil staat lijkt me.
 
Hier is de grote kleine reus nog een keer. Komt even kijken terwijl z\'n monteurs aan het werk zijn (WSB Brands Hatch 2001)

chambon.jpg
 
Even een bumpje plaatsen, aangezien ik ook met vragen zit.
Ikzelf ben ook klein van gestalte (1.65 ongeveer) en ben ook aan het zoeken naar een SM.
Uit ervaring weet ik dat het zadelhoogte van een Vespa 125 gts (een 790mm) zeker goed te doen is.
Qua looks vind ik de Yamaha XT660X, Husqvarna 570 SMR en dergelijke echt geweldig.
Eerst wilde ik voor de Kawasaki ER6-N gaan, maar helaas ligt dat buiten mijn budget (student) B|
Kent er iemand zulke alternatieven voor deze SM's?
Looks zijn natuurlijk niet alles, ik gebruik de motor niet voor geweldig lange ritten te doen, enkel naar school & werk en dergelijke. :)
 
Even een bumpje plaatsen, aangezien ik ook met vragen zit.
Ikzelf ben ook klein van gestalte (1.65 ongeveer) en ben ook aan het zoeken naar een SM.
Uit ervaring weet ik dat het zadelhoogte van een Vespa 125 gts (een 790mm) zeker goed te doen is.
Qua looks vind ik de Yamaha XT660X, Husqvarna 570 SMR en dergelijke echt geweldig.
Eerst wilde ik voor de Kawasaki ER6-N gaan, maar helaas ligt dat buiten mijn budget (student) B|
Kent er iemand zulke alternatieven voor deze SM's?
Looks zijn natuurlijk niet alles, ik gebruik de motor niet voor geweldig lange ritten te doen, enkel naar school & werk en dergelijke. :)

Wat mij opvalt is dat supermotards vaak vrij groot/ hoog lijken, maar het valt reuze mee. Je zou eens naar de KTM lc4-serie kijken. Daarvoor heb je niet een gigantisch budget nodig, maar heb je toch een leuke ééncilinder.

Groetjes sebas
 
Ze lijken hoog maar ze veren ook een stuk in als je erop gaat zitten.
Ook is het smalle zadel een voordeel.
Daarnaast kun je hem altijd nog verlagen of een verlaagd zadel aanschaffen als het echt nodig is.
Ben zelf 1,70 en t gaat prima.
Alleen zittend op de motor de motor manoeuvreren met de voeten gaat niet, dan moet je echt afstappen :p
 
Wat mij opvalt is dat supermotards vaak vrij groot/ hoog lijken, maar het valt reuze mee. Je zou eens naar de KTM lc4-serie kijken. Daarvoor heb je niet een gigantisch budget nodig, maar heb je toch een leuke ééncilinder.

Groetjes sebas

:^

Mijn meissie is net zo groot als jou en dat gaat best op de KTM *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan