Klep in originele uitlaat van CBR1000RR

Jean Gabin

Rookie
5 aug 2006
2
0
Brussel
Hallo beste collega's Blade owners,

Ik heb pas een week geleden mijn model 2001 ingeruild voor een 2006. Bij de eerste poetsbeurt stelde ik onder het duozadel net voor de einddemper een ventiel in de uitlaat vast waar twee kabeltjes naar toe lopen. Kan iemand mij vertellen waarvoor dit dient ? Maar leg het mij uit in simpel vlaams, ik ben geen techneut.

Als dit "ding" verwijderd wordt omdat ik een andere "slip on" demper laat steken, Leo Vinci, is dit nadelig voor de motor ?

Vraag twee, als jullie mij toestaan, de Leo Vinci met db killer er in , voldoet die aan de "euro" geluidnorm , m.a.w. is deze gehomologeerd ?

Dank bij voorbaat.

Jean
 
Klep is voor veel dingen,.. zorgt er voor dat ie aan "de normen" voldoet maar jij zal m niet gaan missen.
Bij slip on kun je deze gewoon weglaten,.. kabeltjes ook maar meteen weghalen (hoef je niets voor door te knippen)
Volgens mij staat er genoeg over op dit forum, en check anders ff op www.1000rr.net .
 
Is dit niet net zoiets als de Yamaha exup-klep?
Deze zorgt voor tegendruk in lage toeren zodat hij lekkerder doortrekt, dacht ik...
Vast iemand die dat kan bevestigen.
 
Gofast,

ik liep al enkele CBR1000RR pagina's door maar in deze 13 rubrieken is het als een speld zoeken in een hooiberg, temeer daar de zoekfunctie nog niet optimaal is. Maar jij weet er blijkbaar meer van, de motor blijft ie dan even mooi draaien ?

Jean
 
Vraag twee, als jullie mij toestaan, de Leo Vinci met db killer er in , voldoet die aan de "euro" geluidnorm , m.a.w. is deze gehomologeerd ?

Dank bij voorbaat.

Jean

Een goedgekeurde uitlaat (voor de openbare weg) heeft een 'E' keur. Voor Nederland is dat E4, voor België weet ik het niet. Dat nummer is in de demper geslagen. Als dat niet zo is, kan je er 'legaal' alleen mee op het circuit (je zou alleen niet alle mensen de kost moeten geven die ermee op straat rijden).
 
Gofast,

ik liep al enkele CBR1000RR pagina's door maar in deze 13 rubrieken is het als een speld zoeken in een hooiberg, temeer daar de zoekfunctie nog niet optimaal is. Maar jij weet er blijkbaar meer van, de motor blijft ie dan even mooi draaien ?

Jean

Ja hoor geen probleem. Sterker nog. Met een meer open uitlaat en zonder deze klep reageert de motor net even iets beter op het gas.
Inderdaad ik weet er meer van. op de meeste europese circuits moet ik mijn originele demper terug plaatsen. Dan echter zonder de klepbediening (deze staat dan gewoon open) Dan nog "smoort" de motor iets wanneer je na gas dicht het gas voorzichtig (en dat doe je wel op dit beest) weer open draait.
Met de "open" pijp gaat dit gewoon net ff wat fijngevoeliger.
Het is inderdaad een soort "Yamaha exup" systeem, Voor hetvermogen doet het niets. Het is echt een emissie verhaal.
Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan