klepje contactslot nog gangbaar te maken?

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.751
574
Simpele vraag, ben bang dat het antwoord ook een heel simpel nee wordt maar wie niet waagt...

Mijn contactslot heeft een plastic klepje (hebben de meeste volgens mij). Met de sleutel inbrengen schuift het klepje opzij zodat je er geen last van hebt. Als je de sleutel eruit haalt schuift het klepje er weer voor zodat er geen vuil, vocht en rommel in kan komen.

Bij mij wil het klepje dus niet meer dicht waardoor er altijd rommel in het slot kan komen. Nu is dit niet het ergste wat je je voor kan stellen maar zou het fijn vinden als ie weer netjes dicht ging zoals het hoort.

Overmatig wd40 gebruik heeft niks verbeterd. Met een pincet kan ik het klepje nét niet pakken en gefriemel met naalden en ijzerdraad bracht meer ergernis dan succes.

Had me er alweer een tijdje bij neer gelegd dat het toch niet zou lukken maar dacht mischien hier iemand te kunnen vinden met een tip?

Bvd.

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.751
574
perslucht???

om door te blazen ofzo?

heb zelf geen compressor maar kennis van me een hele professionele dus is een optie, compressor erop om de wd40 goed overal tussen te blazen is geen optie?

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
:r veertje zal wel lam zijn geef hem even af bij een horlogemaker die zijn gek op priegelwerk,of gooi er een tanktashouder overheen of plaats er een rondeplatteknoopmetplasticbekledemagneet op ;)

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.751
574
even afgeven is geen optie aangezien ik m dan eraf moet halen terwijl ik de motor dagelijks nodig heb, ik geef m eerst wel een overdosis wd40 , wie weet ;)

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
een ezel stoot zich geen tweede keer,dus je gaat opnieuw overmatig met wd40 aan de gang of word het nu wd41 :+

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.751
574
een ezel stoot zich geen tweede keer,dus je gaat opnieuw overmatig met wd40 aan de gang of word het nu wd41 :+
dat staat er los van aangezien het gewenste effect nog niet bereikt is; de aanhouder wint zeggen ze :)

gixfighter

MF'er
8 feb 2004
198
0
36
Steenbergen
ff een serieuze reactie waar je misschien wel wat aan hebt:

vaak gebeurd het dat het metaal rondom het klempje ingedeukt is doordat er tijdens het 'sleutel in het contact steken' misgestoken wordt en dus dat plaatje indeukt. Ik heb het al heel vaak gezien bij brommers/scooters en wat ik dan altijd doe is het volgende:

pak een klein schroevendraaiertje en steek deze schuin door het gleufje in het slot, (aan de overkant van het klepje) en probeerd dan het dekseltje van het slot terug omhoog te trekken, zodat de deuk er zeg maar uit is.
Het gebeurd dan vaak dat je klepje dan meteen weer dichtgaat als je de schroevendraaier eruit trekt.

Succes!

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.751
574
Dat is inderdaad een goeie tip, zal het morgen in het zonnetje eens bekijken, thnx :)

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Kweenie; is WD40 niet een pietsie agressief tegen sommige plastics? In alle slot-achtige dingen douw ik het liefst kruip-olie en/of grafietsmering.

Ook, wat mijn vader mij leerde: vaak op messing- en Lips-achtige platte sleutels ff krassen met potlood; je ziet het hoegenaamd niet maar die sloten blijven dan "lopen", óók in de huisdeur.

Rynno

Die hard MF'er
11 jul 2004
259
0
Den Bosch
Mag ik ook bij de club, ik heb hetzelfde probleem ;)
Sleutel gewoon niet verwijderen, er komt dan geen regen meer in.
Helemaal ideaal als je ook nog zo'n Kryptonite (pennetje's) slot hebt
zoals ik... Motor wel goed verzekeren uiteraard.

FiReFoX

Die hard MF'er
30 aug 2001
736
0
37
Zwolle
ff een serieuze reactie waar je misschien wel wat aan hebt:

vaak gebeurd het dat het metaal rondom het klempje ingedeukt is doordat er tijdens het 'sleutel in het contact steken' misgestoken wordt en dus dat plaatje indeukt. Ik heb het al heel vaak gezien bij brommers/scooters en wat ik dan altijd doe is het volgende:

pak een klein schroevendraaiertje en steek deze schuin door het gleufje in het slot, (aan de overkant van het klepje) en probeerd dan het dekseltje van het slot terug omhoog te trekken, zodat de deuk er zeg maar uit is.
Het gebeurd dan vaak dat je klepje dan meteen weer dichtgaat als je de schroevendraaier eruit trekt.

Succes!

super tip van je :} , ik had dit probleem ook en heb net dus even dat klepje terug gebogen en het plaatje gaat weer goed *D

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.751
574
Kweenie; is WD40 niet een pietsie agressief tegen sommige plastics?
Valt wel mee volgens mij. Afgezien daarvan bestaat mijn contactslot volgens mij van binnen enkel uit metaal.

Vandaag helaas niet aan toegekomen maar ga er zeker van de week mee aan de slag.

De sleutel erin laten zitten is geen optie want het gaat me er juist om als ik m ergens buiten laat staan dat er geen rommel of regen inkomt ;)

Alzheimer

MF'er
20 jul 2004
30
0
Den Bosch
Sloten (in huis ed) mag je niet smeren met vettigheid. Je dient grafiet poeder te gebruiken. Dat komt dan ook in van die handige knijpflesjes met een puntje eraan.

Waarom? Niet omdat vet/olie niet goed smeert, dat doet het prima. Maar dit vet komt ook aan de sleutel en die sleutel gaat weer in je broekzak, of op tafel, in de tas etc. Daar pikt het allerlei stof, zand en andere rommel op. Dit stop je weer terug in het contactslot. Dat gaat zo een tijdje door en er verzamelt zich allerlei rommel die slijtage veroorzaakt in je contactslot. Het alternatief is dus grafiet; dit plakt niet maar smeert wel.

En nu spuit jij je contactslot helemaal vol met zie plak troep.....

gs450l

MF'er
9 sep 2004
144
0
37
Leiden
Ik heb ook een probleempje met mijn contactslot. Punt 1 is dat het klepje niet meer dichtgaat (gewoon lam want als je hem op zijn kop houd valt het klepje wel dicht). En... nog iets veel leukers, als je motor gewoon staat te draaien kan je de sleutels eruit halen en kan je dus gewoon gaan rijden. Iemand mss tips of wordt het gewoon een nieuw contactslot???? Zal wel weer een duur geintje zijn ;-(

gixfighter

MF'er
8 feb 2004
198
0
36
Steenbergen
als je je sleutel uit je contact kan trekken zonder je contact uit te zetten is je sleutel versleten, nieuwe sleutel is een optie, maar waarschijnlijk zal het alles nieuw worden.

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Alzheimer: (vaak) krassen met een gewoon potlood op alles wat platte sleutels is helpt ècht; vaak zie je niet eens dat er wat op het metaal komt maar evengoed werkt het.
Inderdaad vinden messing-schijfjes zoals in huissloten en zo, gewone olie op den duur niet lekker.

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
Ik heb ook een probleempje met mijn contactslot. Punt 1 is dat het klepje niet meer dichtgaat (gewoon lam want als je hem op zijn kop houd valt het klepje wel dicht). En... nog iets veel leukers, als je motor gewoon staat te draaien kan je de sleutels eruit halen en kan je dus gewoon gaan rijden. Iemand mss tips of wordt het gewoon een nieuw contactslot???? Zal wel weer een duur geintje zijn ;-(
ik heb het contactslot+sleutel van een gsx750ex bj81 los op de plank en van de plank gaat ie voor 15euro 8-) het is een duur keukentrappie waar ik op trappen moet :+

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
er zit wel iets optisch verschil in merk ik op.
en het dopje rond het slot bovenop heb ik niet
de sleutel heeft 3 standen en gelukkig in de middelste stand trek je de sleutel er niet uit!
misschien is het slot mechanisme eruit te trekken het zit schijnbaar met 3 pennetjes vast
er zit een stekkertje als de jouwe aan met 4 contaccies.
afstand tussen bevestigingsgaten hart op hart 5,8cm
het geheel heeft een hoogte van 9,3cm.

Laatst bewerkt:

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.751
574
sorrie alvast voor het misbruik van de topicstarters zijn topic :o
Ow daar kan ik wel mee leven hoor ;)

Schaam me alleen een beetje dat ik er na zoveel tips nog niks aan geprobeerd heb. Wil het toch op mn gemak bekijken en doen dus niet ff vlug vlug. Ga eerst proberen het lipje een fractie omhoog te wippen aangezien het dekseltje daar dus onder blijft klemmen, bij geen resultaat weer eens wat anders proberen :)