Klem brembo rempomp Husqvarna WR300

boomhauer

MF veteraan
5 dec 2006
3.355
27
33
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar het klemmetje die de rempedaal verbindt met de rempomp. De mijne is uitgesleten.

De originele referentie van Husqvarna is 8A0076026 maar dat is een complete rempomp. De klem is niet apart verkrijgbaar bij hen.

Zou iemand een adres weten waar je dit onderdeel toch apart kan verkrijgen?

Bedankt!

20190323_182610.jpg 20190323_182713.jpg
 

boomhauer

MF veteraan
5 dec 2006
3.355
27
33

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.763
181
Groningen
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar het klemmetje die de rempedaal verbindt met de rempomp. De mijne is uitgesleten.

De originele referentie van Husqvarna is 8A0076026 maar dat is een complete rempomp.
Ik weet niet precies wat je met uitgesleten bedoeld, maar het gat hoort ovaal te zijn bij dit systeem van de Husqvarna. Ik heb hier een bijna nieuw systeem liggen en daar zit ook een ovaal gat in de klem. Waarschijnlijk om het rempedaal een vrije slag te geven.
Ik zie op jou 2e foto wel dat het gat ook naar de achterkant iets groter is geworden in het midden. Het lijkt mij persoonlijk niet zo'n fijn systeem met dat ovale gat, beetje veel vrije slag lijkt me.
Maar als je een nieuwe besteld krijg je er gewoon weer een met ovaal gat.....
 

boomhauer

MF veteraan
5 dec 2006
3.355
27
33
Ik weet niet precies wat je met uitgesleten bedoeld, maar het gat hoort ovaal te zijn bij dit systeem van de Husqvarna. Ik heb hier een bijna nieuw systeem liggen en daar zit ook een ovaal gat in de klem. Waarschijnlijk om het rempedaal een vrije slag te geven.
Ik zie op jou 2e foto wel dat het gat ook naar de achterkant iets groter is geworden in het midden. Het lijkt mij persoonlijk niet zo'n fijn systeem met dat ovale gat, beetje veel vrije slag lijkt me.
Maar als je een nieuwe besteld krijg je er gewoon weer een met ovaal gat.....
Ik weet dat het origineel ovaal is maar het is gewoon te ver uitgesleten. Ik kan de hele pedaal naar beneden duwen met een plunjer in de pomp die amper beweegt.
 
  • Like
Waarderingen: g-flater

boomhauer

MF veteraan
5 dec 2006
3.355
27
33
Ik weet niet precies wat je met uitgesleten bedoeld, maar het gat hoort ovaal te zijn bij dit systeem van de Husqvarna. Ik heb hier een bijna nieuw systeem liggen en daar zit ook een ovaal gat in de klem. Waarschijnlijk om het rempedaal een vrije slag te geven.
Ik zie op jou 2e foto wel dat het gat ook naar de achterkant iets groter is geworden in het midden. Het lijkt mij persoonlijk niet zo'n fijn systeem met dat ovale gat, beetje veel vrije slag lijkt me.
Maar als je een nieuwe besteld krijg je er gewoon weer een met ovaal gat.....
Wat zou de technische reden zijn om dat gat ovaal te maken? Als ik zo'n gaffel installeer van Kramp of honda, is er dan kans dat mijn achterrem vastloopt door de hitte?
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.908
285
53
oirschot
Wat zou de technische reden zijn om dat gat ovaal te maken? Als ik zo'n gaffel installeer van Kramp of honda, is er dan kans dat mijn achterrem vastloopt door de hitte?
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. je pedaal kan nog altijd zonder weerstand naar boven. waar zou hij dan op vast moeten lopen?
Zijn die gaten in die dingen wel ovaal? Ik heb dat nog nooit gezien. ik kan ook geen reden bedenken waarom.
 

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.763
181
Groningen
Wat zou de technische reden zijn om dat gat ovaal te maken? Als ik zo'n gaffel installeer van Kramp of honda, is er dan kans dat mijn achterrem vastloopt door de hitte?
Zou ik je niet kunnen zeggen waarom Husqvarna dit zo doet. Andere merken doen dit niet met een ovaal gat het is echt alleen Husqvarna van voor dat ze door KTM overgenomen werden.
Het lijkt een oplossing te zijn voor mensen die hun grote poten op het pedaal laten rusten tijdens het rijden..... Maar om dan een grote vrije slag te geven?... Ik vind het eerder een nadeel.
Ik denk dat je zonder in de problemen te komen iets met een rond gat kan monteren. Zolang de zuiger maar helemaal terug kan komen. Dat is makkelijk te controleren: Als je de remblokken makkelijk terug kunt duwen komt het compensatie gaatje vrij, en dan is je zuiger weer in zijn 0 of beginstand waar hij geen druk opbouwt.
 

boomhauer

MF veteraan
5 dec 2006
3.355
27
33
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. je pedaal kan nog altijd zonder weerstand naar boven. waar zou hij dan op vast moeten lopen?
Zijn die gaten in die dingen wel ovaal? Ik heb dat nog nooit gezien. ik kan ook geen reden bedenken waarom.
OK bedankt. En ja, origineel zijn ze ovaal. Op foto's van de oem pomp staan ze ook zo afgebeeld. Mijne is gewoon te ver uitgesleten en ik kan de pomp nog amper bedienen.
Denk dat je beter deze soort koppelingen kan gebruiken dan maakt het niet uit of het gat rond of ovel is
Gaat niet omdat het origineel over de rempedaal schuift. De remzuigerstang zit vlakboven de pedaal zelf.

Morgen eens naar de honda dealer gaan in de buurt en kijken of die iets heeft liggen. Anders wordt het die van Kramp.
 

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.845
143
bij mijnmotoren
weet niet of je het kan gebruiken maar


deze heb ik over
schroefdraad is 8mm pin is 6mm dik
Mocht je hem gratis willen hebben dan pm je adres maar dan gat die in een envelop naar je toe
 
  • Like
Waarderingen: Loki

Loki

MF veteraan
27 jul 2003
2.630
88
Goes
Bezoek site
Misschien hebben sommige pompen meer vrije slag in hun ontwerp dan deze. Kan me best voorstellen dat fabrikanten voor op straat een ruimere vrije slag hanteren vanwege veiligheid. De veer zorgt er dan voor dat het voelbaar is dat je (ongemerkt) het pedaal bedient. Voor competitie is een directe rem misschien wel wenselijk en hoef je met zo'n ontwerp geen andere pomp te monteren, maar een ander beugeltje?

Het schakelpookje van m'n TL heeft ook behoorlijk wat vrije slag. Ondanks de gewijzigde schakelster. Zit hem echt in het bedieningsmechanisme in het blok, zit relatief veel ruimte op.
 

boomhauer

MF veteraan
5 dec 2006
3.355
27
33
weet niet of je het kan gebruiken maar


deze heb ik over
schroefdraad is 8mm pin is 6mm dik
Mocht je hem gratis willen hebben dan pm je adres maar dan gat die in een envelop naar je toe

Heel graag! Ik betaal je de verzendkosten dan. Pm!
 

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.763
181
Groningen
weet niet of je het kan gebruiken maar


deze heb ik over
schroefdraad is 8mm pin is 6mm dik
Mocht je hem gratis willen hebben dan pm je adres maar dan gat die in een envelop naar je toe
Ik betwijfel of deze wel zo 1 op 1 past. Pasmaken zal niet al te moeilijk zijn, maar ik denk dat het aluminium rond het gat van het pedaal te dik is.
 

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.763
181
Groningen
Misschien hebben sommige pompen meer vrije slag in hun ontwerp dan deze. Kan me best voorstellen dat fabrikanten voor op straat een ruimere vrije slag hanteren vanwege veiligheid. De veer zorgt er dan voor dat het voelbaar is dat je (ongemerkt) het pedaal bedient. Voor competitie is een directe rem misschien wel wenselijk en hoef je met zo'n ontwerp geen andere pomp te monteren, maar een ander beugeltje?

Het schakelpookje van m'n TL heeft ook behoorlijk wat vrije slag. Ondanks de gewijzigde schakelster. Zit hem echt in het bedieningsmechanisme in het blok, zit relatief veel ruimte op.
Ktm en Husaberg (en waarschjnlijk nog wel meer straat motoren) gebruiken dezelfde pomp. Alleen dan met een kogelgewricht met gat (zoals @guzzigek poste), dus waarom Husqvarna het weer anders doet?...
En het zijn juist de crossers (competitie) die een grote vrije slag willen. Zij willen constant met hun poot op de rem zitten en het pedaal onder hun voet voelen trillen. Om zo snel mogelijk er op te kunnen trappen, en niet eerst te hoeven zoeken.
 
  • Like
Waarderingen: Loki

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.845
143
bij mijnmotoren
Waren over van een chinese rempomp welke ik omgebouwd hebt tot een krankzinnige voorrempomp

Twee rempompen gekoppeld voor het aansturen van twee vierzuiger remklauwen
En dat gewoon omdat het kan en anders is dan iedereen gebruikt
 
  • Like
Waarderingen: boomhauer en Loki