Klem naast vrachtwagen in zware regen!

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.498
180
Oss
Gisteren moest ik naar huis door de regen. Op zich geen punt hopor, vervelendste is alleen dat je je regenkleding aan moet doen... verder echt niet erg.

Enfin ik draai dus de A2 op bij zaltbommel richting Den Bosch en geloof me, het regende behoorlijk. Ik zit op de linker baan, of eigenlijk een beetje in het midden en passeer achter een busje een vrachtwagen. Heel fijn, je kent het dan zit je in die enorme douche van het water van de vrachtwagenwielen. Zie je geen ruk. Het busje DURFT niet harder of hij zit me te sarren want hij blijft heel lang daar hangen terwijl vóór hem gewoon ruimte was. Erger: achter mij sloot het verkeer ook weer aan dus ik heb enkele minuten (voelde als uuuren) náást een vrachtwagen in zware regen mogen rijden. Héél fijn. Nee ik kon er ook niet tussendoor, daar was het zicht te slecht voor.

Uiteindelijk kan ik het busje voorbij en ik maak hem duidelijk dat ik niet blij ben.... krijg je zo'n blik van wat-bedoel-oe.... grr



Enfin.


ROland
 
Je bepaalt toch zeker zelf hoeveel ruimte je krijgt... het busje blijft naast de vrachtauto, daar doe je niks aan... dus gewoon langzamer gaan rijden (het verkeer achter moet dat dan ook) en desnoods achter de vrachtauto gaan rijden (dan gaan ze je maar lekker voorbij) Je zeker niet klem laten zetten tussen het overig verkeer... zij zitten allemaal warm en droog tussen de airbags en als ze denken aan 2,5 meter tussenruimte genoeg te hebben... fijn voor ze. Jij wilt gewoon de ruimte voor een noodstop zonder van achter aangereden te worden...
Toch?
 
Je bepaalt toch zeker zelf hoeveel ruimte je krijgt... het busje blijft naast de vrachtauto, daar doe je niks aan... dus gewoon langzamer gaan rijden (het verkeer achter moet dat dan ook) en desnoods achter de vrachtauto gaan rijden (dan gaan ze je maar lekker voorbij) Je zeker niet klem laten zetten tussen het overig verkeer... zij zitten allemaal warm en droog tussen de airbags en als ze denken aan 2,5 meter tussenruimte genoeg te hebben... fijn voor ze. Jij wilt gewoon de ruimte voor een noodstop zonder van achter aangereden te worden...
Toch?
p'cies. jezelf gewoon wat naar achteren laten zakken. niet zo moeilijk :X
 
Helaas kan je geen ruimte nemen. Ik hou niet van kleven dus ik maak altijd ruimte tussen mijzelf en mijn voorligger. Maar dan krijg je altijd van die frusti`s die gaan lopen duwen van rij door en proberen dan zelfs er rechts voor bij komen om zo weer 1 meter van elkaar af te rijden. Terwijl ik ook niet verder kan door van die bovengenoemde blokkades.

Moe word ik ervan :( Ik haat klevers en mensen die niet inzien dat ik gewoon wat afstand wil bewaren :r !! Aaargghh
 
gevalletje van "damned if you do, damned if you don't"...
had je daar blijven zitten zoals nu het geval was, zit je niet lekker met slecht zicht, veel water (en god weet wat die vrachtwagenbanden nog meer jouw kant op gooien) en een sticker op je bumper.

had je afstand genomen, was er misschien wel een of andere drol jouw rechtsvoorbij gehoekt...

kunt maar 1 ding doen, ervan leren en hopen (of zorgen) dat je niet meer in die situatie komt.
 
ik blijft achter vrachtwagens hangen (wel al links van ze) totdat er genoeg ruimte is om ze in 1 keer snel voorbij te gaan :)

Vrachtwagens hebben al mega-dode hoeken en daar wil je niet te lang naast zitten op je motortje..helemaal niet in de regen :+
 
Gisteren moest ik naar huis door de regen. Op zich geen punt hopor, vervelendste is alleen dat je je regenkleding aan moet doen... verder echt niet erg.

Enfin ik draai dus de A2 op bij zaltbommel richting Den Bosch en geloof me, het regende behoorlijk. Ik zit op de linker baan, of eigenlijk een beetje in het midden en passeer achter een busje een vrachtwagen. Heel fijn, je kent het dan zit je in die enorme douche van het water van de vrachtwagenwielen. Zie je geen ruk. Het busje DURFT niet harder of hij zit me te sarren want hij blijft heel lang daar hangen terwijl vóór hem gewoon ruimte was. Erger: achter mij sloot het verkeer ook weer aan dus ik heb enkele minuten (voelde als uuuren) náást een vrachtwagen in zware regen mogen rijden. Héél fijn. Nee ik kon er ook niet tussendoor, daar was het zicht te slecht voor.

Uiteindelijk kan ik het busje voorbij en ik maak hem duidelijk dat ik niet blij ben.... krijg je zo'n blik van wat-bedoel-oe.... grr



Enfin.


ROland

En wat heb je nu geleerd?????

Volgende keer dus gewoon je gas los en iets remmen zodat je weer terug kunt zakken naar achteren en achter die vrachtwagen kunt gaan rijden.

Nooooooit naast een vrachtwagen blijven hangen |(
 
ik blijft achter vrachtwagens hangen (wel al links van ze) totdat er genoeg ruimte is om ze in 1 keer snel voorbij te gaan :)

Vrachtwagens hebben al mega-dode hoeken en daar wil je niet te lang naast zitten op je motortje..helemaal niet in de regen :+
:^ ik let er zelfs op als ik personenwagens inhaal. Nooit naast de linkerachterkant gaan zitten. Als er een dooie hoek zit dan zit hij daar.
 
volgende keer gewoon die auto voor je, links (tussen vangrail en de auto zelf) met een wheelie voorbij terwijl je hem de middelvinger geeft. Probleem opgelost.

:+
 
Terug laten zakken? Nee dat nooit. Als ik iemand dat zie doen, in regen omdat ze bang zijn van de vrachtwagen of bij wegwerkzaamheden omdat de weg toch te smal lijkt dan denk ik altijd "SUKKEL" en "SCHIJTERD".
Nee ik was ook niet bang afzo hoor, tis alleen het gevoel van opgeslotenheid, da's niet zo lekker.


MAzzel,

Roland
 
Terug laten zakken? Nee dat nooit. Als ik iemand dat zie doen, in regen omdat ze bang zijn van de vrachtwagen of bij wegwerkzaamheden omdat de weg toch te smal lijkt dan denk ik altijd "SUKKEL" en "SCHIJTERD".
Nee ik was ook niet bang afzo hoor, tis alleen het gevoel van opgeslotenheid, da's niet zo lekker.


MAzzel,

Roland

liever sukkel of schijterd naar mijn hoofd krijgen van een wildvreemde die mij nooit meer ziet dan dat de mensen die mij wel kennen aan mijn ziekenhuisbed staan. Als ik me niet veilig meer voel dan maar terug.
 
Terug laten zakken? Nee dat nooit. Als ik iemand dat zie doen, in regen omdat ze bang zijn van de vrachtwagen of bij wegwerkzaamheden omdat de weg toch te smal lijkt dan denk ik altijd "SUKKEL" en "SCHIJTERD".
Nee ik was ook niet bang afzo hoor, tis alleen het gevoel van opgeslotenheid, da's niet zo lekker.


MAzzel,

Roland
Jij kan wel Sukkel of schijterd denken, als je je op zo'n manier laat opsluiten denk ik "Sukkel"....

Als er iets gebeurt kan je dus echt geen kant op...auto voor, vrachtwagen naast, vangrail andere naast en auto achter je.
Auto voor je remt voordat jij kan reageren, als de afstand die je houdt korter is dan die vrachtwagen. Vrachtwagen die naar links zou komen drukt je eenvoudig van de weg zonder dat je uitwijkmogelijkheden hebt en van achter rijden ze je ook aan zonder dat je ergens heen kunt |( |(

Je legt al je overlevingskansen dus in handen van anderen, ga je gang, persoonlijk hou ik liever zelf nog wat invloed *D

En wat voor nut heeft t daar te blijven rijden als je voorligger niet naar rechts gaat :?
 
Terug laten zakken? Nee dat nooit. Als ik iemand dat zie doen, in regen omdat ze bang zijn van de vrachtwagen of bij wegwerkzaamheden omdat de weg toch te smal lijkt dan denk ik altijd "SUKKEL" en "SCHIJTERD".
Nee ik was ook niet bang afzo hoor, tis alleen het gevoel van opgeslotenheid, da's niet zo lekker.


MAzzel,

Roland


hmmm... ik vind dit geen gezonde instelling... Ik ben geen schijterd, maar wel realistisch... in slecht weer ben je met de motor gewoon slechter af. Je hebt maar 2 bandjes en geen ruitenwissers of airco in je helm... je ziet dus minder als de koekblikkers, je kan veel minder hard remmen (zelfs op een droge weg zul je je best moeten doen een ABS-koekblik eruit te remmen, laat staan in 2 cm water) en je bent veel minder wendbaar bij snelheden boven de 60 km/u... haal je dus niks in je hoofd... je bent gewoon het bokje als er iets mis gaat...
Als ik alleen nog maar een volvo-grill in m'n spiegel zie (dan zitten ze er kort op..) dan gaat gewoon het gas geleidelijk dicht, en dan gaat 'ie er maar lekker langs... zoek 'ie zich maar een mooie trailer of andere leasebak om zich op te pletter te rijden... maar niet op mijn achterlicht...
Maar goed, je bent zelf verantwoordelijk...
 
Uiteindelijk kan ik het busje voorbij en ik maak hem duidelijk dat ik niet blij ben.... krijg je zo'n blik van wat-bedoel-oe.... grr

Precies, wat bedoel je. Hij haalt toch gewoon in.
Dat jij er niet blij mee bent zie ik wel maar wanneer je toch eens goed in de spiegel kijkt doet het busje niets verkeerd. Wij derhalve niet naar je medeweggebruikers in die zin dat ik hoop dat je iets bij hebt geleerd met betrekking tot inhalen tijdens forse regen.
 
Terug laten zakken? Nee dat nooit. Als ik iemand dat zie doen, in regen omdat ze bang zijn van de vrachtwagen of bij wegwerkzaamheden omdat de weg toch te smal lijkt dan denk ik altijd "SUKKEL" en "SCHIJTERD".
Nee ik was ook niet bang afzo hoor, tis alleen het gevoel van opgeslotenheid, da's niet zo lekker.


MAzzel,

Roland

Je geeft al aan dat de minuten wel uuuuuren leken, en je voelde je niet zo lekker. Naar mijn mening geef je dan blijk van gezond verkeersinzicht als je je even laat terug zakken. Als we de lengte van een vrachtwagen even schatten op 18 meter (maximaal) en daar de lengte van het busje dat ernaast reed aftrekken (4,5 meter)en even rekening houden met het feit dat je naast de vrachtwagen reed, ongeveer ter hoogte van de wielen, dan kun jij nooit meer dan een kleine 10 meter (waarschijnlijk minder) achter dat busje hebben gereden, met een zicht van nul komma nul. Dapper. Niet erg verstandig, maar wel dapper. Waarom zou je je druk maken of iemand mogelijk, heel misschien wel eens zou kunnen denken dat je een schijterd bent? Denk eerst aan je eigen veiligheid, dan geniet je langer van je motor.
 
en van achter rijden ze je ook aan zonder dat je ergens heen kunt |( |(
Tja, dat is iets wat je volgens mij niet echt in de hand hebt. Nu zal jij op je dienstfiets daar ws wat minder last van hebben, maar hoe maak je in godsnaam koekblikkers duidelijk dat ze afstand moeten houden :? . Een simpel handgebaar als :j wordt nog wel es verkeerd uitgelegd :P . Nadrukkelijk in je spiegels kijken werkt ook niet altijd....
 
Tja, dat is iets wat je volgens mij niet echt in de hand hebt. Nu zal jij op je dienstfiets daar ws wat minder last van hebben, maar hoe maak je in godsnaam koekblikkers duidelijk dat ze afstand moeten houden :? . Een simpel handgebaar als :j wordt nog wel es verkeerd uitgelegd :P . Nadrukkelijk in je spiegels kijken werkt ook niet altijd....
Als je je zo laat opsluiten kun je daar niets meer aan doen, ik blijf wachten totdat ik ruimte heb om de vrachtwagen in te halen en er dan gelijk aan voorbij te gaan.
Eenmaal ervoorbij kan ik dan kiezen of ik links blijf of rechts ga rijden.
Mocht een auto zich aan mijn achterlicht melden op het moment dat ik ruimte afwacht dan mag hij eerst erlangs.

Kost je even wat eergevoel, naar rechts gaan om die auto erlangs te laten, maar met veel eergevoel het ziekenhuis indraaien is ook funest voor datzelfde eergevoel ;)
 
Mocht een auto zich aan mijn achterlicht melden op het moment dat ik ruimte afwacht dan mag hij eerst erlangs.

Kost je even wat eergevoel, naar rechts gaan om die auto erlangs te laten, maar met veel eergevoel het ziekenhuis indraaien is ook funest voor datzelfde eergevoel ;)
:^

Iedere idioot die per sé de lettertjes op m'n MF-sticker wil lezen krijgt van mij ruim baan. Liever erachter zitten en de boel zelf in de hand hebben dan moeten hopen dat hij/zij een perfect reactievermogen heeft B|
 
Als je je zo laat opsluiten kun je daar niets meer aan doen, ik blijf wachten totdat ik ruimte heb om de vrachtwagen in te halen en er dan gelijk aan voorbij te gaan.
Eenmaal ervoorbij kan ik dan kiezen of ik links blijf of rechts ga rijden.
Mocht een auto zich aan mijn achterlicht melden op het moment dat ik ruimte afwacht dan mag hij eerst erlangs.

Kost je even wat eergevoel, naar rechts gaan om die auto erlangs te laten, maar met veel eergevoel het ziekenhuis indraaien is ook funest voor datzelfde eergevoel ;)
Okay, da's op een snelweg nog wel te realiseren. Maar wat nu als je zo'n knakker op een 80km cq autoweg achter je hebt waar je niet kan of mag inhalen?
 
Probleem is ook dat je geen hol ziet als je in die straal water blijft rijden.

Er is echter een oplossing voor DIT probleem!! Rain X op je vizier. Hoe meer water er op het vizier terecht komt, des te beter het zicht...raar maar waar.

;)
 
Okay, da's op een snelweg nog wel te realiseren. Maar wat nu als je zo'n knakker op een 80km cq autoweg achter je hebt waar je niet kan of mag inhalen?


Dan treed regel 1 weer in werking... :+
normaal hou ik voldoende afstand tot mijn voorganger, en de auto achter mij houdt weer voldoende afstand ten opzichte van mij... doet 'ie dat dus niet (klevertje dus) dan hou ik voldoende afstand voor ons beiden, dus twee maal een veilige afstand (dan kan ik tenminste op het gemakje stoppen als er iets misgaat zonder dat ik van achteren aangetikt wordt) Vind het klevertje dat niet leuk en wil 'ie mij persé voorbij, dan krijgt 'ie alle ruimte... dat soort heb ik liever voor me...
 
Terug laten zakken? Nee dat nooit. Als ik iemand dat zie doen, in regen omdat ze bang zijn van de vrachtwagen of bij wegwerkzaamheden omdat de weg toch te smal lijkt dan denk ik altijd "SUKKEL" en "SCHIJTERD".
Nee ik was ook niet bang afzo hoor, tis alleen het gevoel van opgeslotenheid, da's niet zo lekker.
Roland, er is niets stoers aan om jezelf klem te rijden. Je bent dus zelf de sukkel als je je in dit soort situaties begeeft.
En als je bijval verwacht, dan zal dat niet van ervaren motorrijders komen. Die interesseert het namelijk niets wat lefgozers van hen denken.


Kost je even wat eergevoel, naar rechts gaan om die auto erlangs te laten, maar met veel eergevoel het ziekenhuis indraaien is ook funest voor datzelfde eergevoel ;)
Ik zou het woord 'eergevoel' hier niet gebruiken. Het is eerder een geval van 'ego'. Een gefrustreerd 'ego' dat het niet kan verkroppen om ingehaald te worden. Het is geen wedstrijd. Als iemand anders risico's wil nemen om zich erlangs te wurmen, laat maar voorgaan.

Zelf merk ik dat het werkt bij klevers als je je linkerarm horizontaal naar buiten steekt en dan een beweging met de hele arm naar beneden maakt (duidelijker dan van voor naar achteren wuiven om aan te geven dat ze meer ruimte moeten geven). Dit gebaar, misschien samen met een tikje op de achterrem om het remlicht te laten flitsen, werkt bij mij in ieder geval altijd.
 
Roland, er is niets stoers aan om jezelf klem te rijden. Je bent dus zelf de sukkel als je je in dit soort situaties begeeft.
En als je bijval verwacht, dan zal dat niet van ervaren motorrijders komen. Die interesseert het namelijk niets wat lefgozers van hen denken.Ik zou het woord 'eergevoel' hier niet gebruiken. Het is eerder een geval van 'ego'. Een gefrustreerd 'ego' dat het niet kan verkroppen om ingehaald te worden. Het is geen wedstrijd. Als iemand anders risico's wil nemen om zich erlangs te wurmen, laat maar voorgaan.

Zelf merk ik dat het werkt bij klevers als je je linkerarm horizontaal naar buiten steekt en dan een beweging met de hele arm naar beneden maakt (duidelijker dan van voor naar achteren wuiven om aan te geven dat ze meer ruimte moeten geven). Dit gebaar, misschien samen met een tikje op de achterrem om het remlicht te laten flitsen, werkt bij mij in ieder geval altijd.

Met die arm uitsteken ben ik met je eens. Dat tikje op de achterrem zou ik niet doen. Dat flitsende remlicht kan wel eens als een rode lap op een dolle stier kunnen werken. Krijg je van die idioten die je na het inhalen weer zo nodig moeten gaan afsnijden of ff vlak voor je vol in de ankers gaan.
 
Met die arm uitsteken ben ik met je eens. Dat tikje op de achterrem zou ik niet doen. Dat flitsende remlicht kan wel eens als een rode lap op een dolle stier kunnen werken. Krijg je van die idioten die je na het inhalen weer zo nodig moeten gaan afsnijden of ff vlak voor je vol in de ankers gaan.

mee eens.
Bij klevers werkt het ook goed om jezelf groot te maken. Slinger heel langzaam van links naar rechts over je rijstrook. Moet je kijken wat een ruimte je dan krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan