klepje contactslot nog gangbaar te maken?

:r veertje zal wel lam zijn geef hem even af bij een horlogemaker die zijn gek op priegelwerk,of gooi er een tanktashouder overheen of plaats er een rondeplatteknoopmetplasticbekledemagneet op ;)
 
ff een serieuze reactie waar je misschien wel wat aan hebt:

vaak gebeurd het dat het metaal rondom het klempje ingedeukt is doordat er tijdens het 'sleutel in het contact steken' misgestoken wordt en dus dat plaatje indeukt. Ik heb het al heel vaak gezien bij brommers/scooters en wat ik dan altijd doe is het volgende:

pak een klein schroevendraaiertje en steek deze schuin door het gleufje in het slot, (aan de overkant van het klepje) en probeerd dan het dekseltje van het slot terug omhoog te trekken, zodat de deuk er zeg maar uit is.
Het gebeurd dan vaak dat je klepje dan meteen weer dichtgaat als je de schroevendraaier eruit trekt.

Succes!
 
Kweenie; is WD40 niet een pietsie agressief tegen sommige plastics? In alle slot-achtige dingen douw ik het liefst kruip-olie en/of grafietsmering.

Ook, wat mijn vader mij leerde: vaak op messing- en Lips-achtige platte sleutels ff krassen met potlood; je ziet het hoegenaamd niet maar die sloten blijven dan "lopen", óók in de huisdeur.
 
Mag ik ook bij de club, ik heb hetzelfde probleem ;)
Sleutel gewoon niet verwijderen, er komt dan geen regen meer in.
Helemaal ideaal als je ook nog zo'n Kryptonite (pennetje's) slot hebt
zoals ik... Motor wel goed verzekeren uiteraard.
 
ff een serieuze reactie waar je misschien wel wat aan hebt:

vaak gebeurd het dat het metaal rondom het klempje ingedeukt is doordat er tijdens het 'sleutel in het contact steken' misgestoken wordt en dus dat plaatje indeukt. Ik heb het al heel vaak gezien bij brommers/scooters en wat ik dan altijd doe is het volgende:

pak een klein schroevendraaiertje en steek deze schuin door het gleufje in het slot, (aan de overkant van het klepje) en probeerd dan het dekseltje van het slot terug omhoog te trekken, zodat de deuk er zeg maar uit is.
Het gebeurd dan vaak dat je klepje dan meteen weer dichtgaat als je de schroevendraaier eruit trekt.

Succes!


super tip van je :} , ik had dit probleem ook en heb net dus even dat klepje terug gebogen en het plaatje gaat weer goed *D
 
Sloten (in huis ed) mag je niet smeren met vettigheid. Je dient grafiet poeder te gebruiken. Dat komt dan ook in van die handige knijpflesjes met een puntje eraan.

Waarom? Niet omdat vet/olie niet goed smeert, dat doet het prima. Maar dit vet komt ook aan de sleutel en die sleutel gaat weer in je broekzak, of op tafel, in de tas etc. Daar pikt het allerlei stof, zand en andere rommel op. Dit stop je weer terug in het contactslot. Dat gaat zo een tijdje door en er verzamelt zich allerlei rommel die slijtage veroorzaakt in je contactslot. Het alternatief is dus grafiet; dit plakt niet maar smeert wel.

En nu spuit jij je contactslot helemaal vol met zie plak troep.....
 
Ik heb ook een probleempje met mijn contactslot. Punt 1 is dat het klepje niet meer dichtgaat (gewoon lam want als je hem op zijn kop houd valt het klepje wel dicht). En... nog iets veel leukers, als je motor gewoon staat te draaien kan je de sleutels eruit halen en kan je dus gewoon gaan rijden. Iemand mss tips of wordt het gewoon een nieuw contactslot???? Zal wel weer een duur geintje zijn ;-(
 
Alzheimer: (vaak) krassen met een gewoon potlood op alles wat platte sleutels is helpt ècht; vaak zie je niet eens dat er wat op het metaal komt maar evengoed werkt het.
Inderdaad vinden messing-schijfjes zoals in huissloten en zo, gewone olie op den duur niet lekker.
 
Ik heb ook een probleempje met mijn contactslot. Punt 1 is dat het klepje niet meer dichtgaat (gewoon lam want als je hem op zijn kop houd valt het klepje wel dicht). En... nog iets veel leukers, als je motor gewoon staat te draaien kan je de sleutels eruit halen en kan je dus gewoon gaan rijden. Iemand mss tips of wordt het gewoon een nieuw contactslot???? Zal wel weer een duur geintje zijn ;-(

ik heb het contactslot+sleutel van een gsx750ex bj81 los op de plank en van de plank gaat ie voor 15euro 8-) het is een duur keukentrappie waar ik op trappen moet :+
 
Kijk es goeje berichten! Als jouw contactslot hetzelfde is als deze dan ben ik geinteresseerd.
full
 
er zit wel iets optisch verschil in merk ik op.
en het dopje rond het slot bovenop heb ik niet
de sleutel heeft 3 standen en gelukkig in de middelste stand trek je de sleutel er niet uit!
misschien is het slot mechanisme eruit te trekken het zit schijnbaar met 3 pennetjes vast
er zit een stekkertje als de jouwe aan met 4 contaccies.
afstand tussen bevestigingsgaten hart op hart 5,8cm
het geheel heeft een hoogte van 9,3cm.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan