Ik en mijn maat zijn bezig geweest met zijn motor, een kawa zzr 600 uti '91. We hebben de tank er af gehaald en laten maken omdat er een lek in zat.
Vervolgens plaatsen wij de tank terug, nadat we nog even de airbox los hebben gehaald en het luchtfilter hebben verschoond. (De airbox was helemaal dichtgekit langs alle randen met vloeibare pakking!) Na gecontroleerd te hebben of alle leidingen juist zaten hebben we de motor gestart.
Starten en lopen. Direct de motor weer afgezet, en toen zagen we olie lopen langs de rechterkant van de motor.
Een nadere inspectie wees uit dat de klepdekselpakking tussen het deksel en het blok was 'uitgedrukt'. Dwz op die pakking heb je zowel aan de linkerkant van het deksel als aan de rechterkant 2 van die halve-maan-vormige stukken, en die waren naar buiten gedrukt, aan de rechterkant. Wie kan mij vertellen wat dit kan veroorzaken? Hoe kan de motordruk zo hoog oplopen dat dit gebeurt, de motor heeft hooguit een seconde of 3 a 4 gelopen. Ik weet zeker dat de motordruk-overloop-leiding of hoe die ook mag heten (die naar de airbox gaat voor verbranding van gassen e.d.) zonder afknelling op zijn plaats zat. Sidenote: Overigens zaten er wel sporen van kit op het rechter kelkje van de carburatie.
Help! Ik wil eerst weten wat dit veroorzaakt alvorens ik een nieuwe pakking plaats en eht weer probeer natuurlijk!
Vervolgens plaatsen wij de tank terug, nadat we nog even de airbox los hebben gehaald en het luchtfilter hebben verschoond. (De airbox was helemaal dichtgekit langs alle randen met vloeibare pakking!) Na gecontroleerd te hebben of alle leidingen juist zaten hebben we de motor gestart.
Starten en lopen. Direct de motor weer afgezet, en toen zagen we olie lopen langs de rechterkant van de motor.
Een nadere inspectie wees uit dat de klepdekselpakking tussen het deksel en het blok was 'uitgedrukt'. Dwz op die pakking heb je zowel aan de linkerkant van het deksel als aan de rechterkant 2 van die halve-maan-vormige stukken, en die waren naar buiten gedrukt, aan de rechterkant. Wie kan mij vertellen wat dit kan veroorzaken? Hoe kan de motordruk zo hoog oplopen dat dit gebeurt, de motor heeft hooguit een seconde of 3 a 4 gelopen. Ik weet zeker dat de motordruk-overloop-leiding of hoe die ook mag heten (die naar de airbox gaat voor verbranding van gassen e.d.) zonder afknelling op zijn plaats zat. Sidenote: Overigens zaten er wel sporen van kit op het rechter kelkje van de carburatie.
Help! Ik wil eerst weten wat dit veroorzaakt alvorens ik een nieuwe pakking plaats en eht weer probeer natuurlijk!