kleine update nav Gestolen VTR sp1

Pralientje

MF veteraan
4 jul 2003
2.152
0
22-9-05 is mijn zwarte VTR sp1 gestolen. Ik was gelukkig goed vezekerd en heb mijn schade dus vergoed gekregen.

full



Tijd voor een opmerkelijke update:

Door een oplettend oog van Donny van het VTR-sp forum(thanks! :} ) kwam ik op een marktplaats advertentie terecht, waar 99,9% zeker, onderdelen van mijn gestolen SP1 werden aangeboden. De beste kerel [mr.x] komt uit de wijk Malberg,Maastricht.
Hij bood een upside-down vork, remmen, koppelingshendel,hugger, achterveer en en 2 velgen met banden aan. En juist die velgen waren zo speciaal en uniek (pouderccouted zilver) en zwarte remschijven van mijn motor. Het kan niet anders dan dat dat van mijn SP1 is geweest. Ik herkende ze in iedergeval meteen!

Goed, Donny heeft me gebeld en we hebben even een strategie afgesproken om zowiezo zijn melding van het VTR-forum af te halen om geen argwaan te wekken. Vervolgens heb ik met politie contact gehad en zij adviseerde me dmv bluffen een afspraak met de aanbieder te maken. Mocht hij happen, kon ik bij hem op bezoek gaan en kijken, en dan wellicht met zekerheid zeggen dat het om mijn spullen ging.

Maar helaas. Ik belde hem op, en wat bleek: er was me een man uit Delft me voor geweest. Hij had een bod gedaan (€975,-), en ik blufte er nog 200 euro bovenop, als ik maar langs mocht komen. Helaas hij hapte niet. De man uit Delft zou de dag erna (vandaag dus) tussen 10 en 12 de spullen komen ophalen.

Gisterenavond heb ik marktplaats.nl, de verzekering en de kliklijn gemaild en gebeld. Tevens heb ik de politie gebeld en uitgebreid mijn verhaal gedaan. Een hele vriendelijke man, heeft me correct geholpen. (volgens mij ook een motorrijder want hij wist precies wat een SP was en dat het toch wel iets exclusiefs was). Hij adviseerde me, om dag erna (vandaag dus) aangifte te doen bij het bureau in Maastricht.

Daarna heb ik zelf even mijn contacten aangeboord, en ben ik achter de naam en adres van de aanbieder gekomen.

Dus ik vanmorgen naar het politie bureau, daar mijn verhaal gedaan. Vervolgens vraagt me zo'n muts; "wat wilt u nu dat wij doen?" Tja dan flip je toch uit he?! Ik kon niet met 100% zekerheid zeggen dat de spullen van mij waren, en daarom wilden ze geen getuigenis verklaring onder eed van mij opnemen.

Het gaat me niet om de spullen terug te krijgen, want ik was goed verzekerd en het is allemaal netjes afgehandeld. Maar het is toch tegek, als ik te horen krijg dat vorig jaar alleen al in Z-limburg zo'n kleine 100 motoren gestolen zijn en daar verder niks meer van hoor?! Als zo'n klootzak die motoren pikt van de straat wordt gehaald ben ik allang blij.
Ik bied politie een duidelijk spoor van telefoonnummer, foto's, adres en naam. Hoe duidelijk wil je het hebben?!?! Hun tegenwoord is dat alles op waarheid geverifieerd moet worden , dus dat duurt wel een week of 2.

Ik heb die gast vanmiddag teruggebeld, en proberen erachter te komen wat die man uit Delft zijn telefoonnr. of mail adres was. Helaas hapt die kerel niet en ik vermoed dat hij nu wel argwaan begint te krijgen.

De man uit Delft ging er streetfighter van maken......

Mijn enige hoop is om morgen even terug te bellen naar de aanbieder ([mr.x] dus). Hij zou via de mail contact gelegd met de man uit Delft, om te vragen of hij zijn mail adres aan mij mocht doorgeven.

Begrijp me goed: ik beschuldig [mr.x] uit Maastricht nergens van. Maar ik weet zeker dat hij er meer van weet. Intussen is de advertentie van marktplaats verdwenen, zijn de spullen verkocht en wordt het spoor om te herleiden steeds vager...... :(

en nu jullie! :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En zo word het geteisum in stand gehouden,geweldig onze rechtstaat,nee bestuurders met een MF-sticker op hun K.Pl. bekeuren daar kunnen ze manschappen voor vrij maken :r
En wij ons maar afvragen waarom die verzekeringspremie zo hoog zijn ;)
 
Het lijkt Peter R de Vries, je bied ze een volledig dosier aan en NEE hoor, dat hoeven wij niet ( hun eer te na ? )

Erg "fijn" allemaal...

Hopelijk leid het nu wel eens tot een arrestatie en een goede veroordeling !

Grtzzz Simon. 8-)
 
Zitten er op het forum geen street fighter bouwers uit delft? Dan moet je het heel gek lopen wil je er niet achter kunnen komen. Het gaat je tenslotte niet eens om de spullen.
 
Zitten er op het forum geen street fighter bouwers uit delft? Dan moet je het heel gek lopen wil je er niet achter kunnen komen. Het gaat je tenslotte niet eens om de spullen.
Dat is ook 1 van de redenen waarom ik hier mijn verhaal post! is er een goed/breed bezocht street fighter topic op MF? Dan post ik daar ook effe iets...
 
Politie is je beste vriend :Y

Als het ze uitkomt ja! :(

Niet te filmen weer zon actie... je legt ze het op een bordje, en ze doen er niks mee. Wordt je echt vrolijk van. Denk dat het wel behoorlijk gaat borrelen als je daar bij die balie staat bij zon vastgekoekte blondje achter een PC.
 
als alles niks meer helpt zou ik die kerel uit limburg nog een keertje bellen
en nu zeggen dat het betreft gestolen spullen gaat
kijken hoe die reageert
misschien probeen alles op te nemen
iets zeggen dat je zijn adres al hebt achterhaalt ofzo
misschien dat dat iets mocht helpen
 
Wat ik nog het erge hier aan vind, is dat die echt zo vreselijk vaak gebeurd dat de politie geen poot uitsteekt en echt niet alleen bij dit soort zaken.
Goh hoe zat dat ook al weer respect moet je verdienen toch ofzo :?

@TS ik hoop dat je nog ergens op de een of andere manier je recht kan halen, je hebt iig een aanknooppunt in tegenstelling tot andere waarvan de fiets direct naar het buitenland oid verdwijnt.
 
@TS ik hoop dat je nog ergens op de een of andere manier je recht kan halen, je hebt iig een aanknooppunt in tegenstelling tot andere waarvan de fiets direct naar het buitenland oid verdwijnt.
Sterker nog: Ik heb hem een week nadat ie gestolen was, voor mijn neus op het achterwiel zien voorbij rijden! Ik zat inmijn autootje aan de overkant, in een rij wachtend bij een rood stoplicht, en keek erna :( |( :X ;(
 
Ik heb de naam van die man verwijderd en vervangen door "[mr.x]".

Je weet nl niets van hem, iig niet of hij iets kwaads in de zin heeft, die motor kan al wel 6 keer doorverkocht zijn en [mr.x] geheel ter goeder trouw. Je beschuldigd hem "nergens" van maar de strekking van het verhaal doet heel anders vermoeden!!



Overigens....ik ben het ermee eens dat de politie in dit geval iig de moeite had moeten nemen even mee te gaan naar dat adres om eea te bekijken.
 
Je hebt je best gedaan.
Ik zou niet zelf verder gaan maar misschien dat je jouw verhaal ook aan de verzekeraar kan doen.
Ik neem aan dat je verzekeraar hier ook niet blij mee zal zijn en op een ander niveau er werk van kan maken. (Mogelijk heeft de verzekeraar ook een detectivebureau die meer voor hun kunnen uitzoeken en indien nodig de dader te pakken.)
 
bedankt voor jullie medeleven.
Het is ook verder niet de beoeling om hier verder mee te gaan. Ik laat het over aan de politie en aan het lot. wie weet....
@ Baksteen. Ik heb ook een een post gedaan bij het streetfight topic...
 
zo zeg, ik zou er lichtelijk gefrustreerd van worden en waarom ben ik niet verbaasd over de reactie van de politie
 
Terug
Bovenaan Onderaan