Kleine motor op een drager

Dat klopt. Het frame waar de wielen in staan schuift in een grotere diameter pijp en is zo in breedte te verstellen. Deze binnenpijp heeft voor het mooie een iets te kleine diameter waardoor ie iets kantelt en dus wat scheef hangt. Als het zich eenmaal gezet heeft is het een stijf geheel.


:? Heb je met het geheel geladen (reisklaar) incl passagier(s) en bestuurder al eens op een weegbrug gestaan? En de uitkomst vergeleken met de kenteken papieren en de technisch toegestane maximale massa (TMM)?
 
Het verschil tussen massa rijklaar en toegestane maximale massa is bij een T3 volgens mij ruim 1000 kg, daar kun je best wat voor meenemen.
 
Dat weet ik, mijn broer heeft jaren zo'n T3 in camper uitvoering gehad (rijdt nu T4 Dehler camper). Aangezien die T3 op de foto ook al voorzien is van een hefdak en zeer waarschijnlijk ander campermateriaal (schoonwatertank, gastank(s), koelkast en keukentje) en er ook nog mensen en bagage in meemoeten, gaat het dan rap met het gewicht. Dan is de originele massa rijklaar al heel anders.
Ik heb zelf een camper (tandemasser) met een leeggewicht van 3200 en een TMM van 4500. Maar veel campers hebben eigenlijk (veel) te weinig laad vermogen en zijn dus bij weging de klos.
Zie net op marktplaats ook een motordrager voor een T3.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je inderdaad een goed punt, gas- en watertanks had ik als tent-kampeerder niet aan gedacht...
 
Ik had zelf jarenlang een Erdé. Supersimpel erg licht motortrailertje. 75 Kg eigen gewicht.
Ik had naast de rijgoot voor de motor wat traanplaat er op gezet zodat je bij het oprijden makkelijk je voeten kwijt kon. Mijne had een draagvermogen van 500 kg. Hij had de laadvloer vrij laag en het voordeel was dat ik de motor er zo op duwde (zonder hem te starten en in zijn eerste versnelling, er naast lopend) er op reed. Dit is van 2006.
P1000059_zpscgdmopnv.jpg

Ze verkopen nu nog steeds zoiets. 60 kg eigen gewicht en 240 kg draagvermogen.
Erdé motortrailer bij Daxara
En Vollebrecht heeft hem ook voor € 512 ex BTW.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd nu ook iets heel anders :]
DSC_0113b_zpszlg0ukwx.jpg

En de aanhanger waar jij nu naar linked, heeft wel een heel ander prijskaartje.
 
:? Heb je met het geheel geladen (reisklaar) incl passagier(s) en bestuurder al eens op een weegbrug gestaan? En de uitkomst vergeleken met de kenteken papieren en de technisch toegestane maximale massa (TMM)?

Dat Hondaatje weegt maar 65 kilo en die Twinny Load weegt iets meer dan 10 kilo. De maximale kogeldruk van de trekhaak is 75 kilo. Ik geloof het wel.
 
@Beekberger: mooi BMW heb je.
Ja, idd een ander prijskaartje. Ik vind de ideeën leuk. Even hier bij de aanhanger verzameling toegevoegd, zoals deze Verkoop van motortrailers - Van Rees Trailers en aanhangers

Ik vind een kleinere motor leuk voor gooi en smijt werk en een stukje lichte off-road. Twee keer in Marokko en Indonesië gehuurd.
Ik heb nu een Yamaha Fazer 600 2002 en een klok rond.
Twijfelen voor een tweede motor zoals Kawasaki D-tracker 125 cc of KTM-Duke 125 cc of die Fazer inruilen voor een KTM-Duke 200cc. Ik moet dus nog proefrijden, kijken of het mij bevalt. Ik ben geen scheurder en ik hoef niet harder dan 120 gaan rijden.
 
Het is een Combo Maxi, voldoet aan de camper eisen. Er komt een pop-up of paddestoel dak. Groot genoeg voor kleine mensen. Ik hoop dat de camper bouwer de derde deel van de zit/slaapbank kan inklappen, zodat die dax o.i.d erin kan.

De Sachs is veel meer motor dan een Dax en rijdt vele malen beter.

Erg licht, supersmal gebouwd dus past vrijwel overal en stabiel vanwege de grote wielen.

Ik ben 1.96 en ook al reed ik ermee voor lul, ik kon er wel comfortabel op rijden en ben er ook mee offroad geweest.
 
Dat Hondaatje weegt maar 65 kilo en die Twinny Load weegt iets meer dan 10 kilo. De maximale kogeldruk van de trekhaak is 75 kilo. Ik geloof het wel.

Ik heb het niet over de kogeldruk op de trekhaak, maar over de maximale aslast op de achteras en het totale maximaal gewicht dat die T3 mag hebben als je op pad gaat. Dit is geen standaard T3 maar een tot camper verbouwde T3. En op een gegeven moment belast je die met verbouwing, passagiers en bagage en wat je op je trekhaak gooit zwaarder dan hij kan hebben.
 
En een disselslot. Een vriend van me was op doorreis voor een overnachting bij een hotelletje in Frankrijk. Volgende ochtend aanhanger met motor weg. :(
Wielklem voor aanhanger, ik denk dat dat bedoeld werd.

Ik ga trouwens voor beide hoor.
Volgend jaar naar Kroatie, met aanhangert en motoren.
Disselslot en wielklem er op. Voor 40 euro geen risico's lopen.

Motorfietsen zelf natuurlijk ook op slot, op de aanhanger,
 
Ik had zelf jarenlang een Erdé. Supersimpel erg licht motortrailertje. 75 Kg eigen gewicht.
Ik had naast de rijgoot voor de motor wat traanplaat er op gezet zodat je bij het oprijden makkelijk je voeten kwijt kon. Mijne had een draagvermogen van 500 kg. Hij had de laadvloer vrij laag en het voordeel was dat ik de motor er zo op duwde (zonder hem te starten en in zijn eerste versnelling, er naast lopend) er op reed. Dit is van 2006.
[afbeelding]
Ze verkopen nu nog steeds zoiets. 60 kg eigen gewicht en 240 kg draagvermogen.
Erdé motortrailer bij Daxara
En Vollebrecht heeft hem ook voor € 512 ex BTW.


Met zo'n goldwing kun je het ook andersom doen, gewoon de auto trekken:

Honda-Gold-Wing-motorcycle-tow-truck-that-tows-cars-6.jpg
 
Ik heb het niet over de kogeldruk op de trekhaak, maar over de maximale aslast op de achteras en het totale maximaal gewicht dat die T3 mag hebben als je op pad gaat. Dit is geen standaard T3 maar een tot camper verbouwde T3. En op een gegeven moment belast je die met verbouwing, passagiers en bagage en wat je op je trekhaak gooit zwaarder dan hij kan hebben.

Zo ver zul je er nooit boven zitten denk ik. En zo'n busje kan ook wel wat meer hebben dan dat hij mag. Of hoe zwaar denk je dat de gemiddelde bouwvakker is?
Ik snap wel dat het op papier misschien niet helemaal klopt, maar in de praktijk zal het wel meevallen.
Zo'n vierkant hymer geval zit vrijwel altijd helemaal over de grens. Die hebben op papier 100kg laatvermogen. Dan zijn ze leeg en zit je er zelf nog niet eens in. Laat staan zuiver water en vuil water en nog wat levensmiddelen. Ik hoor er heel weinig van dat ze die vaak aanhouden om te wegen.
 
Wielklem voor aanhanger, ik denk dat dat bedoeld werd.

Ik ga trouwens voor beide hoor.
Volgend jaar naar Kroatie, met aanhangert en motoren.
Disselslot en wielklem er op. Voor 40 euro geen risico's lopen.

Motorfietsen zelf natuurlijk ook op slot, op de aanhanger,

Ik bedoelde ook beide. Vandaar dat ik schreef "En een disselslot".
En inderdaad, ook motoren op de aanhanger op slot, anders snijden ze de spanbanden snel door en trekken je motor er af. Leuker kunnen we het niet maken.
 
Laatst bewerkt:
en natuurlijk een goede trek-auto ervoor: :} Saab 9000 :} (geremd 1800KG, fabrieksopgave)

:t

Was een 9000 CSE Turbo. :9~
Daarna ivm te veel hobbies gestopt met die grappenmakerij. Heb gewoon een oude C-max. Omdat het handig is een gewone simpele auto te hebben zonder fratsen. Heb een motor, een camper, een old timer bus en die c-max voor als het met een auto moet.
 
9000 CSE heb ik nu ook (2.0t, 1998 Anniversary, RHD) na een CD Griffin 2.3T. Heerlijke reiswagen.

Vakantie hoop ik komend jaar voor het eerst met de motor te doen (northcoast500, Schotland). Achter de auto gaat niet: geen trekhaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan