Klein :(

Lity

MF'er
7 mei 2008
32
0
Berkhout
Beste Motorrijders,
Allereerst als nieuw lid wil ik me even kort voorstellen. Mijn naam is Lex, Ben 20 jaar oud en heb sinds 1 november mijn motorrijbewijs. *O*

Omdat ik altijd maar een arm studentje was heb ik nu dus al bijna een half jaar geen motor gereden maar eind deze maand, heb ik dan eindelijk het geld bij elkaar, wat ik voor een motor wil uitgeven (rond de € 3500,00).
Ik ben op zoek naar een race model, maar nu komt de reden dat ik deze topic start.... Ik ben nogal aan de kleine kant ;) Ik ben ongeveer 1,70 en heb niet al te lange beentjes ;)

Zo zat ik laatst op een Kawasaki ZX-750 maar ik stond hartstikke scheef en me andere voet hing 7cm boven de grond :X
Zijn er andere mensen, die ook redelijk klein zijn, en hiermee ook rekening mee hebben gehouden bij het kiezen van hun motor?? Of mensen die weten welke motors wat lager zijn?

In ieder geval bedankt voor het lezen.
Groetjes Lex
 
Beste Motorrijders,
Allereerst als nieuw lid wil ik me even kort voorstellen. Mijn naam is Lex, Ben 20 jaar oud en heb sinds 1 november mijn motorrijbewijs. *O*

Omdat ik altijd maar een arm studentje was heb ik nu dus al bijna een half jaar geen motor gereden maar eind deze maand, heb ik dan eindelijk het geld bij elkaar, wat ik voor een motor wil uitgeven (rond de € 3500,00).
Ik ben op zoek naar een race model, maar nu komt de reden dat ik deze topic start.... Ik ben nogal aan de kleine kant ;) Ik ben ongeveer 1,70 en heb niet al te lange beentjes ;)

Zo zat ik laatst op een Kawasaki ZX-750 maar ik stond hartstikke scheef en me andere voet hing 7cm boven de grond :X
Zijn er andere mensen, die ook redelijk klein zijn, en hiermee ook rekening mee hebben gehouden bij het kiezen van hun motor?? Of mensen die weten welke motors wat lager zijn?

In ieder geval bedankt voor het lezen.
Groetjes Lex


zoveel leuke lage nakeds en toch een racer?
miss een zxr 400 om mee te beginnen?
en voor de meeste modellen kun je wel een verlagingskit vinden hoor

ik heb mijn cagiva raptor (naked) gekozen omdat ik er elke dag mee op de baan ben en dus een racer niet zo optimaal vond ivm zitpositie, voor een ritje gaat da wel, maar elke dag is niet aan mij besteed. Voor deze kon je een verlagingskit hebben en ik ben een 1m63

je zal dus zeker wel iets in je smaak vinden
laat je alleen niet afschrikken van gewicht, de cb500 (2007 model) vond ik veeel zwaarder en moeilijker te hanteren dan mijn raptorke (650)

groetjes
 
Ik ben zelf ook maar 1.75 en heb zelf een gsx-r 600 uit 97 en daar kan ik prima op zitten. Denk dat de lengte opzich ook niet zoveel uitmaakt maar dat het meer om je beenlengte gaat.

Gewoon een kwestie van proberen.
 
gewoon een cruiser/chopper pakken en dan maar kuip delen tegen aan plakken :D

Nee geintje, ik hoop dat je snel wordt geholpen.
 
Beste Motorrijders,
Allereerst als nieuw lid wil ik me even kort voorstellen. Mijn naam is Lex, Ben 20 jaar oud en heb sinds 1 november mijn motorrijbewijs. *O*

Omdat ik altijd maar een arm studentje was heb ik nu dus al bijna een half jaar geen motor gereden maar eind deze maand, heb ik dan eindelijk het geld bij elkaar, wat ik voor een motor wil uitgeven (rond de € 3500,00).
Ik ben op zoek naar een race model, maar nu komt de reden dat ik deze topic start.... Ik ben nogal aan de kleine kant ;) Ik ben ongeveer 1,70 en heb niet al te lange beentjes ;)

Zo zat ik laatst op een Kawasaki ZX-750 maar ik stond hartstikke scheef en me andere voet hing 7cm boven de grond :X
Zijn er andere mensen, die ook redelijk klein zijn, en hiermee ook rekening mee hebben gehouden bij het kiezen van hun motor?? Of mensen die weten welke motors wat lager zijn?

In ieder geval bedankt voor het lezen.
Groetjes Lex
Hoi Lex,

Als je 1,70 bent ben je niet klein, eerder gemiddeld (of net daaronder). Ik ben zelf 1,74 en rijd zonder enig probleem een TDM, wat toch vaak wordt betiteld als 'lange mensen motor'.
Toen ik zelf nog geen motor had heb ik vaak motoren gehuurd, en eigenlijk nooit problemen gehad met er op zitten. Een aantal voorbeelden: Suzuki SV650 (oud en nieuw model), Yamaha Diversion 900, Honda Deauville 650, Honda NTV650, Kawa Z750
Allemaal zonder enig probleem met mijn lengte te berijden.

De meeste racers zijn uit zichzelf al wat lager, vooral als je de modellen rond 600cc neemt. Die zijn vaak net even kleiner dan de modellen die daar boven zitten. Probeer bijvoorbeeld eens een GSX-R600, of een ZX6R. Durf te wedden dat je daar makkelijk op past. Zeker omdat ik een paar kennissen heb die kleiner zijn dan jij en vrolijk op een ZX6R rondvliegen!
 
Bedankt voor al die snelle reacties! Leuk om te lezen dat jullie allemaal met mij meedenken! ;)
Die naked bikes zijn dan misschien wel wat kleiner maar toch krijg ik het pas echt warm al zie ik zo'n racertje voorbij komen ;)
Ik had gekeken voor die ZX-6R maar vind het nog lastig om hem in mijn prijsklasse te vinden, maar misschien moet ik maar een maandje doorsparen...
Zelf weeg ik 62 kilo daarom lijkt mij een kleinere lichtere motor ook fijn. Ik heb een mooi (geaccepteerd) bod gedaan op een RS 250 maar ik had weer ergens gelezen dat het niet heel goed is voor de motor om een 2 takt af te knijpen naar 25kw? Best lastig nog een leuke motor vinden ;)
Groetjes
 
Hello Lex,

Ik ben zelf 1.70 en in het bezit van een ZXR 750 ' 92. Als ik er op zit kom ik met bijde voeten met tenen bij de grond, en als ik voor het stoplicht sta houdt ik mijn linker voet op de step en mijn rechter voet plat tegen de grond, gaat prima. Het is met keren en met lopen met de moto een klein beetje oefenen maar met de korste keren heb je het zo te pakken.

Mijn vriendin rijdt ook sinds kort motor en vond de 750 ook toch iets te groot en heeft daarom toch gekozen voor een ZXR 400, deze is net iets kleiner en weegt maar liefste 50 kilo lichter.

Ik raadt je toch aan om geen 2-takt te komen ivm al het bijhouden en onderhoud wat er bij komt kijken. Plus het feit dat je het pas echt warm krijgt van een echte racer, wil je natuurlijk ook een echt stoer race geluid (zonder rook) ;-)

Sorry jongens, persoonlijk advies.

Veel succes :-)
 
Laatst bewerkt:
Beste Motorrijders,
Allereerst als nieuw lid wil ik me even kort voorstellen. Mijn naam is Lex, Ben 20 jaar oud en heb sinds 1 november mijn motorrijbewijs. *O*

Omdat ik altijd maar een arm studentje was heb ik nu dus al bijna een half jaar geen motor gereden maar eind deze maand, heb ik dan eindelijk het geld bij elkaar, wat ik voor een motor wil uitgeven (rond de € 3500,00).
Ik ben op zoek naar een race model, maar nu komt de reden dat ik deze topic start.... Ik ben nogal aan de kleine kant ;) Ik ben ongeveer 1,70 en heb niet al te lange beentjes ;)

Zo zat ik laatst op een Kawasaki ZX-750 maar ik stond hartstikke scheef en me andere voet hing 7cm boven de grond :X
Zijn er andere mensen, die ook redelijk klein zijn, en hiermee ook rekening mee hebben gehouden bij het kiezen van hun motor?? Of mensen die weten welke motors wat lager zijn?

In ieder geval bedankt voor het lezen.
Groetjes Lex
1.70 :W honda sp2 / gixxer 750 / monster 900/ cbr600f !!!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor al die snelle reacties! Leuk om te lezen dat jullie allemaal met mij meedenken! ;)
Die naked bikes zijn dan misschien wel wat kleiner maar toch krijg ik het pas echt warm al zie ik zo'n racertje voorbij komen ;)
Ik had gekeken voor die ZX-6R maar vind het nog lastig om hem in mijn prijsklasse te vinden, maar misschien moet ik maar een maandje doorsparen...
Zelf weeg ik 62 kilo daarom lijkt mij een kleinere lichtere motor ook fijn. Ik heb een mooi (geaccepteerd) bod gedaan op een RS 250 maar ik had weer ergens gelezen dat het niet heel goed is voor de motor om een 2 takt af te knijpen naar 25kw? Best lastig nog een leuke motor vinden ;)
Groetjes


Voor € 3500,- koop je een prima Suzuki GSX-R 600 Uit 97 of 98. Dan heb je naar mening een mooie motor die qua pk's nog enigszins te doen is voor een beginner gelet op het feit dat je pas sins 1-11-07 je papiertje hebt.
 
Laatst bewerkt:
Die Suzuki GSX-R 600 is zeker niet verkeerd! Ga ff uitzoeken. Ook die Kawasaki ZXR 400 lijkt me ideaal.. licht gewicht en niet hoog! (en zeker niet duur)
Allemaal ontzettend bedankt voor jullie hulp!
Goed begin van een leuke forum tijd!
 
Succes!

PS. Ik weet niet of je al een pak en helm etc. hebt. Maar dat moet je niet vergeten in het bedrag wat je gespaard hebt.
 
zx6r kawasaki snelle motor en zat te koop .


42174.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mij lijkt het geen probleem want er zijn coureurs in de MotoGP die nog kleiner dan 1.70m zijn.
En je kan de meeste motoren wel wat lager zetten, mocht het echt een probleem zijn.

Succes!
 
Bedankt voor al die snelle reacties! Leuk om te lezen dat jullie allemaal met mij meedenken! ;)
Die naked bikes zijn dan misschien wel wat kleiner maar toch krijg ik het pas echt warm al zie ik zo'n racertje voorbij komen ;)
Ik had gekeken voor die ZX-6R maar vind het nog lastig om hem in mijn prijsklasse te vinden, maar misschien moet ik maar een maandje doorsparen...
Zelf weeg ik 62 kilo daarom lijkt mij een kleinere lichtere motor ook fijn. Ik heb een mooi (geaccepteerd) bod gedaan op een RS 250 maar ik had weer ergens gelezen dat het niet heel goed is voor de motor om een 2 takt af te knijpen naar 25kw? Best lastig nog een leuke motor vinden ;)
Groetjes

Je bent klein
Je moet nog 25kw rijden
Je vind de zxr750 mooi



Ben ik de enige die een zxr400 een logische conclusie vind :? Hou je wss nog wat geld over voor leuke accesoires :Y
 
Klein.....mijn vriendin is 1,65m das nog kleiner.....Koop een mini bike dat heeft zij ook gedaan.. }) zxr400,gs500 bv dat zijn lage motoren, mijn ex heeft de 636 verlaagt ook een optie!
 
cbr 600, is al relatief laag en je kunt er makkelijk verlagingskitjes voor krijgen.
ook makkelijk op 25 kw te krijgen.
 
Ik had gekeken voor die ZX-6R maar vind het nog lastig om hem in mijn prijsklasse te vinden, maar misschien moet ik maar een maandje doorsparen...

Een ZX6R '95-'97 is makkelijk voor 3500 te vinden, als je ff goed rondkijkt een 98 model ook nog wel (heb zelf nog geen 3500 voor mijn 98-er betaald met 22k op teller).

En inderdaad, ZXR400 zou helemaal mooi zijn voor jou :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.80 maar ik zat laatst niet prettig op een 2005 mille

ik kon amper bij de grond met mijn pootje's
 
Terug
Bovenaan Onderaan