Klein :(

Milles zijn ook asociaal groot. Ik voeg me trouwens bij het ZXR400 kamp, dat lijkt me een ideale motor voor TS. plus je houdt nog wat geld over voor een bijpassend leren pakkie.
 
klein :X
Er zijn genoeg nakeds waar je denk wel goed bij de grond kan, met kuipje zijn ze toch nog wat sportiever.
Anders een japanner die zijn meestal ook redelijk laag of nog een verlagingskitje erin
 
ben zelf 1,68 en rijd een cbr600f pc35 model geen problemen met grondspeling
ok bij de gsx600f 1e model van mijn vriendin geen probleem

mijn vriendin is ook 1,68 en zij heeft met haar eigen motor geen probleem maar met de mijne heeft ze het toch iets moeilijker

je moet gewoon eens wat modellen gaan proefzitten en als je het wat lijkt een stukje proefrijden ... denk niet dat je lengte een beperking hoeft te zijn

heb zelf ook al op een aantal verhoogde motoren gereden zonder problemen
 
Hoi hoi,

Voor veel motoren zijn er verlagingssetjes beschikbaar, zodat je toch met je voetjes bij de grond kan. Ik zou een paar mooie types motoren uitkiezen en dan ff bij de dealer vragen of er een verlagingssetje voor beschikbaar is, kun je daarna je keuze maken.

suc6 ermee! het uitzoeken van een nieuwe motor is :9~

<hornetaansmeermodus>
tip: ga es op een Honda CB600 Hornet rijden, klein, licht, wendbaar en cbr600 blok, fun fun fun :D
</hornetaansmeermodus>
 
Bedankt voor al die snelle reacties! Leuk om te lezen dat jullie allemaal met mij meedenken! ;)
Die naked bikes zijn dan misschien wel wat kleiner maar toch krijg ik het pas echt warm al zie ik zo'n racertje voorbij komen ;)
Ik had gekeken voor die ZX-6R maar vind het nog lastig om hem in mijn prijsklasse te vinden, maar misschien moet ik maar een maandje doorsparen...
Zelf weeg ik 62 kilo daarom lijkt mij een kleinere lichtere motor ook fijn. Ik heb een mooi (geaccepteerd) bod gedaan op een RS 250 maar ik had weer ergens gelezen dat het niet heel goed is voor de motor om een 2 takt af te knijpen naar 25kw? Best lastig nog een leuke motor vinden ;)
Groetjes
Je bent ongeveer net zo groot en zwaar als ik... Ik heb een GSX-R1000 en een DL1000, dus niet de kleinste fietsen. Ik ondervind er absoluut geen problemen mee. Ik kan niet met mijn platte voeten op de grond, maar who cares })
 
hey lity, ben ook maar 1,70.. en heb een zxr 750, gaat prima hier zo, kan ook niet met hele voet op de grond staan ,nix erg hoor....
zxr wel een beetje zwaar maar daar wen je wel aan..
gewoon kopen die zxr...
 
Waarom geen sv650S, Oke geen echte racer, meer sport tour. Maar ideaal voor 25kW (2 cilinder twin) licht gewicht. Valt zeker binnen jouw budget.

Succes met zoeken
 
ik ben ook niet groot(172) maar heb tot nu toe heel wat fietsen zonder moeite bereden, GS750, VFR750, K1200RS... gewoon 1 voetje aan de grond bij stoplicht, geen probleem..
 
z.4c1e593f6bd45f9e9c65c5fc8aa089df.jpg
??
 
Hey Lity!

Ik ben ook maar 1:77 kort, maar heb eigenlijk met geen enkele motor problemen. Die paar cm dat wij schelen kan je elke motor ook wel verlagen denk ik!

Als je zo'n RS leuk vindt (ik zéker ook!) neem dan een 125. OK, wel licht, maar wel 25 kW. En méér fun dan een geknepen 250cc. Kan je later altijd nog besluiten tot een zwaardere fiets, al dan niet 4takt.

Just my 2 cents :Y
 
Hoi,

Ik ben zelf ook niet echt groot, zeg gerust 'klein' , met mijn 164. En wilde ook perse een sport. Ik heb nog even een weekendje op een monster gereden, en qua hoogte ging dat prima. Maar heb achteraf toch een r6(2003) gekocht, en na een paar weken, en 1 close call, deze laten verlagen. De prijs valt reuze mee voor zo'n setje(80E) en ze zijn er voor veel motoren te vinden,en met een beetje handigheid zet je het er zelf op.

Verder heb ik ook nog op het eerste model r6 gereden, van een maat, en deze hoefde dan weer niet verlaagd te worden.
Het is even wennen, maar persee met beide voeten plat aan de grond is echt niet noodzakelijk. Het betekend alleen iets vaker afstappen (even parkeren bijv.)

Succes met je zoektocht!
 
Voor Nederland ben je misschien aan de kleine kant.

Ga eens in echte motorlanden kijken, Italie, Spanje enz, waar de gemiddelde mannenlengte 1,68 is en er ook in alle klassen motoren worden gereden.

Kijk ook eens naar de motorcoureurs;
Pedrosa 1,57
Hayden 1,72
Stoner 1,71
Elias 1,63
Melandri 1,66
Lorenzo 1,70
Capirossi 1,65
Nakano 1,67
De puniet 1,70
De gemiddelde lengte ligt hier ook al onder de 1,70. Dit zijn ook mensen die gewoon op straatfietsen op het circuit hebben gereden.

1,70 is de ideale lengte om motor te rijden, mits je niet te zwaar bent. Lekker minder wind vangen dan iemand van 1,90. Ook kan je veel makkelijker de bochten door, minder zijwaartse druk, kneedownen kan veel lager.

Zelfs een XT Teneré zit goed. Een erg hoge bike en je komt je nog makkelijk met je voeten bij de grond(met 1 voet dan, is een offroad)

Ben zelf 1,72 en rijd nu zelf een zxr400. Daar kan je praktisch op onderuit zitten en de fiets tussen je benen van links naar rechts wippen.


Hello Lex,

Ik ben zelf 1.70 en in het bezit van een ZXR 750 ' 92. Als ik er op zit kom ik met bijde voeten met tenen bij de grond, en als ik voor het stoplicht sta houdt ik mijn linker voet op de step en mijn rechter voet plat tegen de grond, gaat prima.

Apart, ik ben slechts 2 cm langer en kom gewoon met beide voeten plat op de grond, maarja ik ben ook wel dunner waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
~
heel verhaal.

1,70 is de ideale lengte om motor te rijden, mits je niet te zwaar bent. Lekker minder wind vangen dan iemand van 1,90. Ook kan je veel makkelijker de bochten door, minder zijwaartse druk, kneedownen kan veel lager.leg dat eens uit van de kneedownen .... ik zie iemand van 180 met die lange sprinkhaan poten even zijn poot uitsteken en hop knie aan de grond, ik ga net zo schuin en :N
 
Ik ben 1.72 maar heb nix met badkuipen en strijkijzers... :P
Maar ik pas op de meeste motoren met een zithoogte tot ca. 84 cm... :)
 
Tja ik zou inderdaad ff gaan passen, maar verwacht geen enkel probleem.

Mijn vriendin 1.65m rijd zonder problemen op een kawa Z750 (2007)

Succes met zoeken en welkom hier *O*
 
Ik ben ook 1.70m en 69kg dus ook een kleine opdonder.Heb een hornet 600 gehad en nu:zie ondertitel. Bij alle drie straatmotoren kon ik niet met platte voeten aan de grond bij stilstand. Zoals eerder al vermeld door iemand: blijf bij het stoplicht altijd met je linkervoet op de step, schuif je kont wat naar rechts en je kunt dan met gestrekt rechterbeen platte behoorlijk stevig staan.

Verlagen kies ik bewust niet voor i.v.m. grondspeling.

Kneedownen (als dat je ding is/wordt): zul je wat meer als een aap naast de motor moeten hangen om je knie aan de grond te krijgen.

Bij het afstappen zet ik altijd eerst de motor op de jiffy; da's lekker makkelijk ;)
 
Ik ben ook 1.70m en 69kg dus ook een kleine opdonder.Heb een hornet 600 gehad en rij nu een BMW en MV (zie ondertitel).Bij alle drie straatmotoren kon ik niet met platte voeten aan de grond bij stilstand. Zoals eerder al vermeld door iemand: blijf bij het stoplicht altijd met je linkervoet op de step, schuif je kont wat naar rechts en je kunt dan met gestrekt rechterbeen platte behoorlijk stevig staan.

Verlagen kies ik bewust niet voor i.v.m. grondspeling.

Kneedownen (als dat je ding is/wordt): zul je wat meer als een aap naast de motor moeten hangen om je knie aan de grond te krijgen.

Bij het afstappen zet ik altijd eerst de motor op de jiffy; da's lekker makkelijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Ha TS,


ik ben zelf 1.67 en rijd regelmatig op de VTR Firestorm van mijn vriend. Zou jij dan met je 1.70 ook wel op moeten kunnen denk ik. Gave bike trouwens hoor!! Als mijn vriend een Tuono gaat kopen neem ik de VTR over..

Ik heb ook wel eens op een Tuono gezeten, maar daarbij kon ik echt niet met mijn voeten bij de grond. Jammer, weer een droom in duigen..

Monster zou je ook op passen of een Thundercat, pas ik ook op.

groetjes, Laura
 
\
heel verhaal.

1,70 is de ideale lengte om motor te rijden, mits je niet te zwaar bent. Lekker minder wind vangen dan iemand van 1,90. Ook kan je veel makkelijker de bochten door, minder zijwaartse druk, kneedownen kan veel lager.leg dat eens uit van de kneedownen .... ik zie iemand van 180 met die lange sprinkhaan poten even zijn poot uitsteken en hop knie aan de grond, ik ga net zo schuin en :N

Als je kortere benen hebt, kan je de fiets toch veel platter leggen dan iemand met langere benen. Je komt dan immers minder snel met je knie aan de grond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan