Klein reisverslag/Fotoverslag 21 t/m 25 Maart 2012 Luxemburg

Stinkname

MF veteraan
19 jan 2007
2.067
488
Oudeschoot
Je hebt dagen genoeg staan en ze geven je spontaan nog vrij met lekker weer ook. Wat doe je dan? Juist! je belt je motor maten en binnen 5 minuten was besloten dat er een tripje gemaakt moest worden!
Luxemburg zouden we dit jaar maar eens mee beginnen!

Oebbie en ik waren 3 weken geleden @ 28graden in florida.... En tja toen kwamen de plannen eigenlijk al maar toen moest het nog beter weer worden hier...
En er was nog een probleempje.... Oebbie had geen motor( ongelukje laten we het maar noemen ;)). Dus die heeft hij snel aangeschaft en toen heb ik vrij geregeld.
Als snel besloten we dat we Doelwit ( raymond ) Ook mee konden vragen. Dus opgebeld en ja hoor ook vrij.
Zodoende hadden we op vrijdag besloten dat we Woensdag ochtend zouden vertrekken om 9 uur.
Uiteraard de Dinsdag avond plannen we allemaal nog even heerlijk vol.
Oebbie had anderre dingen te doen ( }) ) en kon ook rond 00:00 eindelijk beginnen met spullen pakken.
Raymond moest die avond darten dus die was slim geweest en had de middag vrij genomen om spullen alvast te pakken.
En ik moest zoals gewoonlijk weer eens werken en was dus pas effe voor 23:00 thuis.
Spullen pakken en gedoucht.
Denk dat valt mee ben nog redelijk optijd klaar.... Wil ik routes van me pc op navi zetten....
Pc had besloten doe zelf maar....
Dus zodoende lagen we allemaal laat. Ik denk dat het een uur of 3 was.

Dag 1:
Smorgens toch nog ruim optijd wakker en klaar gemaakt. Om half 9 al smsje van oebbie. Ik heb net getankt en sta over 5 min klaar bij raymond.. Ik even opschieten en stond ook om 08:45 klaar bij raymond.
Uiteindelijk om 09:00 precies reden we weg. We hadden afgesproken, Waddinxveen naar Spa-Francorchamps in 1x tenzij iemand echt even wou stoppen dan inhalen. Vlak na luik
na 250km gereden te hebben kreeg ik te horen toch maar even tanken. We waren nog geen 2 uur onderweg en ik had blijkbaar als voor rijder een beetje een aardig tempo te pakken zonder dat ik door had... Zodoende gingen de heren er even een paar liter in gooien en keek ik toe hoe hun dat deden. Luxemburg is benzine goedkoper dus daar tanken we pas vol.

GroteFoto-YKK4CWRV.jpg


Gelijk maar besloten om even wat te drinken op de parking en te genieten van het weertje!
GroteFoto-FCXTC3F6.jpg

Tijdens het drinken denkt oebbie, laat ik even me telefoon pakken. Paar gemiste oproepen, shit werk nummer nog doorgeschakeld naar mobiel...
Zodoende :

GroteFoto-ASNL4QSQ.jpg


Na dit oponthoud konden we beginnen aan de laatse paar kilometers snelweg en daarna heerlijk binnendoor sturen.
Helaas was er op het circuit niks te beleven dus na een boom opzoek pauze maar weer door gereden.

GroteFoto-WURIAG8Y.jpg

Heerlijk rijden daar op heerlijk wegdek!
In La Roche kwamen we ineens een mooie tank tegen. Laten we nog maar een keer stoppen we zijn toch veel te vroeg.

GroteFoto-I6YWACDV.jpg

GroteFoto-F7TWM4S6.jpg

GroteFoto-VARPN3BY.jpg

Zoals je ziet lol genoeg ;). Ik zal maar niet plaatsen waar het het grootste deel van de tijd over ging. Gelukkig hadden we ook comunicatiesysteem dus op de motor ging het vrolijk verder ;).
GroteFoto-8CPU7GD4.jpg


Daarna lekker door gereden naar Bastogne ook maar even bij monument gestopt.
GroteFoto-8NJPH8ZI.jpg

GroteFoto-KPRUX8EL.jpg

Helaas nog beetje gesloten maarja alsnog wel intressant.
GroteFoto-WXYTO8WX.jpg

GroteFoto-4DZL8V44.jpg

GroteFoto-ZF36BC3E.jpg

Sommige motorrijders gaan op bankje toe zitten kijken, maar nee niet wij! Met motorpak en al naar boven klimmen!
GroteFoto-ME3UBCT3.jpg

Ook even een foto van Raymond anders denken jullie dat die er niet bij was ;)
GroteFoto-HIEH4HBW.jpg

GroteFoto-YWOPJVF8.jpg

Oebbie doet net of hij leest maar je ziet hem al weg lopen ;). Dus oebbie, wat stond er? ;)

Daarna maar lekker binnendoor gereden richting Esch-sur-Sûre via omweg uiteraard.
GroteFoto-UZLTFAAK.jpg

GroteFoto-87JKTADY.jpg

GroteFoto-NM348SZY.jpg


Daarna gelijk maar boodschappen gehaald. ( lees bier ). Ow wat reed me motor slecht, alle bier in topcase is niet zoon succes. Motor bij korte bochtjes beetje slingeren... Achja we moesten alleen nog naar dirbach even inchecken voor een huisje.

Na het inchecken hadden we al snel besloten dat we schnitzel wouden eten, en waar kan je dat beter doen dan in Duitsland? Dus bagage er af, even vechten om de bedden en hoppa weer op de motor. Het begon inmiddels al te schemeren en de 1ne groep herten was nog niet voorbij, of de volgende probeerde zo dicht mogelijk langs mijn voorwiel te lopen... Gelukkig goed aangekomen in Duitsland bij Köhler-Stuben. Heerlijke gegeten en giga veel! Nadat we allemaal naar de wc waren geweest zodat we ons eigen huisje niet uit zouden gassen kon en aankleden weer beginnen. Kan nu al zeggen, textiel heeft nog wat ruimte.... Dus we hebben gelachen oebbie ;) . Rit naar huisje in het pikkedonker altijd leuk. Ook nog even gestopt bij Viande voor kasteel.
GroteFoto-X344DMAR.jpg


Daar zeg ik nog tegen de jongens, let goed op hier heb ik al vaker herten gezien. En ja hoor er lag wat op de weg... Hoor ik via communicatiesysteem Raymond zeggen, he daar ligt een konijn ofzo, oebbie gelijk roepen dat het dan een vlaamse reus moest geweest zijn omdat hij mega was voor konijn... Het was een hertje die helaas ergens te hard tegenaan gelopen is...
Verder nog 2 hertjes weg zien springen en toen waren we bij huisje, genoeg inspanning van het nachtrijden! Dus nu aan het bier! 550km was de teller op gekomen vandaag ( dus die van oebbie iets van 620 ofzo want die houd van overdrijven ( teller dan he ;) ).

Dag 2:
Optijd wakker snel buiten kijken wat het weer is...
GroteFoto-HSDF7I7I.jpg

GroteFoto-AFZDWCVY.jpg

Juist ja het was KOUD! Maarja eerst ontbijten en klaarmaken voor vertrek. Thermokleding aan en lekker voeringen in de jassen.
GroteFoto-AMM8L6WX.jpg

Om 9 uur reden we weg van de camping.
Na een uurtje rijden was het al een stuk warmer en hadden we weer trek aangezien het er smorgens vroeg nog niet zo goed in ging...
GroteFoto-F6E8JPAP.jpg

GroteFoto-PNRRTTUZ.jpg



Tja en dan nu een foto met uitleg:
GroteFoto-BF8DN3WL.jpg

Oebbie en ik doen soms met de stops handcreme smeren anders hebben we na keer 300 handschoenen weer aan en uit doen helemaal droge handjes _O- . Maarja als je teveel smeer dan droogt niet snel dus dan hoop je dat de zon het snel opdroogt ;). Ook labello hadden we alle 3 bij ons en hebben de hele vakantie nergens meer last van gehad ;).

Daarna weer lekker door gereden. Ook pas gestopt toen we bij bernkastel-kues waren. Reed een trage bus en auto`s voor ons dus laten we dan maar lekker even stoppen gelijk een plaspauze inlassen en weer wat vocht bijvullen aangezien het aardig warm werd inmiddels ;).
GroteFoto-MTJNOVO4.jpg

Vervolgens de weg weer vervolgt richting Cochem. Heerlijke stuur wegen gereden met alleen helaas op een hoop plekken zulk slecht asfalt dat je gelijk snapt waarom er zoon hoop mensen op 1200GS rijden...

Even later weer even gestopt om foto`s te maken
GroteFoto-PSYROKGZ.jpg

GroteFoto-RUOBHU74.jpg

GroteFoto-UHAJOK8D.jpg

GroteFoto-EPK7ZZFT.jpg

GroteFoto-EBRUCJ8Q.jpg

GroteFoto-AD6T7V7J.jpg


Daarna door naar Cochem. ( traditie van ons om in Cochem Shoarma te gaan eten dus dat moest ook deze keer ;) )
GroteFoto-NTCRU3HZ.jpg

GroteFoto-I6RSCZIC.jpg

( Kijk naar de laatste 2 foto`s eens goed. Staan oebbie en ik vastgeroest in die houding? Bij oebbie zou dat overigens prima kunnen ;-))

Na heerlijk de shoarma te hebben verorbert konden we weer verder. ( Heerlijk knoflook lucht in je helm... ). Na 300 meter al bij een supermarkt gestopt voor nieuwe voorraad bier + drinken voor onderweg. Daarna lekker stukje door gereden tot we toch maar weer even stopte voor een brulpauze aangezien het wegdek niet echt van goeie kwaliteit was moesten we vaker....

GroteFoto-TGCK6DNX.jpg


Gelijk maar weer de voering in me jas aangezien het weer snel kouder begon te worden. Toen we besloten om weer te gaan rijden kwam Raymond er achter dat zijn Controlle Unit van de Handvatverwarming los was getrilt. Dus gelijk maar even fixxen.
Ik heb ondertussen maar gedaan waar ik het beste in ben.
GroteFoto-YA8EMIUE.jpg


Na nog eens 100km gereden te hebben zei de navi hier rechts. Borden zeggen dat niet kan.... Laten we toch maar proberen hoe ver we komen. Bij de Sure aangekomen bleek de hele brug weg te zijn dus dat kan echt niet. Dus 2 keuzes of 20km terug en nog eens 30 extra voor omrijden. Of kijken waar dat boerenpad uit kwam :] .
GroteFoto-3FHTB6CS.jpg

GroteFoto-QQ7YS4AF.jpg


Nadat het te gek werd moesten we ook nog eens 5km terug rijden over dit pad. Achja hebben gelachen _O- .

Deze dag gelukkig een keer thuis voordat het donker was. Lekker blikken soep gewarmd met broodjes die je nog niet aan je schoonmoeder durft te geven...
Lekker gegeten uiteindelijk aangezien het bier prima smaakte ;-). Na een goed uurtje waren we weer door ons bier heen... Dus maar weer naar het hotel lopen. Effe 1 biertje doen.... Na 2 bier waren we dan ook al gestopt en zijn we heerlijk vroeg gaan slapen... Was de bedoeling dan...
Ik had alleen een boek mee genomen:
De%20Booswichtenclub.png

Je mag aan oebbie vragen wat hij van het boek vind want we hebben gehuild van het lachen!
Alsnog redelijk optijd gaan slapen. Morgen weer een dag!
Uiteindelijk teller vandaag gestopt bij 390km :]

Dag 3:

Deze dag iets minder fris en fruitig opgestaan... Maar alsnog waren we om half 10 klaar om op de motor te stappen!
Vandaag was de bestemming het Mullertal. En dan daar een beetje rond rijden. Eens niet zoveel kilometers _O- . Tja wat valt daar over te zeggen. Heerlijke stuurwegen!

GroteFoto-BJMBHLGL.jpg

GroteFoto-QPHCMCG6.jpg

Uitkijken dat je niet over je eigen voeten heen.....
GroteFoto-YJQTGYPU.jpg

Na een flink rondje door het gebied maar weer even stoppen.
GroteFoto-BUIGJVPK.jpg

GroteFoto-C8ZPWB63.jpg

GroteFoto-4L8CAYNA.jpg


Na deze stop besloten we om richting belgie te gaan omdat we al heel de tijd supermarkt in en uit gingen opzoek naar een blik Nasi.... En nergens hadden ze het dus wouden we dat in belgie proberen. Raymond besloot om tijden rijden maar foto`s te maken.

GroteFoto-IZZKYPHS.jpg

Oebbie in zijn standaard rek en strek positie...
GroteFoto-67BD8BVO.jpg

GroteFoto-T8O3ULMI.jpg

GroteFoto-RFHH64MQ.jpg

GroteFoto-CFK76IS4.jpg

GroteFoto-7TRAMBE4.jpg

Ook nog even toeristisch bezig geweest
GroteFoto-BCJCN37J.jpg

Conclusie, ligt ook niet lekker!
Onderweg ook nog even op een brakke stuiter weg waar nooit iemand komt gestopt voor foto :Y
GroteFoto-LRFMGFF4.jpg

GroteFoto-YB3VMG8L.jpg

Toen door naar Bastonge. Even supermarkt opgezocht, je raad het al weer geen nasi... Dus dan maar een bbq, na het vlees en alles gehaald te hebben opzoek naar de BBQ, uiteraard weer nergens te krijgen uiteindelijk een wegwerpding gehaald met een zak losse kolen. En de mensen raar kijken als je met motorpak bij de kassa staat met een zak kolen en een kar vol zooi ( uiteraard bier ;))
Op naar huisje dan kunnen we nu het nog licht is bbqen!
GroteFoto-GO4DZCH4.jpg

GroteFoto-ASEGUVAQ.jpg

Biertje er bij voor als je staat te wachten tot de bbq klaar is.


Uiteraard werd het sneller donker als we verwacht hadden dus tijdens bbqen moesten we lampje verzinnen....
GroteFoto-B44GGS8Y.jpg

Moeilijk te zien of foto maar werkte prima. Heerlijk gebbqt. Alleen uiteraard, meer bier gehaald dus is sneller op... Op naar hotel! Na 4 bier hield raymond voor gezien en ging naar huisje en oebbie en ik bleven nog even, tot de eigenaar zei, ik ga naar bed.... Beetje jammer dus wij terug naar huisje gestrompelt _O- . Op bed uiteraard weer boek lezen en nog meer in een deuk liggen _O-

Vandaag 290km gereden!

Dag 4!

Goeie morgen zou je normaal smorgens zeggen, maar nee niet deze morgen aangezien vooral ik een kater had van heb ik jouw daar _O- . Dus eindelijk uit bed gehesen, tandjes gepoest en richting de motor gestrompeld, na 5x wat vergeten te zijn zaten we dan eindelijk op de motor ( Sorry beetje overdreven en om duidelijk aan te geven dat het minder soepel ging :X ;) ).

We zouden vandaag naar de Eifel gaan, maar we moesten eerst even tanken en dat konden we mooi in Vianden doen. Rustig gereden, tot we bij wegwerkzaamheden staan te wachten bij stoplicht, auto laat ons voor gaan bij groen. Dus wij rustig voorbij de wegwerkzaamheden, daarna zoals het hoort natuurlijk goed op het gas, wat doe me motor raar, toeren begrenzer bij 40km per uur en ineens grip.... Liep ik dus te burnen rechtdoor als een gek. Bij oebbie ging het minder soepel en die sloeg stuk opzij... Was dus echt een ijsbaan zo glad en totaal niet te zien! Gelijk allemaal beetje wakker....

In Viande even wezen tanken en gelijk Energiedrank gehaald, dat we vervolgens 45min lang net boven het plaatsje hebben zitten nuttigen
GroteFoto-RMG3COL6.jpg

GroteFoto-ACBDCXBG.jpg

Daarna waren we eindelijk goed bijgekomen konden we weer gaan rijden, we reden via belgie dus daar ook maar even gestopt voor een pauze.
GroteFoto-T46AYJKP.jpg

Het was weer super weer dus lekker voering weer uit de jas, en zonder wintervoering verder. Leuke wegen om te rijden maar zeker niet voor snelheid omdat je soms de bocht zo ongeveer uit stuiterde....
Richting Monchau werd het steeds beter. En we moesten uiteraard ook even de toerist uithangen en daar even stoppen.
GroteFoto-X8X7UVDU.jpg

GroteFoto-FBJDLRPZ.jpg

Blijkbaar vonden de mensen onze motor mooi ofzo. Toen we weer weg wouden moesten we in iedergeval even het kwijl van de zadels af halen aangezien dat beetje glad is....

Heerlijke weg gereden richting Obersee, helaas kwamen we daar de borden weekend afsluiting tegen voor het eerst... En aangezien het overal in die omgeving Heel erg druk was met motoren gingen we het er maar niet op gokken en hebben anderre wegen richting Heimbach gereden. Ook heerlijk gereden trouwens daar niet van.

Bij de Rursee zijn we weer gestopt om foto`s te maken en even lekker wat te eten.
GroteFoto-SMZJKA68.jpg

GroteFoto-LUJWDS8R-1.jpg

GroteFoto-3N7PBAKL.jpg


Toen we op de parking aan kwamen stond het vol met motoren, maar die verdwenen toen wij aankwamen, dus vanavond maar effe douche :X

Daarna nog heerlijk even in die omgeving heen en weer gereden, daarna in 1 stuk terug naar het huisje gereden, alles binnendoor via mooie wegen. Nog voor het donker vlak bij het huisje! Toch nog even gestopt bij een Supermarkt om frikandellen en Mexicano`s te halen voor op de BBQ! ( En uiteraard opnieuw proberen meer bier! :+ ).

Deze keer geen foto`s gemaakt van de BBQ maar gewoon lekker gegeten.... Maarja nu stond de bbq aan en we hebben nog kolen over... En al die verpakkingen van karton, wat doen we daar mee? Juist!
GroteFoto-URG6JALK.jpg

GroteFoto-BWCIS4LP.jpg

Oebbie en ik in actie :W
GroteFoto-TKYM37BB.jpg

Had ook nog een blok hout achter het huisje gevonden :}

Nadat we al een tijdje vuur aan het stoken had oebbie een slim idee!
GroteFoto-D3ZRAB6N-1.jpg

Laten we er een emmer water bij zetten voor geval dat!
Daarna was bier op en kolen zo goed als. En het was pas 22:30, dus op naar hotel nog even daar biertje drinken... Dus het werd weer laat ;)

Vandaag 420km gereden!

Dag 5! De terugreis -O-

Het huisje stort in! Zo werdden ik en oebbie ongeveer wakker. Maar nee het was raymond die al bezig was het huisje schoon te maken. Tja het was een beetje gehorig en je voelde iemand prima door het huis heen lopen. We moesten er ook maar uit om te gaan helpen he. De klok was vanacht 1 uur Vooruit gegaan en dat voelde op dit moment een beetje minder _O- . Om 10:00 stonden we al zo goed als klaar, maar hoe brengen we de lege blikjes naar de afvalbak?
GroteFoto-E47GJSBI.jpg

Lang leven de lege topcase *O*
Nadat het huisje opgeruimt was kwam ik er achter dat iemand via MF fazer topic nog een uitlaat te koop had.... Dat leek me wel wat. Dus na kort contact afgesproken dat we die zouden ophalen. Spanbanden hebben we toch altijd bij ons. Dus lekker binnendoor nog leuke rit gereden
GroteFoto-8OPSY3PH.jpg


Op een gegeven moment kwamen we beetje in tijdnood met de afspraak die ik had gemaakt dus hoppa snelweg op.... Effe gas geven. Rijden we 200+ zie ik in me spiegel oebbie remmen. Ik denk ownee shit, hoop niet dat er wat is. Dus 1ste afrit er af en gestopt. Wat bleek.... Oebbie zijn tanktas was bij die snelheid opengeritst en zodoende had oebbie geprobeerd een Chocolade broodje tegen Raymond aan te gooien maar dat mistlukte, verder was er gelukkig niks weg uit de tas _O-

Huppa snelweg weer op en nu geen 200 meer O-) }) . We moesten maar 40km snelweg dus was zo voorbij. Uitlaat opgehaald en vastgebonden bij mede MFer en vanaf daar helemaal binnendoor naar huis. Nog lekker gereden maar geen bochtige wegen meer helaas. Wel nog even een Pondje bij Schoonhoven gepakt

GroteFoto-ZB7KDUV3.jpg


Zoals je kan zien uitlaat mooi 8terop. Vlak bij huis nog even gestopt en elkaar gedag gezegd en tot snel :Y .

Ik ben snel naar huis gereden, bagage naar binnen gegooit hamer gepakt en uitlaat gemonteerd _O- *O* . Voor het eerst zelf iets gemaakt! En ja met me HAMER! *O*

Deze dag 500km gereden!






Eind resultaat!
5 Dagen
2150 KM
3 Vrienden
ongeveer 1500 Mooie dames gekeken _O-
3 Achterbanden totaal op :Y



Tips!: Doen! Gewoon gaan!
 
Laatst bewerkt:
"vind ik leuk!" :P Altijd weer mooi om te lezen wat ik gemist heb :X Oebbie heeft zeker stiekum wat rondjes over de rotonde gereden ? ;)
 
Whaha Oebbie, dat zinnetje onder je Nickname :P en van 4 september naar 26 maart voor het laatste bericht :P zeker wel ff je password moeten afstoffen?? ;)
 
Mooie en bekende uitzichten! Lijkt me inderdaad best 'n fijne trip!

Morgen rij ik richting Clervaux :-)
 
Erg leuk altijd dit soort verslagen met mooie foto's en grappige teksten!

MF moet eigenlijk ook een soort Day Trippin' sub-forum hebben zoals advrider.com, mag daar altijd graag even rondneuzen.

Hmmm, misschien zelf ook eens wat posten.
 
Handcreme en labello? Is het zo'n toerclub? *D
Als je maar lol hebt, toch! :+
 
Zeg Stinkie, heb ik jou nou net gespot op de Zuidplaslaan in leernicht-uitvoering?? ;)

Dat klopt ;)


Leest weer lekker weg. :D
Krijg meteen weer zin om weg te gaan.
Ik zeg nieuw achterbandje en weer gaan })

Heb hem er al onderliggen en al ingereden ;)

Hahaha ja zo lijkt het wel. Zeker een mooie dame geweest waar we naar keken :P

Gok het wel aangezien we duidelijk lopen te staren _O-

Leuk verslag!

Tnxs! Rest volgt ;)

Erg leuk altijd dit soort verslagen met mooie foto's en grappige teksten!

MF moet eigenlijk ook een soort Day Trippin' sub-forum hebben zoals advrider.com, mag daar altijd graag even rondneuzen.

Hmmm, misschien zelf ook eens wat posten.
Ik vind het persoonlijk leuk om zulke verslagjes te lezen dus ik zou zeggen kom maar op ;)


Handcreme en labello? Is het zo'n toerclub? *D
Als je maar lol hebt, toch! :+

En hol dat we hadden ( Correctie LOL ;) )
 
Gaaf verslag, ben redelijk bekent met luxemburg en vooral het kasteel in Vianden ken ik erg goed (laarzen bier) :}
Zelf een paar keer in Weiswampach op de camping geweest. Vorig jaar had ik nog geen motor en ben toen met het koekblik geweest.
 
Gaaf verslag, ben redelijk bekent met luxemburg en vooral het kasteel in Vianden ken ik erg goed (laarzen bier) :}
Zelf een paar keer in Weiswampach op de camping geweest. Vorig jaar had ik nog geen motor en ben toen met het koekblik geweest.

Luxemburg is heerlijk dichtbij en voor korte vakanties super. Ben er vorig jaar met mijn ex geweest ook met de auto. Dan bezoek je alleen wat makkelijker kasteeltjes enzo. En helaas was alles nu nog gesloten -O-
 
@Stink Ik wil dat boek echt van je lenen haha. Hoeft maar 1 dag dan heb ik t wel uit :P

Nu snel de rest van t verslag nog :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan