Kleine choppers: al het moois, zonder de pit!

Kizmiaz

Die hard MF'er
20 aug 2020
779
940
Limbürg
Ik weet dat "hoe groter hoe beter" vaak waar is, maar soms is klein ook fijn! Is er liefde voor kleine, lichte, underpowered choppertjes op dit forum?

Om af te trappen, een heerlijk ondermaats Honda CB125 choppertje:

image-asset.jpeg


image-asset (1).jpeg


DSC03954.jpeg


DSC03971.jpeg
 
:N:NHebben ooit eens een cm 250 custom gehad voor de vrouw , die was al niet vooruit te branden .B|
1983-Honda-CM250-Black-1889-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja! Mijn vriendin kon niet wennen aan een “dikke” motor na het halen van haar rijbewijs maar een Suzuki GN250 leek haar leuk. En ja, dat is het ook! Het is net fietsen, zo licht gaat alles. Ondanks dat ik zelf wel wat meer power gewend ben heb ik er ook veel plezier mee.

Ik heb mijn rijbewijs nu zo’n 10 jaar, de omgeving ken ik nu wel dus daar doe ik het niet meer voor. Dan is de beleving op zo’n klein motortje gewoon erg leuk!
 
Ja! Mijn vriendin kon niet wennen aan een “dikke” motor na het halen van haar rijbewijs maar een Suzuki GN250 leek haar leuk. En ja, dat is het ook! Het is net fietsen, zo licht gaat alles. Ondanks dat ik zelf wel wat meer power gewend ben heb ik er ook veel plezier mee.

Ik heb mijn rijbewijs nu zo’n 10 jaar, de omgeving ken ik nu wel dus daar doe ik het niet meer voor. Dan is de beleving op zo’n klein motortje gewoon erg leuk!
Denk er zelf ook wel eens aan om alle meuk te verkopen een een Kreidler RS te kopen ,
het is net wat je zegt, het gaat om de lol die je er aan beleefd.
 
Die ken ik nog van vroeger. Echt walgelijk kitsch, da's wel gaaf. Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel sneller dat ding zou gaan als je alle bullshit eraf zou slopen...
 
Vroeger wel eens op een Suzuki Savage gereden…rechtuit want met de knieën kon er niet gestuurd worden :X
 
Ik weet dat velen dat als een lichte motor zien, maar voor mijn gevoel zitten daar al zo'n 400cc te veel op 🙈
 
Denk er zelf ook wel eens aan om alle meuk te verkopen een een Kreidler RS te kopen ,
het is net wat je zegt, het gaat om de lol die je er aan beleefd.
Precies. De ducati is fijn voor langere ritten naar het buitenland. Dan wil je wel eens tempo maken en in bergachtige gebieden is het fijn om een beetje power te hebben, zeker met bagage. Maar voor die ritjes in de buurt.. dat gaat op een dikke motor echt niet veel sneller. Het voordeel van de gn250 is dat je hem zo pakt. Een beetje hetzelfde als met accugereedschap. Het snoer zit bij gereedschap zelden in de weg, maar zonder snoer pakt makkelijker. Dat heb ik bij een lichte motor dus ook.

Heb vorig jaar een brommer opgeknapt, maar dát gaat me dan weer wat te ver.
 
Ik mis nog de lichte Moto Guzzi's V35 "Florida" modellen.
 
Denk er zelf ook wel eens aan om alle meuk te verkopen een een Kreidler RS te kopen ,
het is net wat je zegt, het gaat om de lol die je er aan beleefd.
Wat te denken van een Puch?
 

Bijlagen

  • F2FA33EB-0BC1-4C0D-9214-2FEEEC0E04E0_Original.jpg
    F2FA33EB-0BC1-4C0D-9214-2FEEEC0E04E0_Original.jpg
    321,8 KB · Weergaven: 49
Terug
Bovenaan Onderaan