Klein theorie vraagje (kmoet 6/7 voor de 2e keer!)

2van2

MF'er
3 nov 2005
183
0
Tiel
Even een klein vraagje. Ik moet namelijk a.s. donderdag voor de tweede keer theorie-examen doen
Ik weet dat tussen de files doorrijden gedoogd wordt.
Maar klopt het als je die vraag krijg met je theorie-examen (U rijdt tussen de file door, mag dat? of iets dergelijks) dat je dan moet invullen nee, dat mag niet? Want wettelijk is dit volgens mij niet geregeld..!
Please help me!! Iemand op MF weet dit vast wel!!

Alvast bedankt!!

Greetz, Monique :)
 
Ik weet niet beter als dat het antwoord is:

Ja, dat mag. Ik meen ook dat het snelheidsverschil tussen de motorrijder en de file niet meer dan 10 km/h mag bedragen.

Succes met het halen van je theorie! *O*
 
Neen, het is niet gedoogd, het is bij de wet toegestaan!

Dat zou voldoende antwoord moeten zijn op je vraag, veel succes met je theorie! *O*
 
http://www.politie.nl/klpd/klpddiensten/dienst_verkeerspolitie/info/spelregels_motorrijders.asp (KLIK voor de spelregels zoals vermeld bij de politie)
 
Neen, het is niet gedoogd, het is bij de wet toegestaan!

Dat zou voldoende antwoord moeten zijn op je vraag, veel succes met je theorie! *O*

Maar met een oefenexamen rekent hij het fout als ik Ja, dat mag invul....
Ik weet niet meer waar dat examen van was, ik doe er zoveel tegenwoordig.
Dus ik ben helemaal confuus... :?
 
wordt er dan ook tijdens het lessen geleerd hoe je tussen de file door moet rijden, ik werd nl vanochtend tot 2 maal toe voor mij sokken gereden door zo'n koekblikker die nog nooit van spiegels gehoort had :( -O-

[me]volgens Jochem mag het nl niet, netzoals wiet verkopen in koffieshops maar wordt het gedoogt, maar ik ben geen kenner ofzo[/me]

[edit]

Jochem heeft dus niet goed opgelet :(
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eigenwijs.
Die meneer van 3VO bij wegmisbruikers zei een tijdje geleden dat het niet bij wet geregeld is, maar een stille afspraak is, het wordt dus gedoogd...
Dus ik ben nog niet convinced.....anybody?? :N
 
Antwoord:
Nee dat mag, het is NIET toegestaan volgens de wet!
Dat het "gedoogd" wordt is een ander verhaal maar officieel mag het dus niet.

Antwoord is dus NEE
 
Als zelfs motorrijders het niet weten |(

Het is niet in de WvW of het RVV geregeld DUS HET MAG!

En iedereen die wat anders beweert wil ik vragen het bijbehorende wetsartikel te posten :Z
 
wat staat er nou? :?


http://www.politie.nl/klpd/klpddiensten/dienst_verkeerspolitie/info/motorrijders_in_de_file.asp (KLIK!!!!!!!!)

Sinds 1991 is het voor een motorrijder niet meer verboden om langzaam tussen de file door te rijden. Omdat passeren op vele manieren mogelijk is, zijn er spelregels afgesproken over hoe een motorrijder een autofile passeert.
:Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben blij met alle reacties.....dus het antwoord bij een evt. theorie vraag moet dus JA zijn....maar waarom rekenen mijn proefexamens dat antwoord dan fout.... :? :? En waarom zegt die meneer van 3VO wat hij zegt (zie eerder...)
Ksnap er nix meer van....ik antwoord dan wel gewoon ja....dat het wel mag dus.... :Z
 
op het cbr examen mag het NIET.
meestal is de vraag stelling "is het verstandig.....

in wet is het niet geregeld.
het staat ook niet in besluiten zoals het rvv.

dus bij het cbr altijd NEE MAG NIET invullen.

bij bv. instrukteurs examen mag het wel want het is niet in de wet geregeld.

ps.
voor de zeikerds onder ons.

bekeuringen krijg je voor art5. WVW.
 
Hahaha... *D
Okeej, ik ben overtuigd....dank jullie wel allemaal!!! :W *O*
Nu hoef ik alleen nog maar te slagen donderdag!!
Het is alleen rottig dat je niet hoort welke vragen je precies fout hebt gedaan...maja...
 
Ik dacht dat er laatst zelfs een campagne is opgezet om zowel de motorrijder als de automobilist op de hoogte te brengen dat het tussen de file doorrijden NIET wordt gedoogd, maar bij wet is TOEGESTAAN. Er zijn zelfs folders ed uitgedeeld. Het antwoord op de vraag is dus JA.

Waarom het proefexamen het fout rekent? Dat weet ik niet. Misschien moet je eens goed naar de situatie schets kijken. Het kan namelijk zijn dat er staat dat de file 50km/u rijdt en dan mag er dus niet tussendoor rijden. Een andere soort verklaring kan ik zo direct niet bedenken.
 
Ik dacht dat er laatst zelfs een campagne is opgezet om zowel de motorrijder als de automobilist op de hoogte te brengen dat het tussen de file doorrijden NIET wordt gedoogd, maar bij wet is TOEGESTAAN. Er zijn zelfs folders ed uitgedeeld. Het antwoord op de vraag is dus JA.

Waarom het proefexamen het fout rekent? Dat weet ik niet. Misschien moet je eens goed naar de situatie schets kijken. Het kan namelijk zijn dat er staat dat de file 50km/u rijdt en dan mag er dus niet tussendoor rijden. Een andere soort verklaring kan ik zo direct niet bedenken.
:Y

Samenspel in de file op Motorplatform.nl
 
Is mijn theorieboek staat ook dat het wel mag, mits het snelheidsverschil niet meer is als 10km geloof ik.
Ik moet morgen trouwens voor theorie..... :o
 
Naar mijn weten mag je er tussendoor...mits het snelheidsverschil niet groter is dan 10 km/h en de file niet harder rijdt dan 30/40/50 km/h?

Zo heb ik het volgens mij in mijn veka best boekje zien staan

!Aan deze uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend!
 
Terug
Bovenaan Onderaan