Klemgereden door politie...

HackWarR1

Die hard MF'er
25 jun 2003
695
5
Mja?
Was gisreravond nog ff lekker een stukkie aan het rijden op mijn R6 door de binnenstad. Haal een paar autootjes in en sta daarna helemaal alleen voor een stoplicht bij een kruispunt. Links van mij (het stoplicht wat dwars op mij staat), staat een politiebus. Ik kijk ze aan en ze kijken mij aan, nix aan de hand. Ik kijk weer naar het stoplicht en op dat moments trekt de politiebus met een noodgang op dwars door rood en draait mijn rijbaan op in tegenovergestelde richting. Ze komen recht op mij af en stoppen vlak voor mijn fiets, springen eruit en schreeuwen dat ik mijn motor uit moet zetten. Ik volledig met stomheid geslagen zet mijn fietsie uit en krijg ik uitleg van de 2 agenten. Er blijkt toevallig net een rode R6 gestolen te zijn en daar zijn ze naar op zoek en de mijne voldoet volledig aan de beschrijving (op het eerste gezicht). Maar hij zag al meteen dat de kentekenplaat anders was. Toen moest ik eventjes naar de kant zodat ze alles even rustig na konden kijken. Tuurlijk geen probleem. Ik wil mijn fiets starten en krijg te horen dat ik hem niet mag starten, ok logisch. Aan de kant beland werden alle gegevens nagetrokken en bleek alles in orde te zijn. Het waren hele vriendelijke agenten en ze maakten nog even een babbeltje met mij over mijn fiets. Daarna nog snel een discussie gevoerd over mijn uitlaat (quote 'dit merk staat erom bekend dat ze teveel herrie maken!'). Ach, vertelt ze, wij bekeuren er niet voor in deze regio maar de KLPD wel dus let op. Bedankt voor de tip, maareh, hij gaat er echt niet af }) . Daarna met de nodige herrie weggereden en ze konden er wel om lachen.

Op zich schrok ik mij als onschuldig burger mijzelf natuurlijk helemaal te pletter, maar ik vind het fantastisch dat de politie hier zijn werk zo goed doet voor het opsporen van motoren. Bovendien waren het echt relaxte mensen.
Ga zo door Zuid-holland!!!

(ook dat mag best wel eens gezegd worden)
 
...en zo is dat...

Boetes zijn klote maar als ik bijvoorbeeld kijk hoeveel lui met te veel alcohol in deze regio elke dag van de weg worden gehaald (lees de politieberichten op intranet)... toch handig dat ze er zijn.
 
Je kan die jongens geen ongelijk geven zo bot en snel te zijn...als jij hem echt gejat had en je had ze in de gaten ben je zo weg met een motor in de stad.

:} aan alle agenten who give a fuck en niet klakkeloos lopen te schrijven
 
goed he?! Je kan beter 3x teveel van de weg worden gehaald en dat ze vaak controleren op gestolen motoren, dan dat de jouwes ooit foetsie is en niemand er naar omkijkt...

Maarre... Waar in Zuid-Holland? Mijn uitlaatje maakt namelijk ook veel te veel herrie..
 
Ze...gaan toch wel relaxter met ons om, oom agent is ook maar een mens. Wel een spannend momentje geweest.
 
Ik begrijp dat je schrikt...maar je schrikt ook als je erachter komt dat je fiets niet meer daar staat waar jij hem voor het laatst hebt achtergelaten.. En op deze manier vinden ze hem misschien wel terug... Goed opgevat deze ervaring :]
 
Tja, ook deze agenten zullen wel eens een bon schrijven waar iemand het niet mee eens is.....
Maar dit soort dingen waarbij je iemand op heterdaad kunt betrappen zijn gewoonweg eeuuhh...."erg bevredigend"....en leuk om te doen, zijn absoluut de leuke kanten van het werk. En met een busje hoef je t tegen een R6 niet op te nemen dus dan maar een tactiekje erop loslaten ;) .

Wel leuk dat je t zo opvat, ik kan me voorstellen (herinneren?? :X :X ) dat er ook zouden zijn die gelijk beginnen over dat ze in hun vrije tijd worden belemmerd en als een crimineel worden behandeld enz enz :}
 
Ik weet wel hoe je moest voelen. Erg geschrokken.
Ik heb ooit ook zo iets meegemaakt.
Ik had toen een oude matzwarte soes T500.
Kwam er een grote C10 langs me en sneed me ruw de weg af.
Beide agenten sprongen uit de wagen en sleurde me mijn motor af. Ik had nog net tijd om hem op zijn zijstandaard te zetten anders had hij gewoon omgevallen. Ze waren allebei aardig opgefokt en best wel ruw.
Wat bleek nu na enige tijd. Er was een overval geweest in de buurt en de dader was weggereden op een zwarte motor en droeg een zwarte jas. Ik ook dus......

Later hadden ze beide hun excuses gemaakt voor hun optreden en waren best wel vriendelijk. In eerste instantie was ik best wel een beetje boos, was enorm geschrokken en ook bijna gevallen. Maar later begreep ik het wel. Ze kunnen nu niet eenmaal rustig en beleefd vragen of ik soms een overval gepleegd heb. Eventuele schade kon ik verhalen op de politie. Ik kreeg een adres mee waarmee ik contact op kon nemen als ik wilde klagen of schade wilde verhalen. Maar dat was niet nodig.
 
Wel leuk dat je t zo opvat, ik kan me voorstellen (herinneren?? :X :X ) dat er ook zouden zijn die gelijk beginnen over dat ze in hun vrije tijd worden belemmerd en als een crimineel worden behandeld enz enz :}

Dit verhaal komt me redelijk bekend voor, alleen ging het bij mij om een koekblik. Zolang de boys in blauw rustig uitleggen waarom en vervolgens nog relaxt met je babbelen (zoals in bovenstaand geval) is het natuurlijk geen probleem. Helaas gebeurd het maar al te vaak, dat je wordt aangehouden, afgeblaft :( en als blijkt dat er niets aan de hand is, zonder enige vorm van excuses wordt losgelaten terwijl je nauwelijks weet wat er eigenlijk is gebeurd :? .

Daarom zijn er mensen die zich als een crimineel behandeld voelen. Heb zelf de juiste en niet juiste manier ervaren, weet dus waar ik over praat.
 
DEJA VU !!!
Koop me een ouwe Ford Taunus GL Coupé ,lekker ouw sleurtje met Dirty Harry gehalte :P kleur blauw ....
Heb 'm 2 dagen en ga met een maat naar de winkel om nieuwe bandjes op men motorvelgjes te laten leggen...
Krijgen onderweg effe een mitrailleur of twee onder de neus geduwd bij een wegversperring van de coppers :P :P
Een winkel in de buurt was overvallen ( gewapend ) door twee jongeren met een oude blauwe Ford !!!
Was blij dat ze ons niet ter plaatse doorzeefd hebben ipv ons eerst te doen stoppen.. :+ ...
 
DEJA VU !!!
Koop me een ouwe Ford Taunus GL Coupé ,lekker ouw sleurtje met Dirty Harry gehalte :P kleur blauw ....
Heb 'm 2 dagen en ga met een maat naar de winkel om nieuwe bandjes op men motorvelgjes te laten leggen...
Krijgen onderweg effe een mitrailleur of twee onder de neus geduwd bij een wegversperring van de coppers :P :P
Een winkel in de buurt was overvallen ( gewapend ) door twee jongeren met een oude blauwe Ford !!!
Was blij dat ze ons niet ter plaatse doorzeefd hebben ipv ons eerst te doen stoppen.. :+ ...
Persoonlijk ben ik van mening dat jij niets meer mag posten zonder begeleidend tekeningetje om je post te verduidelijken....... :o ;) })
 
He Baksteen, ik neem aan dat jij je beroep ook bij de politie uitoefent.
Kun je mij dan eens wat informatie geven of vertellen waarom ik bij de politie zou gaan want ik zit er zelf ook aan te denken.

Mail me maar, adres staat in profiel

Alvast bedankt!
 
He Baksteen, ik neem aan dat jij je beroep ook bij de politie uitoefent.
Kun je mij dan eens wat informatie geven of vertellen waarom ik bij de politie zou gaan want ik zit er zelf ook aan te denken.

Mail me maar, adres staat in profiel

Alvast bedankt!

Ik mag toch hopen dat niet iemand anders jou hoeft te gaan vertellen waarom je bij de politie moet he :p. Het is gewoon het mooiste beroep dat er is.
 
Kijk, dat is een leuke reactie!

Kun je me toevallig een tel. of adresje geven waar ik informatie kan vinden over hoe en wat?
 
Dit verhaal komt me redelijk bekend voor, alleen ging het bij mij om een koekblik. Zolang de boys in blauw rustig uitleggen waarom en vervolgens nog relaxt met je babbelen (zoals in bovenstaand geval) is het natuurlijk geen probleem. Helaas gebeurd het maar al te vaak, dat je wordt aangehouden, afgeblaft :( en als blijkt dat er niets aan de hand is, zonder enige vorm van excuses wordt losgelaten terwijl je nauwelijks weet wat er eigenlijk is gebeurd :? .

Daarom zijn er mensen die zich als een crimineel behandeld voelen. Heb zelf de juiste en niet juiste manier ervaren, weet dus waar ik over praat.

Natuurlijk heb er ook politiemensen bij zitten die een slechte dag hebben zeg maar. Maarja je kan beter altijd maar gewoon netjes blijven en ze helpen, want het werkt toch alleen maar tegen je als je vervelend wordt. Feit is dat ze er natuurlijk wel blijven voor de veiligheid van iedereen (al zijn sommige boetes echt ongelooflijk vervelend).

In ieder geval heeft de politie bij mij er weer een streepje bij door deze aktie, ik vind het hartstikke goed dat ze dit soort dingen doen. Misschien hebben ze die gozer wel gepakt later op de avond en heeft iemand nu zijn fiets terug. Fantastisch toch? *D
 
Op zich schrok ik mij als onschuldig burger mijzelf natuurlijk helemaal te pletter, maar ik vind het fantastisch dat de politie hier zijn werk zo goed doet voor het opsporen van motoren. Bovendien waren het echt relaxte mensen.
Ga zo door Zuid-holland!!!

Een half uurtje later zagen de 2 agenten wéér een rode R6, ditmaal de gestolen motor, maar in plaats van een bliksemactie uit te voeren zeggen ze tegen elkaar: "kijk, daar gaat die knul die we net aangehouden hebben. Mooie motor hè." :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan