Kleine kinderen op de motor

Leuk speelgoed, zo'n baby ;)

Ik weet dat er zoiets bestaat als kinderzitjes en kindermotorkleding, maarre... ik vind het risico te groot: een kind dien je veiligheidshalve in een koekblik te vervoeren...
 
soeptablet: zijspan lijkt me toch al een redelijk koekeblik hoor.. kan je'm in alle veiligheid in vastmaken lijkt mij..
kinderzitje erin monteren, gordel om, helmpie en pakje aan en da's bijna net zo veilig als een auto lijkt me.
Natuurlijk KAN er altijd iets gebeuren en is een motor/zijspan dan minder veilig dan een auto maarja, als je zo moet gaan redeneren dan kan je je motor net zo goed op stal zetten toch?
 
Hebben er mensen ervaring met kinderen in de zijspan of achterop? Vanaf welke leeftijd, wel of geen kinderstoeltje, goede kinderhelmen?
je hebt speciale zitjes voor koters als ze nog niet bij de voetsteunen kunnen komen. En zo gauw ze bij de voetsteunen kunnen is het met beleid wel te doen.

zoekt op het net en vindt (www.google.com) of in de newsgroup nl.motorfiets (evt. via groups.google.com), daar zijn dit soort vragen al eerder langsgekomen....
 
Ik heb nog lang geen kinderen, en ook geen plannen voor op het moment, maar ik ga dus echt geen kinderen meenemen op de motor, een blokje rijden in de buurt van het huis is te doen, maar een flink stuk rijden met een kind? Nee.. er zou maar wat gebeuren.. daar mag je nooit van uit gaan, maar het zou je maar gebeuren... hoe leg je dat je vrouw of vriendin uit.. of als het niet eens je eigen kind is, hoe leg je het de ouders uit ?
 
Nou, gefeliciteerd.
Ondanks dat ik zelf geen kinderen heb, heb ik wel wat hints en tips voor je. Neem kinderen niet mee tot ze een jaar of 5 a 6 zijn. Dan kan je ze duidelijk vertellen ( en ze luisteren daar dan ook naar ) wat ze wel en niet mogen en kunnen doen. En gebruik een kinderzitje. je kan deze vinden bij
Louis Postordering. ik heb de link al zo gemaakt ( als het goed is ) dat je op de goede pagina uitkomt.
Ook goede kinderhelmen kan je daar vinden. Onder de 6 jaar zou ik ze hooguit in een zijspan zetten, samen met de moeder of jijzelf.
Neem ze de eerste keer niet mee de snelweg op, maar blijf in een vertrouwde omgeving, zodat ze zich geen zorgen hoeven gaan maken dat jullie verdwaalt zijn. Nog een tip, ga een ijsje halen, of iets bijzonders doen. Dan gaan ze motorrijden met leuke dingen associeren, en dus leuk vinden..... heb je nog vragen, dan hoor ik dat wel.

Groet, ennu.... Gefeliciteerd!!!!

Mustang Sally
*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan