Kleine fout met grote gevolgen.......

Hallo iedereen,

Na alle reacties te hebben gelezen, ........ poeh, das best wel aardig wat.

Ik ben zeker niet technisch aangelegd, ben meer cijfermatig ventje dat zich bezig houdt met elke vorm van administratie en systeem-ontwikkeling.

Ik heb nooit eerder op een brommer / scooter gereden en eerlijk gezegd: met de staart tussen de benen heb ik deel genomen aan een open dag bij ANWB. Machtig ding die Honda CB650F en het was net alsof ik weer een kind was die per se deze tweewieler me eigen moest maken. Na deze open dag me meteen ingeschreven voor een motor-opleiding. Geen greintje spijt van gehad en juist tijdens deze opleiding: Ik vond het geweldig en het wordt steeds beter. Tijdens het rijden mijn gedachten op nul en me neus achterna.....

Ik ben zeker niet vies van vuile handen en was na aanschaf van mijn motorfiets (medio april 2020) gelijk op zoek naar technische cursus bij KNMV of Eric van Lent of bij BERRT of ........ Alleen het corona-virus gooide roet in het eten. Het klopt dat een "echte" motorrijder bij een klein onderhoud deze zelf moet kunnen uitvoeren en daar ben ik het helemaal mee eens.

Dan olievlek op de achterband van mijn motorfiets.......... Het was zeker geen "een beetje vlek". De beide zijkanten waren helemaal besmeurd, foto's van gemaakt en op dezelfde dag nog gemaild naar garage. Ook de eigenaar van garage was van mening dat het linke soep was. En ja, ik was geschrokken en kwaad. Niet bijster vriendelijk tegen de eigenaar van de garage. Een paar dagen later met deze eigenaar op een normale manier gesproken, besproken en kort gesloten, hij had daar begrip voor en alles was weer koek en ei. Ik koester absoluut geen wrok en ben ook niet van plan dit forum te gebruiken voor een kruistocht. Ik moest gewoon alleen mijn ei kwijt. Voor jullie reacties, waarvoor mijn dank.

Wat betreft reprimande / berisping van mijn werkgever. Ook al is hij een eikel met narcistische trekken, dan nog had hij bij deze groot gelijk om mij terecht te wijzen op mijn ongeoorloofd verzuim. En daarbij had ik naast mijn collega's ook naar hem kunnen mailen wat er was gebeurt. Dus gewoon heel stom.

Dan jullie reacties:
Waarom wegenwacht bellen en niet motorzaak?
- gedoe met olievlek was s'avonds, motorzaak was gesloten en ik had abonnement pechhulp bij ANWB

Voortaan zelf je oliefilter vervangen
- Klopt, geheel met je eens.

Vertrouwen heeft een deuk opgelopen
- ja, en verder opstaan en weer vallen en opstaan (eventueel met kruipen erbij). Niet afhaken, gewoon tanden op elkaar en doorbijten.

Klein/ groot onderhoud
- de kleine wil ik zelf doen, de grote laat ik aan garage over

"als ik iedere keer dat zoiets gebeurd ook psychische hulp moet gaan zoeken zou ik er maar mee stoppen als ik jou was"
- ehmmmm, zoals je leest, ben ik helaas een doorzetter. Ik laat me niet door welk akkefietje dan ook afschrikken. Ook net als jij kom ik overal op de weg eikels tegen die denken dat zij het alleenrecht hebben en de rest niet. Gewoon niets van aantrekken en doorgaan met je eigen (t)rip(t).

"Geen wonder dat veel bedrijven in de problemen komen als ze zulke zachtgekookte eieren in dienst hebben."
- ben cijfermatig gezien een verdomd hard gekookte ei en inderdaad - op dit moment - op het gebied van techniek een zacht gekookte...... alleen nog effe doorfikken

"Wow. Ik weet nog niet eens waar ik heen wil."
- nou ik wel. Gewoon gassen en me neus achterna. En ik wil niet eens dat er een einde in zicht komt.

"Jullie maken er helemaal een toestand van, wat een consternatie."
- het is achteraf gezien vrij lachwekkend. Ieder bekijkt het vanuit zijn / haar eigen positie en geeft waar mogelijk hun eigen mening weer. Daar is dit forum ook voor bedoeld. Het is niet alleen lezen zoals er staat, maar ook tussen de regels door. Zowel prettige als goedbedoelde als felle reacties over heen en weer maken dit forum zonder meer interessant, niet waar?

"Ach, heb in mijn jonge jaren ook wel eens tot 4 uur 's nachts doorgehaald, met zo'n stuk in m'n hoeven dat ik eens meer wist hoe ik thuis was gekomen. Om 6 uur ging de wekker weer. Douchen, lekker vet ontbijten en gewoon weer aan de bak. En trauma's zoals een ketting je blok ingeslagen, klapbanden, een stuk ijzer op me af zien komen, of een opgloeiende accudraad.. Maar inderdaad, 3 uur met je motor aan je zij lopen is niet niks! (weet ik ook alles van)."
- ik ken dat! Alleen dan met getallen en cijfers. En die strontvervelende !@#$% blijven maar niet op hun plek staan. Dat heet geloof ik: dweilen met de kraan open.


Groet elkaar bij langs rijden en let ook op elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Na alle reacties te hebben gelezen, ........ poeh, das best wel aardig wat.

Ik ben zeker niet technisch aangelegd, ben meer cijfermatig ventje dat zich bezig houdt met elke vorm van administratie en systeem-ontwikkeling.

Ik heb nooit eerder op een brommer / scooter gereden en eerlijk gezegd: met de staart tussen de benen heb ik deel genomen aan een open dag bij ANWB. Machtig ding die Honda CB650F en het was net alsof ik weer een kind was die per se deze tweewieler me eigen moest maken. Na deze open dag me meteen ingeschreven voor een motor-opleiding. Geen greintje spijt van gehad en juist tijdens deze opleiding: Ik vond het geweldig en het wordt steeds beter. Tijdens het rijden mijn gedachten op nul en me neus achterna.....

Ik ben zeker niet vies van vuile handen en was na aanschaf van mijn motorfiets (medio april 2020) gelijk op zoek naar technische cursus bij KNMV of Eric van Lent of bij BERRT of ........ Alleen het corona-virus gooide roet in het eten. Het klopt dat een "echte" motorrijder bij een klein onderhoud deze zelf moet kunnen uitvoeren en daar ben ik het helemaal mee eens.

Dan olievlek op de achterband van mijn motorfiets.......... Het was zeker geen "een beetje vlek". De beide zijkanten waren helemaal besmeurd, foto's van gemaakt en op dezelfde dag nog gemaild naar garage. Ook de eigenaar van garage was van mening dat het linke soep was. En ja, ik was geschrokken en kwaad. Niet bijster vriendelijk tegen de eigenaar van de garage. Een paar dagen later met deze eigenaar op een normale manier gesproken, besproken en kort gesloten, hij had daar begrip voor en alles was weer koek en ei. Ik koester absoluut geen wrok en ben ook niet van plan dit forum te gebruiken voor een kruistocht. Ik moest gewoon alleen mijn ei kwijt. Voor jullie reacties, waarvoor mijn dank.

Wat betreft reprimande / berisping van mijn werkgever. Ook al is hij een eikel met narcistische trekken, dan nog had hij bij deze groot gelijk om mij terecht te wijzen op mijn ongeoorloofd verzuim. En daarbij had ik naast mijn collega's ook naar hem kunnen mailen wat er was gebeurt. Dus gewoon heel stom.

Dan jullie reacties:
Waarom wegenwacht bellen en niet motorzaak?
- gedoe met olievlek was s'avonds, motorzaak was gesloten en ik had abonnement pechhulp bij ANWB

Voortaan zelf je oliefilter vervangen
- Klopt, geheel met je eens.

Vertrouwen heeft een deuk opgelopen
- ja, en verder opstaan en weer vallen en opstaan (eventueel met kruipen erbij). Niet afhaken, gewoon tanden op elkaar en doorbijten.

Klein/ groot onderhoud
- de kleine wil ik zelf doen, de grote laat ik aan garage over

"als ik iedere keer dat zoiets gebeurd ook psychische hulp moet gaan zoeken zou ik er maar mee stoppen als ik jou was"
- ehmmmm, zoals je leest, ben ik helaas een doorzetter. Ik laat me niet door welk akkefietje dan ook afschrikken. Ook net als jij kom ik overal op de weg eikels tegen die denken dat zij het alleenrecht hebben en de rest niet. Gewoon niets van aantrekken en doorgaan met je eigen (t)rip(t).

"Geen wonder dat veel bedrijven in de problemen komen als ze zulke zachtgekookte eieren in dienst hebben."
- ben cijfermatig gezien een verdomd hard gekookte ei en inderdaad - op dit moment - op het gebied van techniek een zacht gekookte...... alleen nog effe doorfikken

"Wow. Ik weet nog niet eens waar ik heen wil."
- nou ik wel. Gewoon gassen en me neus achterna. En ik wil niet eens dat er een einde in zicht komt.

"Jullie maken er helemaal een toestand van, wat een consternatie."
- het is achteraf gezien vrij lachwekkend. Ieder bekijkt het vanuit zijn / haar eigen positie en geeft waar mogelijk hun eigen mening weer. Daar is dit forum ook voor bedoeld. Het is niet alleen lezen zoals er staat, maar ook tussen de regels door. Zowel prettige als goedbedoelde als felle reacties over heen en weer maken dit forum zonder meer interessant, niet waar?

"Ach, heb in mijn jonge jaren ook wel eens tot 4 uur 's nachts doorgehaald, met zo'n stuk in m'n hoeven dat ik eens meer wist hoe ik thuis was gekomen. Om 6 uur ging de wekker weer. Douchen, lekker vet ontbijten en gewoon weer aan de bak. En trauma's zoals een ketting je blok ingeslagen, klapbanden, een stuk ijzer op me af zien komen, of een opgloeiende accudraad.. Maar inderdaad, 3 uur met je motor aan je zij lopen is niet niks! (weet ik ook alles van)."
- ik ken dat! Alleen dan met getallen en cijfers. En die strontvervelende !@#$% blijven maar niet op hun plek staan. Dat heet geloof ik: dweilen met de kraan open.


Groet elkaar bij langs rijden en let ook op elkaar.
Best defence ever!
 
Nou, ik wel. Dapper om zo te relativeren. Het rijden zal geen probleem zijn, je hebt immers een 'bevoegdheid'. Zelf sleutelen aan een ding waarmee je soms 130 (of ietsje meer) gaat/kan daar zou ik iemand bij halen die e.e.a kan soufleren. Of een hulpgidsje als Louis Schrauberhandbuch 6e oplage, 208 pagina's kopen | Louis motor – kleding en techniek er bij halen. Daar staan goeie en handige tips in. Rij veilig, incluis alles wat er bij komt. En zekerheid komt met ervaring, en die moet je opbouwen. Cheers!
 
Is die motorzaak je nog tegemoet gekomen wegens nalatigheid of vonden zij het ook allemaal wel meevallen en lachwekkend dat de kans op een ongeluk zowat 110% geworden was en ook grote kans dat de motor helemaal kaduuk gegaan zou kunnen zijn.
 
Is die motorzaak je nog tegemoet gekomen wegens nalatigheid of vonden zij het ook allemaal wel meevallen en lachwekkend dat de kans op een ongeluk zowat 110% geworden was en ook grote kans dat de motor helemaal kaduuk gegaan zou kunnen zijn.

Na zoektocht op internet stond deze garage / motordealer helemaal bovenaan als favoriet vanwege positieve reviews op het gebied van deskundigheid en de service verlening. Na een paar bezoekjes en te hebben gesproken met de eigenaar, wat mij goed is bevallen, is mijn keuze gemaakt. Mijn motorfiets met bijbehorende accessoires aldaar besteld.

Na akkefietje heeft de garage mijn motorfiets de fout meteen hersteld, alles doorgelopen en nog dezelfde dag kon ik het weer ophalen. Al met al goed en zeker netjes afgehandeld. Heeft mij niets gekost en de service was TOP! Dus case closed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan