Kleine fout met grote gevolgen.......

Het niet normaal om iemand af te branden ............... als dat de norm gaat worden.

Het is nogal wat dat deze man het hier geplaatst heeft, daar iemand al over nagedacht....
 
reprimande
dat heb ik weleens gelezen over agenten die te snel hun pepperspray gebruiken
of een nekklem
 
Het niet normaal om iemand af te branden ............... als dat de norm gaat worden.

Het is nogal wat dat deze man het hier geplaatst heeft, daar iemand al over nagedacht....

Inderdaad, hij is al zo geschrokken en dan ook nog de energie en moed opbrengen om hier nog een topic te openen, dat vraagt eigenlijk enkel diep maar dan ook diep respect.
 
Het is nogal wat dat deze man het hier geplaatst heeft, daar iemand al over nagedacht....

Het is nogal wat? Een monteur heeft een foutje gemaakt, dat is slordig. Dat is ontdekt voordat dat gevolgen had en meer is er niet aan de hand.

Valt dat tegenwoordig ook al in de categorie "het is nogal wat"?
 
`Kappen jongen, met dat geouwehoer... Het is maar net hoe hoog je treshhold ligt... Ja topcstarter is daar behoorlijk van geschrokken.

@Roy "R"acing draait zijn hand er niet voor om om met 160 af te stappen, baalt dat zijn versnellingspook krom is, een ander laat zijn motor omvallen en rijdt nooit meer
 
Ik hoop dat TS dit vanavond nog leest, zodat hij zondag bij kan komen.

Ja, ik snap echt wel dat je even schrikt als je band vol olie zit. Maar op de motor schrik ik ook wel eens van een rare actie van een andere verkeersdeelnemer. Acties die als je er niet goed op reageert ook ernstige gevolgen kunnen hebben. Dat heb je nou eenmaal op een evenwichtsvoertuig met twee wielen en een kreukelzone met de dikte van je kleren. Maar dat je daar een dag van moet bijkomen? Ik snap het echt niet. Wel voer voor een gesprekje bij de koffieautomaat, zou ik zeggen.
Tja als ik thuis had moeten blijven iedere keer dat me wat met de motor was overkomen waarvan ik schrok dan was ik nooit meer
gaan werken,erger nog is dat ik als motor monteur werkte,dus dubbel trauma:+
 
Het is ook niet niks te vergeten een o-ring te verwijderen bij een oliewissel!
Ook bij ons is zoiets een keer gebeurd,man was wel weer snel terug,2 straten verder op stond hij al stil,
verder kan ik nog veel meer dingen opnoemen die een keer fout gegaan zijn,het blijft mensen werk.
 
We blijven allemaal individuen (is dat een correct meervoud :? ). De één gaat een dergelijk iets niet in de koude kleren zitten... de ander lacht erom en verteld het met een big smile bij de koffie-automaat.

Ik blijf er wel bij TS beter met zijn leidinggevende had communiceren, in plaats van zijn collega's in te schakelen. Je weet nu ook niet hoe de collega het bij zijn leidinggevende heeft doorgegeven. Misschien wel met een grijns op an gezicht etc.

Ofwel een dag opnemen, regel je bij je leidinggevende en niet bij je collega's zou ik zeggen.

Zou ik zelf er een vrije dag voor opnemen, nee... maar ik kan niet inschatten hoe TS er mentaal mee omgaat. Misschien is er veel gebeurt in z'n leven waardoor hij met dit voorval van de mik was.


Ik ben zelf onderuit gegaan door olie op het wegdek enkele jaren geleden. Heb daardoor wel het vertrouwen terug moeten winnen wanneer het regende (mentaal gevalletje, nat wegdek = glad :?). Op het moment van gebeuren stond ik na mezelf herstelt te hebben te vloeken en tieren dat ik niet verder kon rijden...
Gezien het feit de motor afgevoerd moest worden naar huis gegaan en daar de laptop aangeslingerd omdat dat kon, anders alsnog de trein richting werk gepakt.
 
Ook hier reageer jij op een manier over iemand die je totaal niet kent. zou het kunnen zijn dat dit zijn eerste ziekte dag in 10 jaar is........................
Dat hij elke dat uren overwerkt

Dat heeft er geen bal mee te maken. Je meldt je terecht ziek of anders is het onterecht. Hoe lang je je al niet ziek hebt gemeld is daar niet op van invloed, dat maakt een onterechte ziekmelding niet ineens terecht. Zou zijn baas hem daarom meteen een uitbrander gegeven hebben als hij zich nooit ziek had gemeld en hetzelfde dacht als jij? Nee dus.

Jij komt er wel

Bedankt voor je vertrouwen in mijn carriere, maar dat hoeft niet meer, ik ben al waar ik wil zijn,
 
Over fouten bij motorzaken gesproken...

Jaren terug gehad dat een motormaatje z'n motor net voor een grote beurt had opgehaald. We net een ploegje een DBOtje gingen maken en na een km of 10 tot 15 de betreffende motor begint te trillen en klapperen aan het voorwiel. Bleek van een remklau de bouten los te zitten... na een check van de andere klauw bleken deze ook met de hand weer los te draaien.
Vast draaien die hap en weer rijden... maar had eveneens anders af kunnen lopen.
 
Ik was erg laat thuis, moest nog wat eten en heb daarna naar garage gemaild wat er was gebeurd (gemaild op woensdagochtend om 03:00). Daarna maffen, meteen bewusteloos en woensdag niet op het werk verschenen (nogal logisch). Wel allang een paar van mijn collega's op de hoogte gesteld. Kreeg ik desondanks op donderdag een reprimande van mijn werkgever wegens ongeoorloofd verzuim, nádat hij door mijn collega's op de hoogte is gebracht.

Tsja, tot rust komen ging ook weer niet hé.

Jezus, mijn onderschrift is drama queen maar jij spant de kroon. Een dag vrij nemen omdat je niet op je bek bent gegaan. Ik zou nooit meer kunnen werken.
 
Een goed lezer ziet dat hij om 0300 een keer thuis was. Als je dan om 0700 een verantwoordelijke job moet beginnen kan ik me echt wat bij indenken.
 
Een goed lezer ziet dat hij om 0300 een keer thuis was. Als je dan om 0700 een verantwoordelijke job moet beginnen kan ik me echt wat bij indenken.
Nee, toen was hij een mailtje aan het maken voor de garagehouder. Als je een verantwoordelijke job hebt en je komt onverhoopt laat thuis ga je toch tukken?
 
Sorry dat ik wat fel reageer hoor, maar als ik het lees wordt ik nóg pissig. Nou werk ik bij een bedrijf wat al jaren slecht draait en ik heb een iets andere mentaliteit gebaseerd op "niet janken maar de schouders eronder" maar een dag vrij nemen omdat je goddomme een beetje olie op je achterband hebt aangetroffen, wat ben je dan voor iemand?

En dan dit wel durven melden aan collega's maar te scheiterig zijn om het tegen je leidinggevende te zeggen, afleidende uit de opmerking dat de TS achteraf een reprimande kreeg van zijn baas. Wees dan een vent en bel je baas op vantevoren en zeg hem dat je thuis blijft vandaag omdat je mentaal en psychisch geknakt bent omdat je met 110% zekerheid aan een wisse dood bent ontsnapt...(maar ondanks dat overdreven percentage niet bent gevallen). Als leidinggevende van een Engineeringsafdeling zou ik hem gevraagd hebben of hij wel helemaal goed bij zijn hersens was om daarom thuis te willen blijven. Maar eerst stiekem niet komen opdraven zonder te overleggen en dan achteraf beledigd zijn, flikker op zeg.

Maar tegenwoordig bestaat het gros van de werknemers uit een ruggegraatloze slappe hap die van mening is dat het bedrijf waarvoor ze werken automatisch maar moet opdraaien voor iedere privé wissewasje wat ze zelf hebben veroorzaakt.

Geen wonder dat veel bedrijven in de problemen komen als ze zulke zachtgekookte eieren in dienst hebben.

Van mij had hij de order gekregen op te komen draven en bij herhaling op te rotten.
Als je als gewoon uitvoerende bij een bedrijf werkt dat al jarenlang slecht draait moet je weg wezen. Dan is het de verkeerde marktpositie of slecht management. Op de vloer moet je steeds harder lopen voor minder beloning tot de boel klapt. Als je thuis een incidentje hebt moet je gewoon vrij kunnen krijgen.
 
Een goed lezer ziet dat hij om 0300 een keer thuis was. Als je dan om 0700 een verantwoordelijke job moet beginnen kan ik me echt wat bij indenken.

Hij had die motor s middags al opgehaald, en na 60km werd de olielekkage ontdekt.
Dan zou het kunnen dat je een paar uur op de Wegenwacht moet wachten. Maar dan kun je alsnog een rondrit door alle provincies doen voor het 03:00 is....

En waarom de Wegenwacht bellen, en niet de betreffende motorzaak?
 
Waar zijn de rijders gebleven die met behulp van de broekriem en moersleutel het filter losdraaien, extra ring verwijderen, en weer dichtbouwden?
En vervolgens met een paar plukken bermgras de band schoonpoetsen?
Vervolgens een klaverblad opzochten om de band schoon te gummen.
Ik mis een beetje de niet lullen maar poetsen mentaliteit, gelukkig is de herfst aanstaande *O*
 
Ach, heb in mijn jonge jaren ook wel eens tot 4 uur 's nachts doorgehaald, met zo'n stuk in m'n hoeven dat ik eens meer wist hoe ik thuis was gekomen. Om 6 uur ging de wekker weer. Douchen, lekker vet ontbijten en gewoon weer aan de bak. En trauma's zoals een ketting je blok ingeslagen, klapbanden, een stuk ijzer op me af zien komen, of een opgloeiende accudraad.. Maar inderdaad, 3 uur met je motor aan je zij lopen is niet niks! (weet ik ook alles van).
 
Terug
Bovenaan Onderaan