kleinste spannings regelaar verkrijgbaar?

sagvagebiker

MF'er
15 jan 2008
108
0
dronten
wat zijn de kleinste, of kleine, spanningregelaars op de markt?

en waar moet ik op letten, kan alles zo maar overal op of niet,

wil het spadbord er bijna helemaal af hebben van me savage, dus moet me spanningsregelaar ergens anders kwijt, maar dat kreng is zo groot,

iemand idee of het mogelijk is, en waar te krijgen?
 
Foto's ?

Ben wel benieuwd...

"de beste tip" , ga naar een startmotoren en dynamo revisie bedrijf, die hebben veel liggen en kunnen je adviseren over de te gebruiken waarden.

Ga er even met de motor heen, indien mogelijk, dan kunnen ze het 1 en ander meten en je goed adviseren.

De savage heeft toch een belt drive ?

Zo ja, weet jij de verhoudingen en breedte van de belt ?

Grtzzz Simon. 8-)
 
Zo ja, weet jij de verhoudingen en breedte van de belt ?

Grtzzz Simon. 8-)




jha zekers zit er zn opgevoerde broekriem aan,

wat bedoel je met verhouding, afstand tussen de tanden ofzo? wil best even voor je meten!

en bedank voor je tip, zn bedrijf zit hier namelijk om de hoek!
 
zon spanningregelaar moet toch best te maken zijn...

hoeveel volt begrenst dat ding eigelijk? met andere woorden: wat ga je erin stoppen, en hoeveel moet hij uitspugen?

heb wel wat ervaring met electro... lijkt mij dat men best een eenvoudig apparaatje in elkaar moet kunnen knutselen..

koelblokje zal het grootste zijn...
neem wat weerstandjes en een tor ter grootte van een postzegel, en wat diodes... en je hebt al een regelaartje...
 
Laatst bewerkt:
Zo ja, weet jij de verhoudingen en breedte van de belt ?

Grtzzz Simon. 8-)




jha zekers zit er zn opgevoerde broekriem aan,

wat bedoel je met verhouding, afstand tussen de tanden ofzo? wil best even voor je meten!

en bedank voor je tip, zn bedrijf zit hier namelijk om de hoek!


Tanden voor en tanden achter, die verhouding...

en de breedte van de belt, svp. ( heb je toevallig een wph waar foto's of gegevns in staan ? en wat voor vermogen heeft de Savage ? )

Ik wil van ketting naar belt, op een DR 800....... ik HAAT kettingen, geneuzel met slijtage en smeren, vieze bende enz enz....

Wbt het zelf bouwen, best mogelijk, maar het "probleem" is het vermogen ( P & A )

je zult dus wel een koelplaat moeten maken oid.

Grtzzz Simon. 8-)

Edit: meer vragen....
 
Laatst bewerkt:
Spanningsregelaar zo klein mogelijk..... Oei gaat niet samen ivm warmteafvoer.... regelaar zelf kan klein zijn maar een grote koelplaat is toch aan te bevelen anders blijf je nieuwe regelaars aanschaffen.

Altijd doffe ellende met spanningsregelaars.... elke merk heeft er last van.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Zoiets zoals bijv van een fzr600....~ 60mm*35mm*10mm

full


Ps. Koelplaat ervoor is wel 5 keer zo groot..... _O-
 
Een spanningsregelaar om enkel en alleen de spanning te begrenzen is inderdaad simpel en klein zelf te bouwen.

Een regelaar maken die dat doet, maar dit via de aansturing van je dynamo (excitatie veld enz), is al heel iets anders! :X
 
Een spannings regelaar is meestal groot om twee redenen.

1. In gegoten om te beschermen tegen weersinvloeden.
2. Warm te af te kunnen voeren.

Een kleinere vergroot dus de kans op deze twee problemen.

Ik zou zeggen zoek een ander plaats die fiets is groot genoeg enige wat van belang is is de ruimte en dat de warme weg kan.

Ohh, ik zie dat je bijna een savage weinig plastic heeft om um te verstoppen.

Wat dacht je van verchromen :P
 
Laatst bewerkt:
Een spannings regelaar is meestal groot om twee redenen.

1. In gegoten om te beschermen tegen weersinvloeden.
2. Warm te af te kunnen voeren.

Een kleinere vergroot dus de kans op deze twee problemen.

Ik zou zeggen zoek een ander plaats die fiets is groot genoeg enige wat van belang is is de ruimte en dat de warme weg kan.

Ohh, ik zie dat je bijna een savage weinig plastic heeft om um te verstoppen.

Wat dacht je van verchromen :P





oke, dus het nut van de grote is mij nu wel duidelijk!, en inderdaad, er is bijna geen ruimte op zn fiets, helemaal nu ik geen luchtfilterhuis meer heb, maar heb denk ik al een plek gevonden, met een beetje gekloot moet hij wel onder mijn zadel passen, heeft ie genoeg rijwind!
 
zon spanningregelaar moet toch best te maken zijn...

hoeveel volt begrenst dat ding eigelijk? met andere woorden: wat ga je erin stoppen, en hoeveel moet hij uitspugen?

heb wel wat ervaring met electro... lijkt mij dat men best een eenvoudig apparaatje in elkaar moet kunnen knutselen..

koelblokje zal het grootste zijn...
neem wat weerstandjes en een tor ter grootte van een postzegel, en wat diodes... en je hebt al een regelaartje...
Denk dat je er nog net niet genoeg verstand van hebt :X
Een spanningsregelaar moet stromen tot wel 30 A aankunnen, de componenten krijgen dus nogal wat te dissiperen.
Zoek gewoon naar een bestaand exemplaar, er zijn regelaars genoeg welke hun warmte via een contactvlak aan het frame afgeven, je hebt dan dus geen extra koellichaam nodig.
Tanden voor en tanden achter, die verhouding...

en de breedte van de belt, svp. ( heb je toevallig een wph waar foto's of gegevns in staan ? en wat voor vermogen heeft de Savage ? )

Ik wil van ketting naar belt, op een DR 800....... ik HAAT kettingen, geneuzel met slijtage en smeren, vieze bende enz enz....

Wbt het zelf bouwen, best mogelijk, maar het "probleem" is het vermogen ( P & A )

je zult dus wel een koelplaat moeten maken oid.

Grtzzz Simon. 8-)

Edit: meer vragen....
Alsof een belt zaligmakend is....
 
hoorde vandaag al een mooie plek om me bestaande spannings regelaar kwijt te kunnen, gewoon aan de onderkant van je blok.... zit niet in de weg, en heeft genoeg koeling!

dat zou goed kunnen lijkt mij!
De spanningsregelaar mag niet warmer worden dan zo'n 75 graden.
Je blok is al minstens 80 graden.
Hoe warm denk je dat de asfalt wordt als de zon erop schijnt, en daar zit je blok net boven. Hoe denk je de stekkerverbindingen schoon te houden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan