kleine handen

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Ik heb net mijn rempomp laten vervangen. Nu zit er ook een andere remhendel aan. Niet alleen zijn de hendels nu verschillend, wat ik niet zo mooi vind, maar ik zit ook nog eens met het probleem dat deze net weer iets minder klein te stellen is dan de vorige. En laat ik nu gezegend zijn met kleine handen en met name korte vingers...het kan allemaal net maar comfortabel is anders.

Op zoek naar een setje koppeling- en remhendel dus. Maar omdat de standaardafstelling voor mij nauwelijks goed is, is mijn vraag: bestaan er merken/modellen die speciaal geschikt zijn voor kleine handen?
 
Laatst bewerkt:
Allereerst sta ik versteld dat er nu twee verschillende hendels opzitten maar ik heb onderstaand plaatje van het www gevist. Er zijn natuurlijk hendels met de meest futuristische en angstaanjagende vormen. Houd er rekening mee dat je iedere mm dat je hendel dichter bij de handvatten komt te zitten evenveel mm aan werkslag mist


5a6ec8873365aaf76f1b9504f8fe8f68.jpg



Komt uit dit topique

welke hendels voor kleine vrouwen handjes XS
 
Laatst bewerkt:
Wie heb je dat laten vervangen??

Enfin, er zijn inderdaad flink veel verstelbare hendels. Www doet een hoop
 
En toch nog even mijn input: ik raad af om een remhendel te kopen bij een Alie-Express of een soortgelijke webshop.
Lekker goedkoop, maar het materiaal kan ook van mindere kwaliteit zijn.
Met een remhendel zou ik dus nimmer een risico willen nemen.
Gewoon even langs een erkende motorzaak en daar informeren naar een goed en gedegen remhendel.
Kost dan wel wat meer dan die Chinese brol, maar je hebt maar 1 leven.
Het laatste dat je wilt is dat zo'n Alie-Express remhendel je breekt tijdens een noodstop.
Succes.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
:^
Ik heb er geen bewijs voor maar goedkope handles hebben mij hoogstwaarschijnlijk en motor gekost.
Het paste prima en werkte goed maar op een gegeven moment begon er toch een vaag gedrag op te treden.
Ironisch genoeg had ik de ochtend van de dag van het ongeluk besloten de remmen snel na te kijken i.p.v. de eerstvolgende sleuteldag van de club omdat ik me bedacht dat ik stiekem meer rijdt in de winter dan je zou denken.
Mijn verdenking is een uitgesleten scharnierpunt door gebruik van inferieur materiaal.
 
Dat kan allemaal wel maar je weet niet wie er in NL als bonafide toko allemaal die chinese troep weer doorverkopen.
 
En toch nog even mijn input: ik raad af om een remhendel te kopen bij een Alie-Express of een soortgelijke webshop.
Lekker goedkoop, maar het materiaal kan ook van mindere kwaliteit zijn.
Met een remhendel zou ik dus nimmer een risico willen nemen.
Gewoon even langs een erkende motorzaak en daar informeren naar een goed en gedegen remhendel.
Kost dan wel wat meer dan die Chinese brol, maar je hebt maar 1 leven.
Het laatste dat je wilt is dat zo'n Alie-Express remhendel je breekt tijdens een noodstop.
Succes.
Vr gr
Dus met een remhendel van een gekend merk wil je dat wel?
 
Het is weet 't oude liedje: iets afraden zonder ervaring ermee.
Ik rij al bijna 10 jaar met hendels van Ali.
Altijd goed spul wat perfect werkt en mooi is afgewerkt.
 
Allereerst sta ik versteld dat er nu twee verschillende hendels opzitten maar ik heb onderstaand plaatje van het www gevist. Er zijn natuurlijk hendels met de meest futuristische en angstaanjagende vormen. Houd er rekening mee dat je iedere mm dat je hendel dichter bij de handvatten komt te zitten evenveel mm aan werkslag mist


[afbeelding]


Komt uit dit topique

welke hendels voor kleine vrouwen handjes XS

Nou, even wat achtergrondinfo.

Op mijn Suzuki GSX650F had ik de originele rempomp + hendel. Uiteraard op de kleinste stand. Hiermee kon ik stilstaand de remhendel gemakkelijk tegen het handvat knijpen. Rijdend gelukkig niet. Ik ben bij 3 motorzaken geweest om hiernaar te kijken; verder dan een beetje ontluchten, nieuwe remblokken en de opmerking dat dit nou eenmaal een Suzukikwaal is, ben ik niet gekomen.
Nu bij motorzaak 4 is wat zoekwerk gedaan en kwam de oplossing dat dit inderdaad een bekend verschijnsel is bij specifiek dit type rempomp. Daarom is hij vervangen. Uiteraard niet door een originele, want dan zou ik met hetzelfde probleem zitten. (Overigens heb ik in een winkel weleens diverse vergelijkbare motoren in de remmen geknepen en inderdaad, het houdt allemaal niet over). Wat een verschil zeg, nu heb ik ruim voldoende tegendruk! Remt ook veel mooier; niet zo sponzig meer.

Met de koppeling was niets mis; die is dus gewoon blijven zitten. Maar nu heb ik dus 2 verschillende hendels. En het oog wil ook wat; ik vind het gewoon mooier als ze weer gelijk zijn. En een beetje dichterbij zou echt fijner zijn.
Ik vind after-market prima maar hoef inderdaad geen Ali-Express. Heb daar wisselende ervaringen mee en een rem moet je op kunnen vertrouwen.
 
Plausibel :+ , voor het eerste deel van het verhaal
 
Het is weet 't oude liedje: iets afraden zonder ervaring ermee.
Ik rij al bijna 10 jaar met hendels van Ali.
Altijd goed spul wat perfect werkt en mooi is afgewerkt.

Ik heb al eens een remhendel staan afslijpen voor iemand, omdat de pasvorm verre van goed was. De rem bleef aanlopen door de slechte pasvorm van de remhendel, met als gevolg een bijna blokkerende rem door oververhitting. Breken heb ik nog nooit gehoord, maar de pasvorm kan slecht zijn, met serieuze gevolgen.
 
Machtig mooi zo'n Forum.
Zoveel mensen.......zoveel meningen.
Maar als het puntje daadwerkelijk bij het befaamde paaltje komt en iemand rijdt zichzelf wel aan stront door een slechte remhendel van Chinese shit dan geeft niemand thuis of hebben ze hun mening wel weer klaarstaan op een andere manier. ( ook dit is het aloude verhaal zoals het gaat )
Trek je eigen conclusie er maar uit Lady_Di.
De keuze ligt uiteraard helemaal bij jou met welk soort remhendel jij lekker wilt rondtoeren.
Geld besparen als een gierige Hollander en risico lopen, of iets meer centen ervoor over hebben en het risico van een slechte kwaliteit remhendel tot een minimum beperken.
Succes.
Vr Gr
 
Je hebt je punt gemaakt hoor Dylanpilot. Jij denkt dat alle Chinese handles spontaan afbreken, duidelijk.
 
Ik ben geen vrouw maar man, maar heb ook relatief kleine handen (of korte vingers?). Bij het remmen met mijn Wildstar moet ik eigenlijk eerst de handel wat in trekken, en dan kan ik mijn vingers pas comfortabel om de handel leggen en met betere controle remmen. Ik ben al een poosje op zoek naar een instelbare remhandel voor deze Yamaha, maar nog niets kunnen vinden...
 
Ik heb al eens een remhendel staan afslijpen voor iemand, omdat de pasvorm verre van goed was. De rem bleef aanlopen door de slechte pasvorm van de remhendel, met als gevolg een bijna blokkerende rem door oververhitting. Breken heb ik nog nooit gehoord, maar de pasvorm kan slecht zijn, met serieuze gevolgen.


De rem/koppeling hendels die ik bij een gerenommeerde motorzaak vandaan had hadden dit ook, aanlopende rem, de Ali expres die mijn zwager heeft hebben het niet.
De "duurdere" versie die ik bij een bekend Duitse webshop kocht voor mijn SP1 miste het piepeltje om te kunnen starten terwijl deze in de versnelling staat.
Dus zeg het maar, het is nooit zo prima als origineel en soms moet je zelf wel eens iets aanpassen, en als je rem aanloopt merk je dat in de schuur al.
Enig technisch inzicht is wel gewenst als je motor gaat rijden vind ik.
 
O ja, voor TS, ik weet niet welke remomp je hebt gekocht maar ik denk dat je het beste bij de motorzaak waar deze gemonteerd is terecht kunt.
Het zal nl voor bv een Brembo pomp niet meevallen links en rechts dezelfde hendels te vinden.
Of je moet een hydraulische koppeling hebben en daar ook een brembopomp voor kopen.
 
Enig technisch inzicht is wel gewenst als je motor gaat rijden vind ik.
Tsja, als je niks zelf kan doen aan de motor.............?
Een kennis van mij gaat ook met de motor voor ieder ini-mini-dingetje naar de (BMW)dealer.
De bbh rekeningen zijn vaak niet van de lucht! (je zou bijna de lol in de motor verliezen)
;(
 
Net zoals Zot al vraagt; Het is belangrijk om te weten welke rem- en koppelingscilinders er nu op zitten. Zonder deze info kunnen we niet helpen zoeken naar iets Chinees en/of iets anders.

Het is voor mijn Husqvarna gelukt om een gelijke set hendels te kopen, ondanks dat er geen complete set beschikbaar voor was, doordat ik (van de chinese webshop) een koppelingshendel van het ene type motor mocht combineren met de remhendel van een andere.

Het is dus mogelijk om met verschillende systemen toch dezelfde hendels te hebben. Moeten we alleen weten met welke we te maken hebben... O-)
 
Laatst bewerkt:
Tsja, als je niks zelf kan doen aan de motor.............?
Een kennis van mij gaat ook met de motor voor ieder ini-mini-dingetje naar de (BMW)dealer.
De bbh rekeningen zijn vaak niet van de lucht! (je zou bijna de lol in de motor verliezen)
;(

Niet als je niks zelf kunt doen, maar wel doorhebben dat de rem wat aanloopt na vervanging van een remhendel en dan nog gaan rijden ook.

Ander voorbeeld, mijn neefje en mijn zoon, beiden A-technisch, moet je steeds vertellen wanneer de ketting te smeren.
Laatst ging de koppeling wat stroef bij mijn neefje, 27 inmiddels :+, de hele winter de tijd gehad om diverse kabeltjes ed van een drupje olie te voorzien, maar nee hoor pa moet 3 dagen voor vertrek naar de Eiffel de banden nog op spanning komen brengen. _O-
 
Gebrek aan technisch inzicht?
Of is het luiheid dan wel gemakzucht?
Als puntje bij paaltje komt zal pa ons toch wel helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan