Kleine choppers: al het moois, zonder de pit!

Ik heb nog een videootje gevonden van dat choppertje in de eerste post đź’–



En 'n footooke:

22344179_275672272837822_1019432044146458624_n.jpeg
 
De Duc stond bij de garage, dus maar weer op de GN250 toeren. Ja ik blijf erbij dat als je even een tijdje niet meer op een “dikke motor” hebt gereden dit zoveel plezier geeft. Als ik weer tijd heb zal ik’m trakteren op nieuwe olie, want vriendinlief heeft 100km op topsnelheid (115 ongeveer) gereden op de snelweg en heb zo’n vermoeden dat dat wel wat olie gekost heeft.
4BDC5EFC-2070-48CA-8CAB-ECE0DE00DE25.jpeg
 
Ik heb zojuist mijn Yamaha xv250 hier op het forum te koop gezet. Niet omdat hij niet bevalt, maar omdat ik zoveel plezier heb gekregen in het motorrijden dat ik een mezelf een nieuwe cadeau heb gedaan. Dat is een Royal Enfield Meteor 350 geworden.
Hier een foto van de Yamaha:
IMG_20220515_202520.jpg
 
 
Ik ben ook fan (geworden) van kleinere motoren.
Wel grote motoren gehad en nog steeds een Africa Twin staan maar meer plezier van de 125cc die ik voor woon werk, en vanalles gebruik.
Nu de midlife crisis ingetreden is wil ik een chopper bouwen. Uiteraard van een kleine motor.
De basis is een SR500 geworden. Niet echt weinig cc's om echt klein te zijn in mijn ogen maar vergeleken met de HD choppers wel een ukkie.
Stuur en tank zijn even om te kijken waar ik heen wil. Zal uiteindelijk iets anders op komen.
Het moet een hardtail worden.
IMG_20221016_153942_6.jpg
 
Heel tof! In Azie weten ze wel raad met die 1 cilinders en knutselen ze er hele toffe “choppertjes” van.

Edit; mocht je van dat tankje af willen, die past waarschijnlijk erg mooi op mijn xt500 crosser.
 
Heel tof! In Azie weten ze wel raad met die 1 cilinders en knutselen ze er hele toffe “choppertjes” van.

Edit; mocht je van dat tankje af willen, die past waarschijnlijk erg mooi op mijn xt500 crosser.
Denk niet dat het tankje past. Bovenbuis is veel te dik. Tankje is van een YZ125 uit 1976. Zijn nog wel te vinden op eBay.
 
Ik heb geen standaard frame, ebay is inderdaad misschien wel een betere plek dan marktplaats om te zoeken
 
Ik heb geen standaard frame, ebay is inderdaad misschien wel een betere plek dan marktplaats om te zoeken
Kijk dan vooral naar de VS. En dan ook naar de droge staten. Daar zijn nog wel leuke dealtjes te vinden die niet doorgeroest zijn. (heb wel eens een tank over laten komen waar de verzendkosten hoger waren dan de aluminium '75 YZ400 tank zelf!)
 
ja , de japanse vlag er helemaal overheen , of zo , zie je wel vaker
ik heb deze ooit voor iemand gemaakt :-)
Ik zit eigenlijk aan iets anders te denken dan deze militaire vlag, die in veel Aziatische landen (en in sommige Nederlandse gemeenschappen) als aanstootgevend ervaren wordt. (Net als het ijzeren kruis van de Duitse defensie. Niet fout maar roept toch associaties op.)

Iets kunstzinnigers zoals dit vind ik beter passen.
Ik moet nog wel even goed uitzoeken of dit gewoon een leuk plaatje is of dat het een mythologische achtergrond heeft die ik wel vind passen.
Screenshot_20230117-212251~2.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan