Kleppen iets verkeerd

Splendid

MF'er
24 apr 2006
204
0
Drachten
hallo:)

Ik had dus laatst even de kleppen van mn xl500 gesteld, maar volgens mij staan ze net niet goed, als ik hem probeer te starten hoor ik harde tikken bij de cilinderkop wegkomen, maar als ik de killswitch aanstaat (dus dat ie niet wil starten) klinkt ie gewoon normaal.

Naar mijn idee is dit omdat als de zuiger weer omhoog gaat dmv ontsteking, hij net wat hoger komt dan wanneer de startmotor hem omhoog drukt.

Maar mijn vraag aan jullie, heb ik er dan juist teveel, of te weinig speling op zitten?..

Alvast bedankt:)

edit: ik heb er dus een blok met electrische start onder zitten he
 
Laatst bewerkt:
Wat roger zegt klopt wel.

zo heb ik het op school ( motorvoertuigentechniek) ook geleerd, was een special kapje voor over de distributieketting.

Ik reed toen zelf met een kadettje 1.2 ( 1977) en heb toen de kleppen op die manier gesteld.


maar we dwalen af geloof ik :P
 
Laatst bewerkt:
Wat roger zegt klopt wel.

zo heb ik het op school ( motorvoertuigentechniek) ook geleerd, was een special kapje voor over de distributieketting.

Ik reed toen zelf met een kadettje 1.2 ( 1977) en heb toen de kleppen op die manier gesteld.


maar we dwalen af geloof ik :P
zo leer je het & zo moet het ook.. misschien zijn we al gewoon oud :+ en weten de jongeren onder ons deze 'oerstellerij met raar gerei' niet eens meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan