Kleine choppers: al het moois, zonder de pit!

Ja, hier twee Motobecane tweetakt choppers. Toen ik vroeger de Harley-focussed biker blaadjes kocht stonden daar altijd de dikke, grote choppers in. Rijdende kerstbomen van budgetten waar ik (nog steeds) alleen maar van kon dromen. En opeens stond er, waarschijnlijk als bladvulling, opeens een geel 125cc Motobecane choppertje in. Ik werd in één klap verliefd.

Ik vind dit motorblokje gewoon echt prachtig:

1649406866615.png


1649406881185.png
 
Laatst bewerkt:
Zijn er generieke slip-ons te krijgen die een (klein) fietsje ook een beetje stil kunnen krijgen? Bijv. van iets als Your exhaust muffler shop | CafeRacerWebshop.com

Op hun recensies en hier op 't forum lees ik toch wel geregeld dat ze nog (veel) te luid zijn.
Nee, maar mocht je toch een van die dempers willen, kun je die ook zelf op Ali bestellen. Ik had ook van die imitatie dingen op mijn xs650. Deze vervangen voor een leovince demper. Veel mooier geluid, stiller en donkerder. En de motor loopt er ook beter op.
 
Ja, hier twee Motobecane tweetakt choppers. Toen ik vroeger de Harley-focussed biker blaadjes kocht stonden daar altijd de dikke, grote choppers in. Rijdende kerstbomen van budgetten waar ik (nog steeds) alleen maar van kon dromen. En opeens stond er, waarschijnlijk als bladvulling, opeens een geel 125cc Motobecane choppertje in. Ik werd in één klap verliefd.

Ik vind dit motorblokje gewoon echt prachtig:

Bekijk bijlage 1747435

Bekijk bijlage 1747436
Leuk motorblok, en ook die bevestiging met die stroppen om de buis..
 
Ik had al begrepen dat je er dan nog een db-killer in moet zetten, en er zijn allerlei threads over de demper volproppen met staal/glaswol, etc. Zo'n LeoVince leent zich weer wat minder voor een low budget chopper project, in mijn ogen. Demper moet niet meer euro's kosten als er cctjes in het blok zitten.
 
Ik had hem voor 50 euro van marktplaats.
Maar er zijn inderdaad wel mogelijkheden om zo’n demper waar jij het over hebt stiller te krijgen.
 
Ik denk die ik heb gepost.

Overigens, dat CB125tje in mijn originele post... die heeft dus de sissybar direct voor de bestuurder, i.p.v. de passagier. Ik heb nog nooit op zo'n ding gezeten, maar is dat niet super relaxed? Rondtuffen ergens door de Franse plattelandsweggetjes, zonnetje, lekker sloom gangetje, achteroverleunend tegen je eenpersoonssissybar, nauwelijks benzine verbruikend, geen haast en compleet onbezorgd, blonde chick met een pul bier die je toewuift aan het eind van 't Franse plattelandsweggetje... waarom hebben we niet allemaal zo'n sissybar?!
Ehh, omdat je die blonde chick dan niet meer een ritje achterop kan aanbieden? :?
 
bobbers tellen in mijn ogen niet meer mee , het enige wat daar op het moment mee gebeurt is een goedkoop klotenzadeltje en het voorspatbord met een paar schroefjes achter vast maken , die bobber rage ben ik echt wel helemaal klaar mee
En de bijbehorende hipsters......................................8-)
 
bobbers tellen in mijn ogen niet meer mee , het enige wat daar op het moment mee gebeurt is een goedkoop klotenzadeltje en het voorspatbord met een paar schroefjes achter vast maken , die bobber rage ben ik echt wel helemaal klaar mee
Herken je deze nog, heeel veel reactie via facebook en verkocht.
Wel markt dus voor "rotzooi"
 

Bijlagen

  • 20220130_115913.jpg
    20220130_115913.jpg
    314,4 KB · Weergaven: 36
Terug
Bovenaan Onderaan