Kleine lampen, help

Kawa_Fan

MF veteraan
11 mei 2004
2.292
1.436
Nijmegen
Hoi,

Ik heb kleine vervangende lichten op mijn zx7r. Maar nu wil het zo zijn dat de lichtbundel gewoon veel te weinig licht geeft. Zitten 50 watt lampen in. Zijn toch lampen met E-keur, de licht tekening is overigens wel goed. Vraag is dan ook, wie heeft ook dit soort lampen ter vervanging? Is het licht bij jullie wel goed? Hoe anders opgelost (als licht ook onvoldoende was)??

Vraag van mijn kant, kan ik er 100 watt lampen in doen? Ofwel brand de boel hier niet van kapot (reflector ofzo)? Is 100 watt de moeite waard? Scheelt het genoeg?

Boel vragen, wie er op 1 of meer antwoord kan geven, GRAAG. Want grootlicht op de snelweg vinden de tegenliggers niet echt prettig.
 
ow deze zijn het:

full
 
en goede kwaliteit lampen helpt iets, zwaardere lampen kan en helpt ook iets verder zou je ermee moeten leven.
 
gaat me er vooral om, of die 100watt lampen niet te zwaar zijn, dus de hele unit zouden slopen ofzo
 
100W is niet nodig.
grootste deel wordt toch warmte (en dat is niet lekker voor
de behuizing en de kuip er omheen...)

Kijk hier eens: (gaat over meer dan wat de titel doet vermoeden...)
geel licht

De daar genoemde Nightguide's van Philips zijn echt goed,
(die geven echt stukken meer licht dan lampjes van 2,50)
en ook in de door jou te gebruiken maat te koop.

 
Waren de originele lampen gecrashed ofzo. Ik persoonlijk vind de originele koplampen van een ZX7-R juist heel mooi.
 
Zijn die lampen standaard?


Ik heb zo'n vermoeden van niet...
Maar dat neemt niet weg dat deze gewoon voldoende licht moeten geven.
FF gegoogled... ziet er een beetje uit als een racekuip, met dan
het idee: oh, er moeten nog lampen in :?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n vermoeden van niet...
Maar dat neemt niet weg dat deze gewoon voldoende licht moeten geven.
FF gegoogled... ziet er een beetje uit als een racekuip, met dan
het idee: oh, er moeten nog lampen in :?

Klopt, tis racekuip (lange topkuip tot halverwege onderkuip). En nee tis niet standaard. Zo gekocht vond het er mooi uitzien, net ff apart. Maar wat je al zegt: kwil wel fatsoenlijk licht en ik had dat ook wel verwacht aangezien er E-keur op zit.

Ik zal die lampjes uit dat topic eens proberen. Thx :} :}
 
Kheb ook een ZX-7R met van die kleine koplampies, alleen staan die van mij volgens mij iets verder uit elkaar.

full



Die kuip dat schijnt een franse kuip te zijn, wist Peter Lemstra me te vertellen. Kwa licht vind ik 't geen probleem komt genoeg licht uit naar mijn mening, al blijft 't niet al te veel natuurlijk...
 
staan ze wel goed afgesteld? niet te hoog niet te laag en een beetje in lijn.
E keur zegt nix over de hoeveelheid licht dat ze geven.
p.s. hoe is het met je koppeling?
 
Hoi,

Ik heb kleine vervangende lichten op mijn zx7r. Maar nu wil het zo zijn dat de lichtbundel gewoon veel te weinig licht geeft. Zitten 50 watt lampen in. Zijn toch lampen met E-keur, de licht tekening is overigens wel goed. Vraag is dan ook, wie heeft ook dit soort lampen ter vervanging? Is het licht bij jullie wel goed? Hoe anders opgelost (als licht ook onvoldoende was)??

Vraag van mijn kant, kan ik er 100 watt lampen in doen? Ofwel brand de boel hier niet van kapot (reflector ofzo)? Is 100 watt de moeite waard? Scheelt het genoeg?

Boel vragen, wie er op 1 of meer antwoord kan geven, GRAAG. Want grootlicht op de snelweg vinden de tegenliggers niet echt prettig.

aggregaat op je rug en een 1000 watt lamp op je helm monteren.
heb ik ook.
Iedereen gaat aan de kant en je ziet alles.........
:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
 
Op je vraag heb ik geen antwoord maar ik kan niet laten even te zeggen dat ik het doodzonde vind van de normaal zo mooie unit.
Je motor krijgt nu net zo'n scheel uiterlijk als de Marine Turbine Y2K en dat is echt niet mooi.
 
Op je vraag heb ik geen antwoord maar ik kan niet laten even te zeggen dat ik het doodzonde vind van de normaal zo mooie unit.
Je motor krijgt nu net zo'n scheel uiterlijk als de Marine Turbine Y2K en dat is echt niet mooi.

He, pssst, kwam de set (kuip + verlichting) op een engelse site tegen, voor
555 pond of zoiets...
Voor die prijs moet het toch wel mooi zijn :? :X :N

Gelukkig dat smaken verschillen :)
 
Misschien Philips Blue Vision proberen? (als die er zijn voor jouw bike) Ik heb H7 erin zitten en die Blue Visions geven aanzienlijk meer licht (feller).
 
Misschien Philips Blue Vision proberen? (als die er zijn voor jouw bike) Ik heb H7 erin zitten en die Blue Visions geven aanzienlijk meer licht (feller).

Dat topic waar ik naar verwees, gaat dus over dat soort lampen,
blue vision, white power, nightguide,... al die exotische namen
komen wel een keer voor.

Het mooie van de Nightguide lampen is: ik weer zeker dat mijn koplamp
te hoog is afgesteld. Zeker als ik duo achterop heb, en de koffers vol.
En toch nog steeds geen gesein van tegenliggers, terwijl ik dat met
een andere "lamp met meer lichtopbrengt"-lamp wel heb.
Duidelijk voordeel dus van het gele deel van de lichtbundel,
terwijl ik op 300m de borden prima kan lezen langs de snelweg.
Dat is dan weer het voordeel van het blauw/witte deel.
 
staan ze wel goed afgesteld? niet te hoog niet te laag en een beetje in lijn.
E keur zegt nix over de hoeveelheid licht dat ze geven.
p.s. hoe is het met je koppeling?

Ja sorry, was er weekje tussenuit naar Zuid Frankrijk, beetje in de bergen rondscheuren 8-) net terug. Vandaar late reactie

Koppeling doet het prima, 3 zwaardere veren en toen was het eigenlijk al opgelost, platen waren niet eens versleten.
 
He, pssst, kwam de set (kuip + verlichting) op een engelse site tegen, voor
555 pond of zoiets...
Voor die prijs moet het toch wel mooi zijn :? :X :N

Gelukkig dat smaken verschillen :)

Voor het uiterlijk is het alleen de koplamp unit die anders is. Kan me niet voorstellen dat men zich meer of minder kan ergeren aan de lijn waar topkuip/onderkuip samen komen. En zon racekontje? Mooi toch? Alleen niet altijd praktisch |( Kan gelukkig de gsxr 1100 van pappie meenemen als iemand achterop moet.

Maar er waren meer extra's die deden bepalen dat ik deze kocht: zowiezo stalen remleidingen + koppelingsleiding, kuipruitje, rem/schakel/voetsteun setje (aardig prijzig nieuw), extra set banden, aparte koplampjes (vond het wel wat hebben), racekont (originele erbij) en sportdemper, en niet te vergeten Dynokitje. Toch aardig wat
 
Voor het uiterlijk is het alleen de koplamp unit die anders is. Kan me niet voorstellen dat men zich meer of minder kan ergeren aan de lijn waar topkuip/onderkuip samen komen. En zon racekontje? Mooi toch? Alleen niet altijd praktisch |( Kan gelukkig de gsxr 1100 van pappie meenemen als iemand achterop moet.

Maar er waren meer extra's die deden bepalen dat ik deze kocht: zowiezo stalen remleidingen + koppelingsleiding, kuipruitje, rem/schakel/voetsteun setje (aardig prijzig nieuw), extra set banden, aparte koplampjes (vond het wel wat hebben), racekont (originele erbij) en sportdemper, en niet te vergeten Dynokitje. Toch aardig wat


He, het was ook niet als kritiek bedoeld hoor :)
Vind het er opzich best aardig uitzien.
Maar er zijn ook mensen die het origineel leuker vinden.
Smaken verschillen nu eenmaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan