Klein :(

Apart, ik ben slechts 2 cm langer en kom gewoon met beide voeten plat op de grond, maarja ik ben ook wel dunner waarschijnlijk.

Hey,

Ik zal eens kijken hoe hoog mijn zadel ongeveer komt. Ik ben zelf ook niet breed hoor, ik weeg slechts 61kg.

Joey
 
"Als je kortere benen hebt, kan je de fiets toch veel platter leggen dan iemand met langere benen. Je komt dan immers minder snel met je knie aan de grond."

Niet helemaal waar. Als iemand z'n knie niet uitsteekt (en gaat verzitten) komt ie niet met z'n knie aan de grond.
Een kneedown wordt voornamelijk gedaan zodat de berijder de hellingshoek kan 'meten' en de maximale hellingshoek van z'n fiets niet overschrijdt. Door een coureur dan, hè. De meeste wannabees doen het voor de show :+
 
Laatst bewerkt:
Als je kortere benen hebt, kan je de fiets toch veel platter leggen dan iemand met langere benen. Je komt dan immers minder snel met je knie aan de grond.
ja maar ik had het over een KD niet over hoe plat de fiets gaat en ik moet hem dus platter leggen om de grond te raken met het risico dat ik hem heel plat leg omdat mijn uitgestoken been korter is dan de hellingshoek die de banden aan kunnen :P
 
Laatst bewerkt:
Een nieuwe fiets in je lijstje: de yamaha SZR...

je ziet ze niet heel veel, maar het is een lekker lichte sportieve eencylinder. Ook ideaal voor de kleine mensch en beginners. Maar sportief genoeg om errug hard door de bochten mee te gaan, al ben ik daar zelf nog niet zo'n held in. Je vind al een leuke szr voor 2000 euri of zo.
 
ja maar ik had het over een KD niet over hoe plat de fiets gaat en ik moet hem dus platter leggen om de grond te raken met het risico dat ik hem heel plat leg omdat mijn uitgestoken been korter is dan de hellingshoek die de banden aan kunnen :P

Als je lang bent, bijv. 2,50 meter, kom je toch veel sneller tegen de grond aan, waardoor je meer op de fiets moet blijven zitten en als het ware teveel druk op de fiets legt, dan als je kleiner bent 1,50m en de fiets veel makkelijker rechtop staat tijdens het platleggen.
 
Een 400 CC versie van de VFR of de CBR.

Maar een kennis van me rijd op een Laverda van 650 CC die is ook vrij klein.
 
Ik ben 1m70 en 54kg, net een blade gekocht waar ik prima op pas, al is een blade niet helemaal geschikt als eerste motor natuurlijk! ;-)

Is een ZZ-R 250 niks voor je? Is legaal 25kw op kenteken, weinig onderhoud en trekt goed bij in een groep.

Binnenkort komt er bij www.motorcentrumalmere.nl een te koop te staan!

Hoe ik dat weet? Het is mijn trouwe Kawasaki die ik heb ingeruild voor die Blade.
Hij staat nog niet op de website, want hij staat nu nog bij mij voor de deur. Rond het weekend wordt ie in de bedrijfsvoorraad van MCA opgenomen.
Mocht je interesse hebben in foto's, zie: dit topic

Ik heb er 2 jaar lang met veel plezier op gereden en in al die tijd heb ik alleen maar het gebruikelijke onderhoud eraan gehad. (Alles door MCA zelf gedaan).

Edit: Bouwjaar is 2001
 
Laatst bewerkt:
Mn vriendin heeft nog een ZZR 600 te koop. Niet terug getuned, maar dat is altijd nog te doen. Kawasaki ZZR 600 '95
Niet echt het type racer waar je het over hebt gehad, maar geloof me hier kan je ook enorm mee scheuren *D .

succes!
 
Joh, je bent helemaal niet klein ^^
Ik ben 1.55 m en rijdt sinds zaterdag mijn eigen Kawasaki Ninja 250R.
Het is een racer, hij is licht, hij is niet al te hoog en niet al te duur (€ 4765,-)
Enige nadeel, hij is momenteel niet snel leverbaar...
Link: www.kawasaki.nl/250R.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Je past prima op die 250 idd.

Anders daytona verhoogde laarzen aanschaffen, in het zadel schaven, of de fiets verlagen.
 
ben 1.75 ofzo en rijd op een TL1000R en op een KTM. Beiden niet echt kleine fietsen.

Mijn motto is dan ook: je hebt maar een paar tenen nodig als je stil staat.
Tijdens t rijden doet het er niet veel meer toe.
 
Je past prima op die 250 idd.

Anders daytona verhoogde laarzen aanschaffen, in het zadel schaven, of de fiets verlagen.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de daytona laarzen misschien een halve centimeter hoger zijn dan mijn hollandse kistjes. Scheelt weer een hoop geld :)
Zolang je met de ballen van je voet aan de grond kan is er niks aan de hand!
 
Ik ben 1.58 en rij een suzuki gs500
als je met kuip neemt moet dat zeker ook lukken.
Een hornet e.d. zijn ook goed te doen lijkt me :)
Je hebt juist een goede lengte, alleen de echte racers zijn vaak wat hoger maar zo klein ben je echt niet ;) heb je al een paar keer 'proef' gezeten in een motorzaak?
 
@TS:
Ik ben 1.70 en mijn ZXR is iets hoger achter en voor wat verlaagd. Ik zit er goed op.
Je kan dus de voorpoten iets door de kroonplaten laten verzinken waardoor hij ook lager komt te staan. De achtervering kan je ook wat verlagen. 1 cm scheelt al een boel en zal qua rijgedrag niet erg veel schelen. Voor de rest idd stevige laarzen/schoenen.

Succes! ;)
 
Laatst bewerkt:
1,70 vind ik niet klein :?
Ken iemand van 1,72 en die rijd op een ktm sm en dat is nog een pak hoger dan een racer :Y
Ikzelf ben ook maar 1,76 en ik pas overal op :Y alleen bij grote/zware motoren is het wel lastig om achteruit te wandelen en moet ik afstappen :P
Anders gaat het perfect :]
 
Beste Motorrijders,
Allereerst als nieuw lid wil ik me even kort voorstellen. Mijn naam is Lex, Ben 20 jaar oud en heb sinds 1 november mijn motorrijbewijs. *O*

Omdat ik altijd maar een arm studentje was heb ik nu dus al bijna een half jaar geen motor gereden maar eind deze maand, heb ik dan eindelijk het geld bij elkaar, wat ik voor een motor wil uitgeven (rond de € 3500,00).
Ik ben op zoek naar een race model, maar nu komt de reden dat ik deze topic start.... Ik ben nogal aan de kleine kant ;) Ik ben ongeveer 1,70 en heb niet al te lange beentjes ;)

Zo zat ik laatst op een Kawasaki ZX-750 maar ik stond hartstikke scheef en me andere voet hing 7cm boven de grond :X
Zijn er andere mensen, die ook redelijk klein zijn, en hiermee ook rekening mee hebben gehouden bij het kiezen van hun motor?? Of mensen die weten welke motors wat lager zijn?

In ieder geval bedankt voor het lezen.
Groetjes Lex

niet zeuren.,

heb een vtr1000 gehad en rijd nu R1.
ik ben 1.62

je hoeft echt niet met beide voeten plat op de grond te komen hoor.
 
ik ben 1,70, en heb een honda cbr600f. Past precies :) Ik denk dat het op de motor zelfs vaak fijner is om wat kleiner te zijn.
 
de Kawasaki ZZR600 heeft een van de laagste zadels voor een zware sport/tour fiets (78cm). Ik heb er zelf een en ik kan er garant voor staan. Ik ben zelf 1.80, en mijn knieen zijn licht gebogen als ik mijn voeten aan de grond heb. Ga maar eens zelf op een ZZR zitten en kijk of het je bevalt. voor 3500 euro kun je zeker een goede uit 1999/2000 krijgen.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/b...aki/Kawasaki-ZZ-R600-1990-current/?&R=EPI-258

untitled-29_4w.jpg
 
Laatst bewerkt:
de Kawasaki ZZR600 heeft een van de laagste zadels voor een zware sport/tour fiets (78cm). Ik heb er zelf een en ik kan er garant voor staan. Ik ben zelf 1.80, en mijn knieen zijn licht gebogen als ik mijn voeten aan de grond heb. Ga maar eens zelf op een ZZR zitten en kijk of het je bevalt. voor 3500 euro kun je zeker een goede uit 1999/2000 krijgen.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/b...aki/Kawasaki-ZZ-R600-1990-current/?&R=EPI-258

[afbeelding]
De ZZR 600 zit inderdaad goed laag. Met mijn 1m75 kwam ik met gemak met platte voeten op de grond. M'n vriendin is nog net een paar centimeter korter en kon ook nog makkelijk plat op de grond komen.

Alleen is de motor wellicht wel wat zwaar (voor een 600'je) en zal niet het meest sportief rijden in 25kw versie...
 
Als je met 1 been plat op de grond kan staan is dat genoeg. Ik rijd met mijn 1m75 op een verhoogde zrx1100 (stuurt beter). Kan ook alleen met de tenen bij de grond. Als het hard waait sta ik op een been met de voet plat op de grond en als ik afstap gaat hij eerst op de jiffy. Geen enkel probleem, alleen achteruit lopen kan wat lastig zijn omdat je wel moet letten op kuilen.

Mijn advies: koop de motor die je wilt. De hoogte wen je zo aan.
 
1.70 op een fzr zonder verlaging. Beide voetjes op de grond.
Weinig olieverbruik, leuke stuurfiets, goedkoper dan een cbr en volgens mij ook mogelijk met een kw-setje.

Vb van een Yamaha FZR600R
FZR600Rnr1.jpg
 
tonkoi/ utsuri is ook klein.
hij rijdt op een zxr 750 welke hij helemaal op zijn laagst heeft ingesteld
 
Terug
Bovenaan Onderaan