kleine spiegels supermotard

hondambdavid

MF'er
20 feb 2010
40
0
Heei jongens,

Ik zie wel eens supermotards rijden met van die hele kleine spiegeltjes onder hun stuur.
Ik vind dit er heel erg mooi uitzien en zou graag willen weten waar je deze kan kopen.
Ik heb heel google al afgespeurd maar kan ze niet vinden.
Kan alleen spiegeltjes vinden die je aan het stuureinde kan bevestigen en dat wil ik niet.

Als je weet waar je deze kan kopen wil je dan graag de website erbij zetten in je reply.

Alvast bedankt!!
 
Motorcycle Mirrors from CRG, Rizoma, LSL- Motostrano.com bijv of ebay/lokale motorzaak

P1010646.jpg


je kan dus die bar end mirrors ook gebruiken en ze dan int midden van je stuur doen
google.com>supermoto mirror vindt je wel wat
 
Heei jongens,

Ik zie wel eens supermotards rijden met van die hele kleine spiegeltjes onder hun stuur.
Ik vind dit er heel erg mooi uitzien en zou graag willen weten waar je deze kan kopen.
Ik heb heel google al afgespeurd maar kan ze niet vinden.
Kan alleen spiegeltjes vinden die je aan het stuureinde kan bevestigen en dat wil ik niet.

Als je weet waar je deze kan kopen wil je dan graag de website erbij zetten in je reply.

Alvast bedankt!!

Staat misschien wel stoer maar je zult er geen moer door zien.
Ik hou het bij gewone spiegels.
Verkeer (met name pliessie) achter mij wil ik graag zien. :Y
 
Ik heb er zelf goedkope dodehoekspiegels gemonteerd. Integenstelling tot wat harry zegt zie je daar heel behoorlijk door. Uiteraard niet zo goed als door grote spiegels maar meer dan voldoende.
 
Heb deze

spiegels.jpg


Zijn bolle spiegels dus zie er nog redelijk wat door, heb ze eigenlijk alleen nodig bij invoegen/inhalen.

Zefal Spy mirrors, bij de meeste grote fietsenzaken wel te halen anders bestellen via interwebs.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een fietsspiegeltje van Cycle star. Ben je voor 15 euro klaar. (Even op google kijken)

full


Er zitten verschillende bevestigings mogenlijkheden bij. Ook voor onder je stuur. Zie de soort slangklem die er bij zit. Het spiegeltje heeft een doorsnee van 6 cm en een iets bol glas zodat je er goed mee achteruit kan kijken.

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Kan de politie je voor deze spiegels bekeuren of zijn deze toegestaan voor de motor?

Volgens mij;

Als een motor een type goedkeuring heeft met 2 spiegels moeten die er ook op zitten. Anders is 1 spiegel links verplicht. Hoe deze spiegel er uit zie of waar die zit staat niets over vermeld. Wel moet je er goed in achteruit kunnen kijken.

Een agent maakt er meestal geen probleem van als je er maar 1 (links) op heb zitten. Mocht die twijfelen dan laat je hem gewoon even op je motor zitten zodat die het zelf kan zien.

gr, Look.
 
Volgens mij;

Als een motor een type goedkeuring heeft met 2 spiegels moeten die er ook op zitten. Anders is 1 spiegel links verplicht. Hoe deze spiegel er uit zie of waar die zit staat niets over vermeld. Wel moet je er goed in achteruit kunnen kijken.

Een agent maakt er meestal geen probleem van als je er maar 1 (links) op heb zitten. Mocht die twijfelen dan laat je hem gewoon even op je motor zitten zodat die het zelf kan zien.

gr, Look.
Vanaf 1997 moeten motoren 2 spiegels en knipperlichten hebben. 1996 en er voor is alleen de linker spiegel verplicht.
 
Ik heb lui gezien die met een tandartsspiegel rondrijden. ;)
Niet verboden volgens de wet.
 
Ik heb lui gezien die met een tandartsspiegel rondrijden. ;)
Niet verboden volgens de wet.

Het kan altijd gekker. Maar geloof me Harry, zo'n Cycle star spiegeltje geeft een priema zicht naar achter. En er zit bijna geen trilling in. Ze zitten normaal op van die lig(ch) fietsen. Ooit zat er 1 op m'n XR toen ik die kocht.

full


Toen de WRF er voor in de plaats kwam heb ik er gelijk weer 1 besteld, en aan het stuur bevestigt. Hij heeft me al meerdere malen gered van blauwe petten die achter me reden.

gr, Look.
 
Kan de politie je voor deze spiegels bekeuren of zijn deze toegestaan voor de motor?

1 Een linker achteruitkijkspiegel en een rechter achteruitkijkspiegel (VR art. 5.4.4.5 en art. 5.1-1), indien de maximum snelheid van de motorfiets 100 krn/u of meer kan bedragen.
De spiegels moeten een spiegelend oppervlak van tenminste 50 cm' hebben waarmee het
voorgeschreven gezichtveld kan worden bereikt
I In geval van cirkelvormige spiegels de diameter ligt tussen 0,1 en 0,15 meter.
II In geval van een niet cirkelvormige spiegel tussen de buitenranden van het spiegelend
oppervlak een cirkel past met een diameter van 0,1 meter.
Voorts moet het spiegelend oppervlak passen in een vierkant met zijden van 0,15 meter
 
Terug
Bovenaan Onderaan