kleinere kenteken plaatje

Kawa

Rookie
8 aug 2001
23
0
Ik wil graag een kleiner kenteken plaatje.Ik heb het bij de Engelse gezien tijdens de TT.Hij is ongeveer 25 cm bij 5 cm.Weet iemand een adresje waar ik zo'n plaatje kan laten maken ? :)
 
Ik wil graag een kleiner kenteken plaatje.Ik heb het bij de Engelse gezien tijdens de TT.Hij is ongeveer 25 cm bij 5 cm.Weet iemand een adresje waar ik zo'n plaatje kan laten maken ? :)

2e vraag : MAG dit wel ? Krijg je hier geen gezeik mee, aangezien je kentekenplaat een vaste lengte en breedte moet hebben, anders prop ik een bromfietsplaatje achterop m'n motor met mijn kenteken erop. Dan kan je ook niet geflitst worden :)
 
Ja, wil ik ook. Heb nu z'n lelijke grote nog met een vouw erin. :(

Wil eigenlijk zo'n mooie kleine, of het wel of niet geheel legaal is vind ik minder schokkend, denk dat de meeste agenten zelf ook niet weten wat de regels zijn mbt tot dit.
 
Ja, wil ik ook. Heb nu z'n lelijke grote nog met een vouw erin. :(

Wil eigenlijk zo'n mooie kleine, of het wel of niet geheel legaal is vind ik minder schokkend, denk dat de meeste agenten zelf ook niet weten wat de regels zijn mbt tot dit.

Zo'n nieuwe met NL linksbovenin is ook al een tikkie kleiner dan de 'oude' hoor. Dan ziet je fiets er ook al wat mooier uit van de achterkant.

Wat betreft agenten die dat niet weten -> dat denk ik dus WEL. Een agent hoort dit te weten, weet een agent dit niet, dan moet ie terug naar de politieschool omdat ie dan niet goed z'n werk doet, laat staan z'n huiswerk heeft geleerd.

Ga op een crosser eens met een gebogen kenteken rijden, of hang 'm eens op dat de letters meer naar boven wijzen dan naar achter, dan krijg je ook gezeik in je nek.
 
Op 2001-08-11 18:26, schreef JK:
Zo'n nieuwe met NL linksbovenin is ook al een tikkie kleiner dan de 'oude' hoor. Dan ziet je fiets er ook al wat mooier uit van de achterkant.
Dan moet ik binnenkort maar ff zo een bestellen.
 
klinkt als een "franse maat", Kawa... (vakantie etc)

tenminste iedereen rijdt daar mee, het zal daar ook wel niet mogen bedenk ik nu... 8-)
 
plaatje kan je bij elke autohandel laten maken.
er staat dan wel geen keurmerk in
maar dat maakt niets uit want je mag hem toch al niet gebruiken :)
valt wel heel erg op zo'n rechthoekige plaat.
ik vind die nieuwe platen klein genoeg.
even langs de plaatschaar en langs de letters afknippen en hij is weer kleiner.
 
Op 2001-08-11 23:42, schreef F@zertje:
plaatje kan je bij elke autohandel laten maken.
er staat dan wel geen keurmerk in
maar dat maakt niets uit want je mag hem toch al niet gebruiken :)
valt wel heel erg op zo'n rechthoekige plaat.
ik vind die nieuwe platen klein genoeg.
even langs de plaatschaar en langs de letters afknippen en hij is weer kleiner.
Mag ook niet, want de plaat is dan niet meer de juiste maat.... Is dan ook nog controleerbaar door die zwarte rand om de plaat...
 
Op 2001-08-12 01:02, schreef DeGroteMuis:
Mag ook niet, want de plaat is dan niet meer de juiste maat.... Is dan ook nog controleerbaar door die zwarte rand om de plaat...
Klopt, mijn plaat is ook afgeknipt, dus niet geheel legaal maar goed, zal wel wat meevallen. :]
Is toch niet te controleren bij een plaat zonder NL-euro-dingetje... Deze hebben nog geen zwarte rand... En alleen een heel erg overijverige agent gaat nameten.... :)

_________________
Nog 31 dagen.. Maar wel al een bike! :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: DeGroteMuis op 2001-08-12 01:19 ]
 
Quote onze vrienden van het RDW:
Motorkentekenplaat

kenteken_motor.jpg


De nieuwe motorkentekenplaat is voorzien van het EU-symbool met daarin het NL-teken opgenomen in de folie. De kentekenplaat heeft een kleiner formaat gekregen en meet nu 21 x 14,3 cm. Per motor wordt één nieuwe kentekenplaat verstrekt. De eigenaar of houder van een motor krijgt tot 1 februari 2003 de tijd om de oude plaat te verwisselen voor een nieuwe.

Dus: tot 2003

_________________
Nog 31 dagen.. Maar wel al een bike! :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: DeGroteMuis op 2001-08-12 01:24 ]
 
Ik heb dus nog even de tijd maar denk wel dat ik binnenkort zo'n nieuwe bestel, stukje kleiner dus mooier.

Wat kost zoiets trouwens ongeveer?
 
bij de belgen is het verplicht je officiele kenteken te gebruiken!

enkel voor de wagen mag (moet) vooraan een duplicaat van het officiele kenteken dat achteraan hangt, en dat mag dan een beetje afwijken door bijv. ander lettertype of zo

 
Mag dus NIET jonas, mijn broer heeft er al een waarschuwing voor gekregen. Al wordt het meestal wel gedoogd
 
Mag dus NIET jonas, mijn broer heeft er al een waarschuwing voor gekregen. Al wordt het meestal wel gedoogd
 
Ik heb al de nieuwe kenteken plaat maar die vind ik nog te groot '(
 
Vorig jaar ben ik bekeurd met mijn auto. Die heeft zo'n Amerikaans formaat plaatje aan de voorkant. Als je daar geen vrijstelling voor hebt kost dat dus 120 piek. Eén van de argumenten van oom (motor)agent was dat dit de verkeersveiligheid bijzonder zou kunnen aantasten omdat ik door flitsers van voren niet geregistreerd zou kunnen worden, en ik daardoor als een idioot zou gaan rondrijden. Diezelfde dag nog van voren geflitst, en .......... bekeuring. Die bekeuring gebruikt om het argument van de agent te ontkrachten in het bezwaarschrift, samen met nog wat andere argumenten, bijv. dat die eikel het plaatje niet had gemeten, en dus niet objectief heeft kunnen vaststellen dat hij te klein was. Uiteindelijk nul op rekest natuurlijk. Binnen een week moest er een nieuwe opzitten, anders zou hij me weer pakken als hij me zag. Niet gedaan. Tijdje geleden stond ik te tanken toen meneer op z'n BWM langs kwam rijden. Hij keren, stopt bij mij. "Meneer, weet u wel dat u met een illegale kentekenplaat rondrijdt". "Ja hoor ik heb net een nieuwe besteld, die is er overmorgen." Hij liet het toen bij een waarschuwing, waarschijnlijk herkende hij me niet meer.

Ja forumgenoten, ook voor dit soort belangrijke zaken worden uw zuurverdiende belastingcentjes gebruikt. Ik kan natuurlijk gewoon een grote plaat monteren, hij ligt zelfs in de kofferbak, maar die kleine staat zo lekker. En is blijkbaar ook nog hardstikke functioneel want zelfs flitspalen kunnen hem lezen. Op m'n motor heb ik helemaal geen plaat aan de voorkant, zou dat wel mogen?
 
of om laten keuren met 18.2 platen erop, voor je motor weet ik niet of dat kan
je moet wel een RDW herkeuring doen ervoor en dat wel geld, of het de moeite waard is weet ik niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan