kleine onderhoudsbeurt

remi010

Die hard MF'er
10 apr 2004
313
11
spijkenisse
ik heb mijn fireblade 954rr een kleine
onderhoudsbeurt laten doen ketting spannen smeren olie verversen en dat soort dingen
nu kwamen er nieuwe remblokken voor en achter bij
en ze hebben een K&N racefilter eringezet die ik zelf heb gegeven

nu moest ik 300 euro hiervoor betalen
is dat goedkoop of duur?
dit is namelijk me eerste keer dat ik dit laat doen
 
ik heb mijn fireblade 954rr een kleine
onderhoudsbeurt laten doen ketting spannen smeren olie verversen en dat soort dingen
nu kwamen er nieuwe remblokken voor en achter bij
en ze hebben een K&N racefilter eringezet die ik zelf heb gegeven

nu moest ik 300 euro hiervoor betalen
is dat goedkoop of duur?
dit is namelijk me eerste keer dat ik dit laat doen

als je het bij een gewone motorzaak heb laten doen is dit wel een redelijke prijs als je dit bij een kleine toko heb laten doen is het duur ;)
 
ach ik liet het doen bij een klein zaakje die een uurtarief (incl. btw) hanteert van 30 euro.

dat scheelt. 300 euro is niet goedkoop maar als je naar een officiele garage gaat betaal je natuurlijk iets meer

oh ik zie nu dat er ook remblokken bij zitten. dus denk wel redelijk

het verstandigst is om vooraf te vragen wat 't kost heb ik ook gedaan ze zeiden 200 euro en later heb ik ook nog voorband laten vervangen en kreeg ik uiteindelijk een rekening van 218 (dus 18 euro voor de band vervangen )

vind ik netjes
 
ach ik liet het doen bij een klein zaakje die een uurtarief (incl. btw) hanteert van 30 euro.

dat scheelt. 300 euro is niet goedkoop maar als je naar een officiele garage gaat betaal je natuurlijk iets meer

oh ik zie nu dat er ook remblokken bij zitten. dus denk wel redelijk

het verstandigst is om vooraf te vragen wat 't kost heb ik ook gedaan ze zeiden 200 euro en later heb ik ook nog voorband laten vervangen en kreeg ik uiteindelijk een rekening van 218 (dus 18 euro voor de band vervangen )

vind ik netjes

das een nette prijs ja :Y
 
Moet je op je rekening kijken of er extreem veel uren aan gewerkt zijn, wat de olie kost, wat je remblokken kosten, enz, enz...
Ik doe het zelf en'n grote beurt kost mij € 105,00 voor remblokken, luchtfilter, bougies, olie, oliefilter en koelvloeistof.
 
Ik vind het wel erg duur.
Remblokken voor én achter, Lucas gesinterd: €107,85
Oliefilter van Champion: €8,95
4 liter Castrol 10w40: €29,95
Ketting smeren en spannen.
K&N filter zelf aangeleverd en erin gehangen.
Uur a anderhalf uur werk €75,-
Totaal: €221,75

Spullen haal je bij Louis.
 
Laatst bewerkt:
Remblokken voor: 100 euro (2 kanten)
achter: 50 euro
Olie, 4 liter a 10 euro: 40 euro
Filter: 10 euro

Uurtje of 1,5 a 2 arbeid: 100 euro

Niets te duur dus, ik ben wel uitgegaan van kwaliteitsremblokken en geen goedkope crap.
 
vindt het ook wel een vrij normale prijs als je ook remblokken heb laten doen. laatste kleine beurt die ik liet doen was ook iets van 250 incl nieuw luchtfilter.
tip voor de volgende keer: laat het in de winterperiode doen, kan je een hoop schelen. veel dealers hebben dan winteracties, hier bijvoorbeeld 125 euro voor kleine beurt.
 
het meeste van het geld is gaan zitten in werkloon.

bij jouw motor zitter er kuipen rond omheen en dat kost best wel wat tijd om die weg te halen om overal bij te kunnen. ik heb wel eens meegeholpen bij Ritzen motors in Weert en moest toen van een soortgelijke motor ook de kappen loshalen.
ik was er zo 1 uur mee zoet om dat voorzichtig te doen zonder ook maar iets te beschadigen.


zelf doen zou je aanzienlijk geld kunnen besparen.

4 liter olie haal je bij hein gericke ( iets van 20 a 25 euro , ik had hem voor 9 euro in de aanbieding *O* ) = motul olie in andere verpakking. Als je dit niet geloofd vraag dan even voor aankoop naar het technisch blad bij hein gericke en overtuig u zelf!
filter is iets van 5 euro

remblokken is iets van 20 euro per setje en je hebt er 2 van nodig dus ca 40 a 50 euro voor de blokjes.

bus ketting vet moet je al op de plank hebben staan en anders 5 euro
( doe je kei lang mee )

totaal +/- aan doe het zelf materiaal : 75 euro en laat ik dan gek doen en er 100 euro van maken om wat speelruimte te hebben.
( ik bestel meestal alles bij bv louis.de of polo )

ketting spannen zou iedere motor rijder gewoon zelf moeten kunnen

kortom 200 euro werkloon is voor een motorzaak niet zo vreemd zeker niet als ze ook nog eens de carburatie nagekeken hebben / afgesteld of in jouw geval al die kappen erop en eraf gehaald hebben.

dus met zelf doen houd je dan ca 200 euro in je zak.

owh ik vergeet ook nog even de remolie op te noemen schiet me te binnen . Als het een goede zaak is hebben ze die ook vervangen als ze de remblokken gedaan hebben.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat zo'n K&N luchtfilter ook een eurootje of 80/100 zal kosten bij een motorzaak, de gewone is 2 tientjes denk?
 
Vergeet niet dat zo'n K&N luchtfilter ook een eurootje of 80/100 zal kosten bij een motorzaak, de gewone is 2 tientjes denk?
Hij zegt toch dat hij dat K&N filter er zelf bij heeft gegeven, dus die hoeft hij niet nog eens af te rekenen.

Denk ook niet dat je een ori luchtfilter hebt voor 2 tientjes.
 
Ik vind de prijs vrij normaal hoor. Zeker met nieuwe remblokken :)

Ik betaal voor een grote beurt voor mijn Duc minimaal 800 euro en dan mag er echt niks aan de hand zijn want dan komt dat er nog bij (zoals remblokken, banden etc.).

Motor rijden is nou eenmaal geen goedkope hobby, vooral wanneer je alles laat doen.
Remblokken vervangen kan ik zelf ook wel maar ik heb daar gewoon geen tijd voor en geen zin in dus betaal ik er ook de prijs voor.

Kuip er van tevoren af halen lijkt me een beetje onzin, als je daar aan gaat beginnen kun je de rest ook wel zelf doen :) En ik twijfel of dat korting gaat geven bij de dealer want die hebben vaak gewoon vaste prijzen voor onderhoudsbeurten.

Nu vind ik de intervallen van de meeste motoren ook belachelijk. Soms elke 6000 bijv. olie verversen of een kleine beurt, daar doe ik dus echt niet aan mee :N
 
Laatst bewerkt:
Kleine werkzaamheden....waarom die je dit niet gewoon zelf? Zo bijzonder zijn de werkzaamheden ook niet. Hou je lekker geld in je zak en je bent lekker bezig.

Materialen kosten altijd geld, maar die ca. € 100,- had je lekker in je zak kunnen houden.
 
Ik vergelijk het een beetje met het "ik heb een neefje wat ook wel wat kan Photoshoppen" en een ontwerper. Tuurlijk zijn er uitzonderingen en loont het om sommige dingen door het neefje te laten doen. Maar het kan uiteindelijk soms ook een hoop schelen om dingen door een professional te laten doen.
Een monteur heeft er voor geleerd en daar kun je eisen aan stellen, hier zit ook een gedeelte van de prijs van de monteur in. Jij hoeft ook geen gereedschap te kopen, geen ruimte te huren en je kunt iemand aansprakelijk stellen als dingen niet goed gegaan zijn. Die dingen worden vaak vergeten, de prijs is vaak ook een stuk acceptabeler voor mensen als je ze dat uitlegt.

Reken ook voor de grap eens terug hoe lang je met sommige dingen zelf bezig zou zijn. Ik heb zelf ook wel eens op m'n knieën naast de brommer gezeten en dat ging ook helemaal niet gek. Ik was er alleen wel ruim twee keer zo lang mee bezig als een monteur. Inmiddels heb ik zelf een uurloon wat vergelijkbaar is met dat van een beetje monteur, dus is het voor mij gewoonweg efficiënter om dingen uit te besteden. Mijn vrije tijd is gewoon meer waard dan een monteur hebben wil voor de meeste dingen. En als je zo voor jezelf te rade gaat zie je dat het waarschijnlijk ook vrij snel die kant op gaat.

Ik vind het dus niet duur, maar het loont wel om van tevoren te vragen hoe duur iets gaat worden.
 
Ik vind de prijs vrij normaal hoor. Zeker met nieuwe remblokken :)

Ik betaal voor een grote beurt voor mijn Duc minimaal 800 euro en dan mag er echt niks aan de hand zijn want dan komt dat er nog bij (zoals remblokken, banden etc.).

Ja, een Duc :N




:+
 
Ik breng nooit wat weg, ik doe altijd mijn eigen onderhoud en reparaties.
Zonde van het geld om het door een monteur te laten doen en zeker als ik hier op mf vaak lees dat de monteurs er de ballen verstand van hebben en dat de meeste mf leden het wel helemaal snappen.
Gewoon zelf proberen en je ziet dat het gewoon heel simpel is allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan