Kleine beurt, kosten?

Zazza

MF veteraan
2 apr 2004
3.326
34
Achterhoek
Ik vroeg mij af hoeveel jullie + - voor een kleine beurt dokken en of jullie dat bij dealers doen of bij beunhazen.

de mijne heeft namelijk binnenkort een beurtje nodig en ik wou eens zien hoeveel het gemiddeld is. Er moet wel een nieuwe achterband op en een nieuwe fuse. das + - 250,- erbij op.

kleine beurt, 400 euries.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, als je het zelf kunt is het het goedkoopste om dat te doen.

Maar anders? Lekker laten doen.
Ik laat alle beurten altijd door de dealer uitvoeren.
Simpel omdat ik zeker wil weten dat ik de motor dezelfde dag
weer klaar heb.

Kleine beurt zal zo'n 150 tot 200 euro kosten.
 
De Soes heeft net een kleine beurt gehad met een nieuwe voor en achterband ...kosten net iets over de 400 euro's
 
Kijk uit voor motorzaken die een vaste prijs hanteren voor een grote of kleine beurt. Dat betekent namelijk of dat ze stoppen als het geld op is, en dus niet alles wordt gedaan wat zou moeten gebeuren, of dat de mensen die hun fiets verwaarlozen gesubsidieerd worden door de mensen die hun fiets wel bijhouden. Met andere woorden: Met een vaste prijs voor een beurt word je genaaid. :j

Spreek met de motorzaak precies af, wat er aan jouw fiets moet gebeuren en wat jou dat gaat kosten.

Bahco.
 
ik heb het vorige week zelf onderhoud gedaan,
koste me net geen 100 euro.

ik heb vervangen:

- olie (castrol gps)

- oliefilter

-luchtfilter

- bougies (4x)

onderdelen besteld via louis, als je handig bent kan je het zelf doen maar zorg wel dat het goed gebeurd.

o en als je het zelf doet ff een tip kijk ff op internet voor een werkplaatshandboek die zijn wel makkelijk :z



GR NEMO
 
ik heb net de eerste beurt van mijn cb 1300 achter de rug:€80
voor 4 liter vol synthetische olie ,filter ,onderste dichting van karter en werk
heb dit laten doen ivm garantie
grtz mark
 
De mijne heeft er net één gehad: olie+oliefilter, nieuwe remblokken en lekkende klep gedicht. Dit alles voor 80 euro.
Ik weet het, ik heb een zeer goedkope garagist, maar heb er dan ook nog nooit klachten over gehad.
 
Lekkende klep gedicht?

Bedoel je daar mee een volkomen verkeerde klepspeling?
Kan me niet voorstellen dat voor die prijs de kop er af is geweest, en als het wel zo is moet je heel zuinig zijn op die garagist! ;)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week een kleine beurt laten doen bij m'n motor.
Was 100 euro aan arbeidsloon kwijt (2,5 uur).
In totaal 290 euro, maar daar zat dan ook een nieuwe kentekenplaat bij t.w.v. 25 euro.

€40,- aan olie, nieuw filter (€10), 2 nieuwe remblokken (€60), remvloeistof (€5) en nog wat klein spul :)

Valt opzich nog wel mee :)
 
doe alles zelf tot revisie toe heb je geen wact tyd en zolang ik er lol in heb en het kan vind ik het best zo doe het ook voor vrienden die betalen de onderdelen en de krat bier gaat wel leeg onder het ouwe hoeren (na het werk wel te verstaan)
gr matmax
 
Terug
Bovenaan Onderaan