Kleine how-to voor eerste instellingen topic-overzicht en meldingen

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
21.849
5.745
omg.Helmond
Beste mede MFer.
Deze how-to is bedoeld voor mensen die het overzicht nog echt kwijt zijn, om hopelijk een stukje overzicht terug te brengen.

Disclaimer:
Vanwege bescheiden betrokkenheid op de testversie van dit forum heb ik een kleine voorsprong op mijn instellingen en gebruik van de nieuwe MF versie.
Iedereen met voldoende kijk op dit soort pakketten en die al een tijdje heeft rond geklikt kan/zal het al beter weten :geek:

Stap 1 voorkeuren:
op PC: voorkeur_pc.PNG op telefoon: voorkeur_phone.PNG


In het lijstje met voorkeuren heb ik zelf dit gekozen om niet voor topic-reacties mails te ontvangen. Maar om ook niet vanzelf topics te volgen zodat ik dat per topic zelf kan kiezen.
auto_volg.PNG

En in de 'meldingen' lijst heb ik alleen de bovenste niet aangevinkt en al het andere wel. Op deze manier krijg je bij het belletje (meldingen) alleen wat te staan als iets ook echt aan jou is gericht.
auto_meld.PNG


Stap 2 nieuwe posts filteren:
Op PC: new_posts_pc.PNG Op telefoon: new_posts_phone.PNG

Vervolgens krijg je topics te zien van nieuw naar oud. Maar deze zijn gefilterd, mogelijk op een manier die je niet wilt.
Ik raad aan om met onderstaande vinkjes het filter op te slaan (bij stap 3 hoe je dit kunt gebruiken).
posts_filter.PNG


Stap 3 gebruiken van meldingen en filters:
steps.png

  1. Alleen nodig op telefoon om menu te openen (op PC zie je onderdelen 2 en 3 bovenin altijd)
  2. Hier zie je vanzelf als iemand op je heeft gereageerd nu. Dus als dat zichtbaar is kun je dat open klikken.
  3. Hier zie je in eerste instantie ongefilterd de laatste actieve topics van nieuw naar oud

steps2.PNG

4. Op "nieuwe posts" tabblad krijg je nu direct alleen topics met ongelezen reacties waar je zelf eerder hebt gereageerd
5. Door hierop te klikken gaat dit filter weg. Nu zie je alle topics met nieuwe (ongelezen) reactie. Dit filter is de volgende keer als je hier komt vanzelf weer terug.


Stap 4 bijhouden sub-forums:
Op de hoofdpagina staat naast elk subforum in het blauw een hokje 'Nieuw'.
Op dit moment wordt zowat alles als ongelezen beschouwd (hij weet niet wat je in het oude systeem gelezen hebt). Daardoor heb je in een sub-forum weinig overzicht.
  • Ga in het subforum wat je volgt en klik op "Markeer als gelezen".
    Vanaf nu zie je de nieuwste bijdragen weer overzichtelijk verschijnen in dit sub-forum. Lees wat je wilt lezen en klik voor je weg gaat eventueel opnieuw op "Markeer als gelezen" om alles wat je niet wilt lezen van de blauwe kleur af te halen.
Dit werkt vooral lekker voor een sub-forum waar niet zo veel topics tegelijk actief zijn en je wel het meeste volgt.
Bij 'te koop motoren' heeft dit geen zin. :confused:


Opmerkingen:
  • Het filter van "deelgenomen" werkt niet vanzelf op reacties vanuit het oude forum. Hoe stom het ook klinkt, je zult voor nu even eenmalig een volgpost moeten plaatsen in een topic wat je op de bovenstaande manier wilt volgen.
  • Als je "volgen" van topics alleen aan hebt staan bij topics die je echt belangrijk vindt dan kun je ook in dit lijstje het bovenste vinkje juist aanzetten. Voor mijzelf dubbelop. Ik reageer namelijk in de topics die ik interessant vind. ;)
    auto_meld.PNG
  • Helaas is het niet mogelijk om om deze manier ook te filteren op "Toon alleen: wat ik volg" of "Toon alleen: In mijn bookmarks". Wat daarvoor het alternatief is heb ik nog niet gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Handig overzicht.
Helaas zijn de pc plaatjes wat klein geschaald. Kan ze zo net niet lezen en uitvergroot zijn ze weer te groot.

Dit is wel een verwijzing vanuit nieuwe forum info pagina waard.
Hier loopt iedereen tegen aan.
Trouwens ook belangrijk te vermelden dat iedereen even zijn bookmarks opnieuw moet her-activeren, en al dan niet volgen instellen.

Kom erachter, dat als je bij nieuwe post op "markeer forum als gelezen" klikt, je in een keer alles markeert als gelezen.
Is wat handiger, voor de eerste keer op het forum.
 
Laatst bewerkt:
In de oude versie startte ik altijd met het openen van 'actieve onderwerpen' waarbij ik via een filter de voor mij niet interessante topics had uitgezet (bijv. alle regionale en 'off-topic' topics.) Is die filtermogelijkheid nog ergens aanwezig?
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
In de oude versie startte ik altijd met het openen van 'actieve onderwerpen' waarbij ik via een filter de voor mij niet interessante topics had uitgezet (bijv. alle regionale en 'off-topic' topics.) Is die filtermogelijkheid nog ergens aanwezig?
Vraag kwam ergens anders ook voorbij. Ruud heeft een vraag open staan of zoiets via eoa plugin mogelijk is.
Nu dus nog niet, maar dik kans dat het komt
 
Zocht nog naar de mogelijkheid om mijn ondertitel te wijzigen. In mijn profiel staat ie wel goed, maar verder niet. Overal "MF veteraan", maar dat is bijna iedereen dus dat kan er net zo goed niet staan. Hoe krijg ik mijn eigen ondertitel terug?
 
Terug
Bovenaan Onderaan