KLeine kentekenplaat

6 jan 2008
4.193
5
Walhalla
Ik erger me dood aan die klote plaat. Heb me er al eens aan gesneden tijdens een val (clubgenoot had een wond van dat ding waar ik niet eens naar durfde te kijken...) en hij zit altijd voor mijn demper. Buig ik hem om krijg ik een boete.
Dan maar een ander plaatje, krijg k ook een boete maar snij me er wellicht minder snel aan en hij zit niet voor mn dempert.
Ik heb er hier ergens in een topic al iets van gelezen maar kom er met het zoeken niet meer bij uit.

Er doen (al jaren) verhalen de ronde op het forum dat je kleine NL plaatjes voor de motor zou kunnen laten maken en dat het nog legaal zou zijn ook.
Dat laatste zal me een biet zijn, maar waar laat je zo'n ding maken met NL logo? Ik kan bij de lokale automaterialenboer wel een plaatje laten maken in elke gewenste maat, maar dat is zonder NL logo. Daar hadden ze trouwens nog nooit gehoord van een legale kleinere kentekenplaat en ze hebben nog wat rondgebeld voor me.

Iemand een idee of ervaring met de legale kleine plaat? Misschien een foto van je eigen kleine plaat of een suggestie voor die van mij?
 
Ik erger me dood aan die klote plaat. Heb me er al eens aan gesneden tijdens een val (clubgenoot had een wond van dat ding waar ik niet eens naar durfde te kijken...) en hij zit altijd voor mijn demper. Buig ik hem om krijg ik een boete.
Dan maar een ander plaatje, krijg k ook een boete maar snij me er wellicht minder snel aan en hij zit niet voor mn dempert.
Ik heb er hier ergens in een topic al iets van gelezen maar kom er met het zoeken niet meer bij uit.

Er doen (al jaren) verhalen de ronde op het forum dat je kleine NL plaatjes voor de motor zou kunnen laten maken en dat het nog legaal zou zijn ook.
Dat laatste zal me een biet zijn, maar waar laat je zo'n ding maken met NL logo? Ik kan bij de lokale automaterialenboer wel een plaatje laten maken in elke gewenste maat, maar dat is zonder NL logo. Daar hadden ze trouwens nog nooit gehoord van een legale kleinere kentekenplaat en ze hebben nog wat rondgebeld voor me.

Iemand een idee of ervaring met de legale kleine plaat? Misschien een foto van je eigen kleine plaat of een suggestie voor die van mij?
denk dat de platen wel; aan duh standaart moeten voldoen |( :] :Y
 
denk dat de platen wel; aan duh standaart moeten voldoen |( :] :Y


Dat lijkt me idd wel ja...... Alleen kunnen ze die standaard toch veranderd hebben of uitzonderingen toelaten?
Het lijkt mij ook sterk alleen werd er hier op het forum toch echt beweerd dat ze NL platen in een ander formaat aanbieden.

edit: zou lullig zijn als ik zelf wat fabriek en ze bij controle wel blijken te bestaan.....
 
Laatst bewerkt:
bij de enduro wedstrijden die je ze ook ja die kleine plaatjes dus ik denk dat je daar eens zult moeten informeren
 
Laatst bewerkt:
Die plaatjes zijn geloof ik ook van kunststof. Twee keer voordeel. :Y


Ja die ken ik. Gewoon een stickertje maken en op een stukje kunstof plakken... maar dat zoek ik nou net niet. Idd wel ideaal, maar dat gaat oom agent nooit accepteren.
Ik zie ze ook wel eens, ook van metaal, maar nooit met n NL logo. Zou t dan toch plakken worden? Iemand hier op het forum meldde er een te hebben. Wellicht meld hij zich nog.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er vanmiddag over gegoogled. Waar ik toen op uit kwam waren de stickers. Die werden 9 v/d toen keer geaccepteerd door oom agent. wat hun wel deden was ori plaat meenemen voor t geval dat... Wa met auto's dus op de motor zal dat laatste wat moeilijker gaan.
 
bij de enduro wedstrijden die je ze ook ja die kleine plaatjes dus ik denk dat je daar eens zult moeten informeren
Nee, moet de gewone plaat zijn in Nederland. In het buitenland, tijdens de grote wedstrijden (twee- en zesdaagses), wordt die wel getolereerd.
Ik heb mijn plaat op een stuk gebogen polycarbonaat van 6mm gemaakt zodat deze ook onder de "juiste" hoek staat , niet meer scherp is en ook blijft zitten.
Maar komt dan ook niet voor de uitlaat te zitten.
 
Laatst bewerkt:
De kentekenplaat voor voertuigen is voorzien van het EU-symbool met daarin het NL-teken opgenomen in de folie. De afmeting is 52 bij 11 centimeter. Per voertuig mag de kentekenplaatfabrikant niet meer dan twee kentekenplaten verstrekken (voor aanhangwagens één).

bron: RDW
 
52 bij 11 cm. ?


tis een Motorfiets O-)

Edit , en laat :+
 
Laatst bewerkt:
je hebt gelijk,

Motorkentekenplaat :)

De motorkentekenplaat is voorzien van het EU-symbool met daarin het NL-teken opgenomen in de folie. De kentekenplaat heeft een afmeting van 21 x 14,3 cm. Per motor wordt één nieuwe kentekenplaat verstrekt.

bron: RDW
 
bij de enduro wedstrijden die je ze ook ja die kleine plaatjes dus ik denk dat je daar eens zult moeten informeren
Is er niemand die weet waar ze die maken/verkopen? Ben ook wel benieuwd!

Bij mijn laatste enduro had ik ook een plastic plaat (3mm dik) achter mn kentekenplaat geschroefd. Maakte het flink stevig, mijn schouder kon ik uit de kom vallen, maar de kentekenplaat bleef mooi netjes en recht! :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan