Kleppen lijken te tikken na het stellen. GSXR 600 1998 SRAD

Meathausen

Rookie
21 jan 2012
12
1
Geesteren
Hallo,

Ik heb laatst mijn kleppen gesteld van mijn Suzuki GSXR 600. Vooraf maakte de motor geen geluid en liep deze fijn. Tijdens het controleren van de klepspeling zag ik dat zowel mijn in- als uitlaatklep speling op zo'n 0,15mm zat.

Volgens het werkplaatshandboek zou de inlaat tussen 0,10 en 0,20 moeten staan en de uitlaat tussen de 0,20 en 0,30. De uitlaat stond dus te krap en dit heb ik verholpen met andere shims. Aangezien ik de speling niet te veel wilde vergroten omdat de motor goed liep heb ik gekozen om het naar ~0,22mm te brengen. Aan de lange kant van de bandbreedte dus. Nu ik de motor start hoor ik iets in de kop duidelijk tikken. Dit vermindert naarmate de motor warm wordt maar het gaat niet helemaal weg.

Mijn vraag: kan dit kwaad? En is er wellicht iemand met kennis van een SRAD die mij kan vertellen dat de marges in het werkplaatshandboek wellicht te ruim zijn weergegeven? Kan het ook nog iets anders zijn? Mijn SRAD heeft geen nokkenasspanner update gehad. Aangezien hij hiervoor niet tikte denk ik niet dat het daar aan ligt.

Mvg, Marc
 
Laatst bewerkt:
Pas geleden ook kleppen gesteld en de nokkenassen weer optijd gezet. Geen bijgeluiden gehad. Heb je alles op juiste moment gezet en ook de goede volgorde aangehouden van de nokkenasplaten om vast te zetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan