Kleine motorrijd(st)er

Prullebakje

Die hard MF'er
3 aug 2018
316
163
Groningen
Goedemiddag allemaal,

Er zijn al enkele topics over dit onderwerp, maar eigenlijk is elke situatie weer anders. Het gaat om mijn moeder, ze is vrij klein (162cm) en is dit jaar geslaagd voor haar motorrijbewijs, ze leste op een MT-07. Hier had ze al enige moeite mee door haar korte benen, ze gebruikt al verhoogde motorlaarzen.

Nu ze geslaagd is, zijn we op zoek naar een motor voor haar. Ze wil nog geen cruiser/ chopper, maar meer een naked bike die een beetje pit heeft. Ik heb zelf enorm veel rondgekeken, destijds ook voor mijzelf, maar ik weet het gewoonweg niet meer. Hebben jullie wellicht nog suggesties? Budget ongeveer 5k, eerste motor ziet ze ook meer als een motor om het beter te leren voordat ze een nieuwe wilt aanschaffen.
 
Vriendin van mij is 1.60 en rijdt met plezier een (verlaagde) CBF 500.
En een CBF heeft pit genoeg. :Y
Verder zijn voor de meeste motoren wel verlagingssetjes te krijgen,desnoods kan het zadel vaak ook nog wat verlaagd worden.
En anders is er altijd nog de Honda Monkey:+
 
Mijn vriendin zat met ongeveer hetzelfde probleem.
proefgereden op een Monster 696 -> te sportieve zit
Kawa Z750-> iets "teveel" body,
overgestapt naar een Z650- deze was perfect! echter iets boven budget..
Vervolgens ons oog laten vallen op een ER6N (nieuwe model) - dat was in een keer raak- reed perfect, niet te hoog, en bovenal: Niet te zwaar. maar wel leuk om zowel rustig als 'sportief' mee te rijden.

en zeker te betalen binnen jullie budget ;) O-)

gewoon is bij een motorzaak binnenlopen en het een en ander proberen! :W
 
Beste Motorrijders

Zelf Rijd ik nu 2,5 jaar een Yamaha MT07. Ik ben 1MTR55 groot en voor heel veel motors dus te klein. De standaard verlagingskitten waren voor mij niet genoeg. Ik heb in Duitsland een andere ophanging gekocht voor op mijn schokdemper. Deze hebben ze voor heel veel verschillende motoren. (ik kan nu alleen de site niet zomaar vinden. Ik zal vanavond de juiste gegevens even opzoeken) Hierdoor zakte mijn motor achter 5 cm. De voorpoten kan je ook deze afstand laten zakken. Ik mag alleen geen passagiers meer mee nemen. Verder heb ik geen enkele beperking maar kan nu wel met mijn voet goed bij de grond,
 
Suzuki Gladius 650, prima te vinden binnen budget en is al vrij laag van zichzelf, met een verlagingset haal je daar nog eens 5cm vanaf.
 
Goedemiddag allemaal,

Er zijn al enkele topics over dit onderwerp, maar eigenlijk is elke situatie weer anders. Het gaat om mijn moeder, ze is vrij klein (162cm) en is dit jaar geslaagd voor haar motorrijbewijs, ze leste op een MT-07. Hier had ze al enige moeite mee door haar korte benen, ze gebruikt al verhoogde motorlaarzen.

Nu ze geslaagd is, zijn we op zoek naar een motor voor haar. Ze wil nog geen cruiser/ chopper, maar meer een naked bike die een beetje pit heeft. Ik heb zelf enorm veel rondgekeken, destijds ook voor mijzelf, maar ik weet het gewoonweg niet meer. Hebben jullie wellicht nog suggesties? Budget ongeveer 5k, eerste motor ziet ze ook meer als een motor om het beter te leren voordat ze een nieuwe wilt aanschaffen.
Kijk ook eens naar een suzuki gsr 750. Ik heb hem gehad en laten verlagen. Ik ben 1m60 en draag daytona motorlaarzen met dikkere zolen (standaard zo te koop) en kon met de voeten plat op de grond. Het gewicht van die gsr ligt laag (dus lekker handelbaar) en je kunt er sportief mee rijden (de wat matige remmen kun je opwaarderen met stalen remleidingen en sportieve remblokken). Ik kocht hem na ruim 20 jaar ervaring. Het is een makkelijke motor maar ook prima voor ervaren rijders. Dus wellicht ook oké om het budget ietsje voor op te rekken?
 
En mocht je hem nog niet kennen, op deze site kun je een goed beeld krijgen van de zithouding, en hoogte (circa) van verschillende motoren.

www.cycle-ergo.com

Hoogte alleen is niet heilig, bijvoorbeeld de breedten en vorm spelen ook een rol..
 
1566311962187.png
 
Wil je de onderkant van de banden afslijpen of het zadel lager maken..?

Nu even zonder flauwekul. Een Kawasaki ER6N is een hele fijne motor en niet te hoog. Mijn vriendin is ook niet groot en rijd er ook mee. Zonder verlagingsset.
Vanaf ik dacht dat er vanaf 2012 een model wissel is. De nieuwere zijn dus iets anders qua vorm en motorblok dan de oude. Volgens mij laat jullie budget wel een nieuw model toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan