he motorfanaten,
ik heb 1.5 maand geleden mijn GSX600f in de garage gezet om mijn andere motor ook een keer te gebruiken.
nu wil ik hem weer een keer starten, maar helaas. startmotor gaat met het grootste gemak rond, en de compressie was tussen 0 en 1, terwijl ik hem rijdend heb weggezet.
Omdat ik dit probleem begin dit jaar ook een keer gehad heb, en toen alles uit elkaar heb gehaald, weet ik zeker dat het niet de kop of de zuigers zijn. ik heb dus het deksel eraf gehaald, en de inlaatkleppen een flinke tik gegeven, dat scheelde al een boel, momenteel staat ze op 4 bar. maar de klepspeling is 0.1 mm te groot, terwijl ik enkele maanden geleden nog gemeten heb.
ik vrees dus dat mijn kleppen blijven hangen, en zit nu dus met 2 vragen.
1 waarom blijven ze hangen. zijn het de seals, of de klepgeleider, of zit er iets tussen een aantal kleppen en hun zitting.
2 hoe kan ik het probleem oplossen en een netjes vertrouwd 11 bar terugvinden.
ik heb 1.5 maand geleden mijn GSX600f in de garage gezet om mijn andere motor ook een keer te gebruiken.
nu wil ik hem weer een keer starten, maar helaas. startmotor gaat met het grootste gemak rond, en de compressie was tussen 0 en 1, terwijl ik hem rijdend heb weggezet.
Omdat ik dit probleem begin dit jaar ook een keer gehad heb, en toen alles uit elkaar heb gehaald, weet ik zeker dat het niet de kop of de zuigers zijn. ik heb dus het deksel eraf gehaald, en de inlaatkleppen een flinke tik gegeven, dat scheelde al een boel, momenteel staat ze op 4 bar. maar de klepspeling is 0.1 mm te groot, terwijl ik enkele maanden geleden nog gemeten heb.
ik vrees dus dat mijn kleppen blijven hangen, en zit nu dus met 2 vragen.
1 waarom blijven ze hangen. zijn het de seals, of de klepgeleider, of zit er iets tussen een aantal kleppen en hun zitting.
2 hoe kan ik het probleem oplossen en een netjes vertrouwd 11 bar terugvinden.