klep in airbox

black jack

Rookie
13 mrt 2005
27
1
noordwijk
Wie weet wat?
Ik ben in bezit van een Cagiva Raptor 1000.Ik heb een probleem met de klep in de airbox die bij lage toeren dicht staat en bij 4500tpm open gaat.Bij mij gaat die klep bij 6000tpm weer dicht met als gevolg dat de motor veel te rijk staat en geen vermogen meer levert Nou heb ik die klep buiten werking gesteld en loopt de motor bij 6000tpm wel door Kan het kwaad die klep buiten werking te stellen (hij loopt onderin onregelmatiger) en wat stuurt die klep nou precies en bij hoeveel tpm moet hij nou open gaan. Mischien weet iemand met een TL 1000 wat ,het is het zelfde blok.
 
Bij een TL1000R zitten er kleppen die de toevoer afsluiten en bij een bepaald toerental gaan ze open. Er zijn veel verhalen te vinden over modificatie van de airbox op het net. Ik ga hem zelf ook uit voeren maar wacht effe tot vlak voor dat ie een keer op de bank gaat om afgesteld te worden. De modificatie bestaat uit het volledig wegnemen van de kleppen en de plaat waarin het luchtfilter zich bevind, open zagen zodat er altijd een ongehinderde luchtstroom via de "ram-airducts" de airbox in kan. De motor kan dus makkelijker ademhalen. Aangezien je de mengselverhouding (brandstof/lucht)daarmee verandert is het denk ik wel aan te raden hem even opnieuw te laten afstellen (PC of remappen). Het zal niet zo zijn dat je het blok gelijk schade aan doet, tenzij je de hele dag vol in de begrenzer hangt. Effe afstellen is wel beter.

check hier effe voor de mod aan de TL1000R www.jiffypark.com of op www.TL1000.de
 
Terug
Bovenaan Onderaan