Kleine fout met grote gevolgen.......

woensdag niet op het werk verschenen (nogal logisch). Wel allang een paar van mijn collega's op de hoogte gesteld. Kreeg ik desondanks op donderdag een reprimande van mijn werkgever wegens ongeoorloofd verzuim

Terecht ook dat je een reprimande krijgt.

Wat is er nou eigenlijk gebeurd? Je bent door een ander gewezen op olie op je achterband, zelf heb je het niet eens gemerkt dus een echt schrikmoment zoals een zwiepert met je band heb je niet eens gehad. Dat het even schrikken is als je het ziet geloof ik graag maar om dan maar meteen een dag thuis te blijven (logisch? Nou nee, totaal niet logisch) vind ik zwaar overtrokken.

Je had kunnen vallen ja, dat klopt, maar het had ook niet kunnen gebeuren (wat dus ook de situatie was). Motorrijden is nou eenmaal risicovoller dan autorijden. Ik maak zoveel mee dagelijks, van rotzooi op de weg tot afgesneden worden, als ik iedere keer dat zoiets gebeurd ook psychische hulp moet gaan zoeken zou ik er maar mee stoppen als ik jou was.

Je bent ongeoorloofd thuis gebleven omdat je niets is overkomen, zo simpel is het. Je baas heeft groot gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens een Harley gehad die kotste na de winter de hele achterband vol door de ontluchting dat duurde ff en dan was het weer over,ik heb mij er nooit druk om gemaakt wel ff uitkijken met die olie op de band,maar dat is er zo weer af hoor
 
Ik had nog nooit dat woord gelezen , reprimande.
De betekenis had ik wel door met de zin te lezen waar het in voor kwam.
Een mooi woord om te zeggen , iemand onder zijn kloten geven.
 
Ik ben het hier helemaal mee eens,wat een drama om een beetje lekkende olie.

Tja dat iemand flink van slag is dat kan best , dat een ander daar geen inlevings vermogen voor heeft is ook jammer. ben ik het mee eens.
Dat hij ongeoorloofd thuis is gebleven dat was niet verstandig. dan moet je je ziek melden met de reden waarom
 
Sorry dat ik wat fel reageer hoor, maar als ik het lees wordt ik nóg pissig. Nou werk ik bij een bedrijf wat al jaren slecht draait en ik heb een iets andere mentaliteit gebaseerd op "niet janken maar de schouders eronder" maar een dag vrij nemen omdat je goddomme een beetje olie op je achterband hebt aangetroffen, wat ben je dan voor iemand?

En dan dit wel durven melden aan collega's maar te scheiterig zijn om het tegen je leidinggevende te zeggen, afleidende uit de opmerking dat de TS achteraf een reprimande kreeg van zijn baas. Wees dan een vent en bel je baas op vantevoren en zeg hem dat je thuis blijft vandaag omdat je mentaal en psychisch geknakt bent omdat je met 110% zekerheid aan een wisse dood bent ontsnapt...(maar ondanks dat overdreven percentage niet bent gevallen). Als leidinggevende van een Engineeringsafdeling zou ik hem gevraagd hebben of hij wel helemaal goed bij zijn hersens was om daarom thuis te willen blijven. Maar eerst stiekem niet komen opdraven zonder te overleggen en dan achteraf beledigd zijn, flikker op zeg.

Maar tegenwoordig bestaat het gros van de werknemers uit een ruggegraatloze slappe hap die van mening is dat het bedrijf waarvoor ze werken automatisch maar moet opdraaien voor iedere privé wissewasje wat ze zelf hebben veroorzaakt.

Geen wonder dat veel bedrijven in de problemen komen als ze zulke zachtgekookte eieren in dienst hebben.

Van mij had hij de order gekregen op te komen draven en bij herhaling op te rotten.
 
Ik hoop dat TS dit vanavond nog leest, zodat hij zondag bij kan komen.

Ja, ik snap echt wel dat je even schrikt als je band vol olie zit. Maar op de motor schrik ik ook wel eens van een rare actie van een andere verkeersdeelnemer. Acties die als je er niet goed op reageert ook ernstige gevolgen kunnen hebben. Dat heb je nou eenmaal op een evenwichtsvoertuig met twee wielen en een kreukelzone met de dikte van je kleren. Maar dat je daar een dag van moet bijkomen? Ik snap het echt niet. Wel voer voor een gesprekje bij de koffieautomaat, zou ik zeggen.
 
Tja dat iemand flink van slag is dat kan best , dat een ander daar geen inlevings vermogen voor heeft is ook jammer.

Dat heeft niks met inlevingsvermogen te maken. Zijn baas is geen arts of psycholoog dus die kan en mag eigenlijk in principe geen oordeel vellen of iets wel of geen reden is om thuis te blijven.

Maar dat is de werknemer ook niet, en dat vergeten ze wel eens voor het gemak!

Meld jezelf ziek bij je leidinggevende met een reden, en dan kan die de gangbare instanties inschakelen en dan maakt een bedrijfsarts wel uit of het terecht is of niet.

Maar mijn ervaring is dat zodra mensen hun ziektemeldingen ineens niet meer aan hun baas gaan overleggen maar aan collega's gaan communiceren ze de confrontatie niet aandurven omdat ze zelf ook donders goed weten dat ze geen geldige reden hebben.

En dan kun je beter achteraf gaan janken, dan kan je baas er tenslotte niets meer mee.
 
Van olie op de band, naar een baas met trammelant:+

ben er wel mee eens dat als je daarvoor thuisblijft, je beter je motor kan verkopen.
Ben je er mentaal niet geschikt voor.
Hoorde pas een verhaal van iemand die niet over de snelweg durfde met z’n nieuwe motor, WFT
????
En nee, Het was geen monkey, grom, of ander kaboutertransport.
 
Sorry dat ik wat fel reageer hoor, maar als ik het lees wordt ik nóg pissig. Nou werk ik bij een bedrijf wat al jaren slecht draait en ik heb een iets andere mentaliteit gebaseerd op "niet janken maar de schouders eronder" maar een dag vrij nemen omdat je goddomme een beetje olie op je achterband hebt aangetroffen, wat ben je dan voor iemand?

En dan dit wel durven melden aan collega's maar te scheiterig zijn om het tegen je leidinggevende te zeggen, afleidende uit de opmerking dat de TS achteraf een reprimande kreeg van zijn baas. Wees dan een vent en bel je baas op vantevoren en zeg hem dat je thuis blijft vandaag omdat je mentaal en psychisch geknakt bent omdat je met 110% zekerheid aan een wisse dood bent ontsnapt...(maar ondanks dat overdreven percentage niet bent gevallen). Als leidinggevende van een Engineeringsafdeling zou ik hem gevraagd hebben of hij wel helemaal goed bij zijn hersens was om daarom thuis te willen blijven. Maar eerst stiekem niet komen opdraven zonder te overleggen en dan achteraf beledigd zijn, flikker op zeg.

Maar tegenwoordig bestaat het gros van de werknemers uit een ruggegraatloze slappe hap die van mening is dat het bedrijf waarvoor ze werken automatisch maar moet opdraaien voor iedere privé wissewasje wat ze zelf hebben veroorzaakt.

Geen wonder dat veel bedrijven in de problemen komen als ze zulke zachtgekookte eieren in dienst hebben.

Van mij had hij de order gekregen op te komen draven en bij herhaling op te rotten.

Ook hier reageer jij op een manier over iemand die je totaal niet kent. zou het kunnen zijn dat dit zijn eerste ziekte dag in 10 jaar is........................
Dat hij elke dat uren overwerkt.

maar nee dit is het internet en we branden iemand gelijk af . staat je goed jij komt er wel
 
Ik was erg laat thuis, moest nog wat eten en heb daarna naar garage gemaild wat er was gebeurd (gemaild op woensdagochtend om 03:00). Daarna maffen, meteen bewusteloos en woensdag niet op het werk verschenen (nogal logisch). Wel allang een paar van mijn collega's op de hoogte gesteld. Kreeg ik desondanks op donderdag een reprimande van mijn werkgever wegens ongeoorloofd verzuim, nádat hij door mijn collega's op de hoogte is gebracht.

Tsja, tot rust komen ging ook weer niet hé.
Ik kan me goed in @FZRene 's reactie vinden, als zijnde mijn hele loopbaan slechts 3 dagen vrij genomen te hebben wegens een hersenschudding (inderdaad, pijn in m'n kloten, nougoed) maar je moet ze de kost moeten geven die op maandag als een godgieter met 4 man in die witte bus stappen, blijf dan maar thuis.
Anderzijds pleit ik wel voor de eerlijkheid van TS wat op het werk weer niet gewaardeerd wordt, neem al werkgever je verlies van die dag en waardeer de eerlijkheid, altenatief is dat TS gaat liegen en 3 dagen "ziek" thuis zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan