Kleine bagage Ali etc

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.646
4.817
Lemelerveld
Vanwege een net aangeschafte elektrische motor met beperkt rijbereik ben ik op zoek naar een zadeltas waar de snellader in kan. Dit zodat ik bij vrienden/familie kan bijladen voordat ik naar huis ga.

Nu is het ding echter nogal fors 27x21x11 rechthoekvormig. Ik heb geen topkoffer/bagage rekje dus het moet op het zadel. Vandaar dat ik op zoiets uit kwam:
https://nl.aliexpress.com/item/1005...202209170507367293029923188060011551860_4&s=p
Heeft iemand heel toevallig zoeen? Ervaringen en even meten of mijn opgegeven maten passen zou super zijn :t

Mocht iemand een mooie andere optie weten hoor ik het ook graag. Eventueel wil ik ook wel wat overnemen.
 
Ik heb recent bij 21bothers een tas besteld voor op het achterrek van mijn 390 adventure, voor een bandencompressor, slot en bandenreparatieset. Rolsluiting, waterdicht en goed te monteren met de meegeleverde straps. Ze worden gemaakt op bestelling en hebben verschillende afmetingen.

http://21brothers.eu/produkt/torby-plus-5l/
1663577252857.png
 
Afmetingen staan er toch bij? 32x15x15+5.

Heb ooit een rugtas besteld die wel lijkt op dit, maar dan een nep Dainese. Ik geef het een zesje, de riem voor rond je middel was te kort. Paar keer gebruikt en de rits liep vorige keer scheef, maar kreeg hem wel weer goed. Verder ontwerp was minder, met rits helemaal open kunnen kleine voorwerpen uit de tas vallen doordat er dan openingen zijn bij de bodem. Waterdichtheid nooit getest.

Zoals gezegd, was een compleet andere tas dan deze alhoewel het een beetje op elkaar lijkt.
 
Afmetingen staan er toch bij? 32x15x15+5.

Heb ooit een rugtas besteld die wel lijkt op dit, maar dan een nep Dainese. Ik geef het een zesje, de riem voor rond je middel was te kort. Paar keer gebruikt en de rits liep vorige keer scheef, maar kreeg hem wel weer goed. Verder ontwerp was minder, met rits helemaal open kunnen kleine voorwerpen uit de tas vallen doordat er dan openingen zijn bij de bodem. Waterdichtheid nooit getest.

Zoals gezegd, was een compleet andere tas dan deze alhoewel het een beetje op elkaar lijkt.

Die afmetingen zijn uiterste maten. Tasje loopt ook rond dus geen idee wat ik er rechthoekig in kwijt kan.
 
Vanwege een net aangeschafte elektrische motor met beperkt rijbereik ben ik op zoek naar een zadeltas waar de snellader in kan. Dit zodat ik bij vrienden/familie kan bijladen voordat ik naar huis ga.

Nu is het ding echter nogal fors 27x21x11 rechthoekvormig. Ik heb geen topkoffer/bagage rekje dus het moet op het zadel. Vandaar dat ik op zoiets uit kwam:
https://nl.aliexpress.com/item/1005...202209170507367293029923188060011551860_4&s=p
Heeft iemand heel toevallig zoeen? Ervaringen en even meten of mijn opgegeven maten passen zou super zijn :t

Mocht iemand een mooie andere optie weten hoor ik het ook graag. Eventueel wil ik ook wel wat overnemen.
Je hebt een pb
 
Ik zou een plateau en een Givi-koffer kopen.
Weet niet of Givi (of een concurrent) al een koffer-systeem voor jouw motor levert. Mijn Givi-koffer lacht om jouw oplader.
Kan je ook nog andere spullen simpel meenemen. Bijv een regenpak of bedenk verder zelf maar.
Als de koffer er niet op zit, dan heb je alleen een plateau. Daar kan je niet veel last van hebben.

Een maat van mij heeft me altijd uitgelachen op mijn topkoffer. Nee, daar wilde ie echt niet aan.
Totdat hij zelf op vakantie ging, en meldde dat ie een koffer had gekocht. Lachen voor mij natuurlijk. 🤪
Onlangs bekende hij dat ik toch altijd gelijk had met mijn koffer. Hij bekende dat 't wel een heel makkelijk ding was.

Zelf rijd ik ca 90% van mijn km's met de koffer. (past zowel op Blackbird als op de FZ)
Dat anderen er om lachen of niet mooi vinden dat interesseert mij NADA!
Het enige nadeel (voor mezelf) wat ik kan melden is dat beide motoren boven 200 iets zweverig worden.
 
Je zou ook kunnen overwegen naar een motorzaak te gaan en te kijken in welke tas de lader past en die dan daar te kopen....
Ik weet het, het is een heel gek idee.
Zakt de motor zo ver van in als de tas van gouddraad geweven is.

Een topkoffer is inderdaad geen gekke optie. Ik heb zelfs wel een bodemplaat en topkoffer liggen. Het is alleen zo dat Zero het rek niet los verkoopt zonder dure Dolomiti koffer ala €605. Beetje gortig voor een plekje om m'n lader mee te nemen.

Maar met dank aan @Tano Cariddi heb ik denk ik de oplossing binnenkort in huis. Hij had zo'n tas als uit de OP en heeft deze even na gemeten!
 
Ziet er kwalitatief goed uit op het filmpje.
Ook een stuk goedkoper dan wat ik gister heb gezien bij de najaars-show van Goedhart in Bodegraven. (=betere kwaliteit?)

Edit:
Toch nog een addertje onder het gras bij Ali. :X
Jouw tas te koop voor €32.57 en is afgeprijsd van €60.32 Hoera, zelfs nog melding van korting van 46%
Maar eronder staan dan de verzendkosten. Die worden aangegeven voor €25.36

HALLO, zo kan ik ook korting geven! 🤣
De korting verdwijnt direct weer in de bezorgkosten.
Snap trouwens sowieso nooit wat er voor bezorgen wordt gerekend.
Soms is 't nix of vrijwel nix voor een groot pakket en andere keer, zoals deze, mag dat best minder.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er kwalitatief goed uit op het filmpje.
Ook een stuk goedkoper dan wat ik gister heb gezien bij de najaars-show van Goedhart in Bodegraven. (=betere kwaliteit?)

Edit:
Toch nog een addertje onder het gras bij Ali. :X
Jouw tas te koop voor €32.57 en is afgeprijsd van €60.32 Hoera, zelfs nog melding van korting van 46%
Maar eronder staan dan de verzendkosten. Die worden aangegeven voor €25.36

HALLO, zo kan ik ook korting geven! 🤣
De korting verdwijnt direct weer in de bezorgkosten.
Snap trouwens sowieso nooit wat er voor bezorgen wordt gerekend.
Soms is 't nix of vrijwel nix voor een groot pakket en andere keer, zoals deze, mag dat best minder.
Gewoon ff zoeken op Ali dezelfde tas wordt door vele aangeboden
 
Zakt de motor zo ver van in als de tas van gouddraad geweven is.

Een topkoffer is inderdaad geen gekke optie. Ik heb zelfs wel een bodemplaat en topkoffer liggen. Het is alleen zo dat Zero het rek niet los verkoopt zonder dure Dolomiti koffer ala €605. Beetje gortig voor een plekje om m'n lader mee te nemen.

Maar met dank aan @Tano Cariddi heb ik denk ik de oplossing binnenkort in huis. Hij had zo'n tas als uit de OP en heeft deze even na gemeten!

Mijn Qbag zadeltas was ook bij de motorzaak 30euro ofzo, kniepert.

1664042667086.png
 
Mijn Qbag zadeltas was ook bij de motorzaak 30euro ofzo, kniepert.

Bekijk bijlage 1807014
30 is zeker niet gek, 50 ook niet. De dealers hier doen vooral SW motech enz. Daar begin je bij 120 euro en koop je ook eigenlijk net niks. Oke ze kunnen ook wel anders leveren, maar of zij of ik nou op internet opzoeken en bestellen...

Als je daarbij nou even de maten had opgegeven en die passen voor mijn doeleinden had ik die mooi kunnen bestellen.

Net als @mean-machine heb ik best heel goede ervaringen met Ali spul in deze categorie. Soms zelfs beter dan te ver doorgedacht merk spul. Van Ali spul van een paar tientjes kan ik het ook een stuk beter hebben als de kwaliteit mwa is. Als bijvoorbeeld een setje handschoenen van 150 euro binnen een jaar uit elkaar vallen, een setje 350 euro kostende waterdichte laarzen bij iets meer dan een miezerbuitje gewoon zeiknat worden baal ik bijvoorbeeld wel als een stekker.
Ik heb zelfs al Ali bagage spul wat gewoon goed bevalt, maar echter niet de juiste maat heeft aan wat ik hier nodig ben. Vandaar de vraag of iemand even een rolmaat bij z'n tasje wilde houden. Worden gekkere vragen gesteld toch...
 
Heb voor een vriend een paar tassen besteld bij Ali voor op de alu koffers. 7 tientjes voor een paar. Kwaliteit vond ik gewoon goed. Bijna identieke van de bekende merken waren het dubbele per stuk...
 
Sw motech tanktassen vind ik kwalitatief van topklasse. De pijn van de prijs ben je snel vergeten als je (LANG!!)van de kwaliteit mag genieten. Zadel- en andere tassen van sw motech zouden zomaar van dezelfde hoge kwaliteit kunnen zijn. Duur? Tip: marktplaats en dergelijke.
 
  • Eens
Waarderingen: Tcat
Sw motech tanktassen vind ik kwalitatief van topklasse. De pijn van de prijs ben je snel vergeten als je (LANG!!)van de kwaliteit mag genieten. Zadel- en andere tassen van sw motech zouden zomaar van dezelfde hoge kwaliteit kunnen zijn. Duur? Tip: marktplaats en dergelijke.
Helemaal mee eens! :) Overigens kan ik me prima voorstellen dat iemand die het niet heel vaak gebruikt toch voor iets kiest wat iets prijsvriendelijker is.

1664171037964.png
 
Een dure tas van een bekend merk zal wel goed zijn,maar geen garantie dat ze veel beter is.
Ik heb zelf een tanktas van de Lidl gehad (€20-25),die zat 99% van de tijd op mijn motor,die was zeer handig en van zeer goede kwaliteit.
Daar heb ik zeker 50.000 - 60.000 km mee gereden zonder enig probleem,toen begon het transparante bovendeel te scheuren.
Ik was er zo tevreden van dat ik toen ben gaan zoeken of ik eenzelfde gebruikte kon vinden,wat ook gelukt is.
Nu heb ik een veel te dure Givi moeten kopen,omdat een gewone niet past door de vorm van de tank.
Die is ook goed,maar gaat nooit even veel waarde voor zijn geld opleveren,want dan zal ze 6 keer zo lang moeten mee gaan,en dat geloof ik niet.
Het enige dat echt beter is zijn de ritsen die redelijk goed waterdicht zijn,in die van de Lidl stonden gewone ritsen,maar wel van goede kwaliteit.
Uiteindelijk worden al die dure tassen ook in China gemaakt,misschien wel in dezelfde fabriek,zoals ook bij veel andere zaken het geval is.
 
Een dure tas van een bekend merk zal wel goed zijn,maar geen garantie dat ze veel beter is.
Ik heb zelf een tanktas van de Lidl gehad (€20-25),die zat 99% van de tijd op mijn motor,die was zeer handig en van zeer goede kwaliteit.
Daar heb ik zeker 50.000 - 60.000 km mee gereden zonder enig probleem,toen begon het transparante bovendeel te scheuren.
Zo'n tanktas van Lidl heb ik ook. Gebruik 'm echter alleen in de vakanties
Ik heb er pas ca 15k(?) mee gereden. Dus ik kan er nog 40k mee vooruit(?)

Mijn tas was stuk.
Van de lopers (heet dat zo?) was het lipje om de rits te gebruiken afgebroken. Soms gebruikt als tas te vol gestopt?
Mijn reparatie om zelf een nieuw lipje te plaatsen, had als gevolg de de haak van de loper zelf afbrak.
Daarom dacht ik zo'n tas eerst nieuw te gaan kopen en had dezelfde conclusie dat Lidl deze tas niet meer levert.
Deze fijne tas wil ik nog wel effe gebruiken dus heb ik nieuwe lopers laten plaatsen.
Precies zoals je al zegt: Het een prima tanktas.:t Ik hoop er nog vele vakanties gebruik van te maken.
 
Ik heb zitten nadenken hoelang ik mijn (2e hands gekochte!) Sw motech tanktas al heb. Dat is denk ik al bijn 20 jaar. Al bijna 200.000 km daarmee.
De tas is nog schadevrij en volledig functioneel.
De tas wordt op vakanties stevig volgepropt, en is dus tegen een stootje bestand.

Ik heb zelfs al een 2e (2e hands gekochte) sw motech tas gekocht. Voor op de andere motor. Die lijkt van dezelfde kwaliteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Sw motech tanktassen vind ik kwalitatief van topklasse. De pijn van de prijs ben je snel vergeten als je (LANG!!)van de kwaliteit mag genieten. Zadel- en andere tassen van sw motech zouden zomaar van dezelfde hoge kwaliteit kunnen zijn. Duur? Tip: marktplaats en dergelijke.
Heb zelf ook 2 tank(ring) tassen van SW.
Een kleintje voor de dag trippies en de wat grotere versie voor ww verkeer.
Niets mis mee, en zelfs met het weer van afgelopen 2 dagen blijft alles droog.

Zonder de waterhoen eroverheen.

Ook nog een SW bagage rekje (met een speciale adapter die je er zo op kan klikken, waar daar dan weer de koffer op past).

Prima spul en zeer tevrede er over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan