kleppen schoon maken gsxr 750w van 93

revite

MF'er
6 apr 2004
53
0
steenbergen
hoi ik heb een vraagje

ik wil mn kleppen van mn motor er uit halen en schoonmaken omdat ze te vuil geworden zijn
nu is mijn vraag moet ik mijn hele blok eruit halen om dat voor elkaar te krijgen of kan ik er ook fatsoenlijk bij als ik alleen de tank en de kuip er afhaal

en wat moet ik eventueel nog meer doen

al vast bedankt :} :} :}
 
..eh, :? omdat ze vuil zijn geworden ??? ja, da's niet zo gek :z maar waarom wil je ze poetsen ?? ik neem aan dat je je zuigers ook wil reinigen ?? als ze krom zijn of te ver zijn ingedaald Ok, of controle/revisie..ook goed..maar waarom haal je ze eruit ???
 
Tank eraf, zooitje bende opzijhalen zoals bougie, gas, choke en rem kabels, vuldop van je radiator, deksel loshalen met inbus sleutel, vloeken omdat je daar niet veel ruimte voor hebt, en tenslotte tot de conclusie komen dat ze helemaal niet zo smerig als je denkt :)
 
Tank eraf, zooitje bende opzijhalen zoals bougie, gas, choke en rem kabels, vuldop van je radiator, deksel loshalen met inbus sleutel, vloeken omdat je daar niet veel ruimte voor hebt, en tenslotte tot de conclusie komen dat ze helemaal niet zo smerig als je denkt :)

www.oldskoolsuzuki.org , staat ergens een heel mooi werkplaatshandboek in pdf-formaat voor je brommer
 
carbrateurs moeten er ook nog af.
Heb je er gereedschap voor dan om je kleppenveren te lichten????
Denk je dat als je 10 km. gereden hebt dat ze dan nog schoon zijn??
Heb vorig jaar m'n opel kadett kop vervangen omdat deze gescheurd was, kleppen hebben er 170000 km in gezeten en waren niet vies(normale aanslag dan..)
Waarom jou motor wel dan??
 
De topic starter zit zich inmiddels op te vreten "waarom heb ik niet gewoon gevraagt hoe ik kan zien of mn kleppen vies zijn" ;)

Om de kleppen uit de cilinderkop te halen moet de kop eraf en dat gaat niet lukken zonder het blok eruit te halen. http://oldskoolsuzuki.info heeft een goeie manier om je blok uit je motor te krijgen.

Klepjes eruit, stralen (alleen de kant van de klepsteel) meteen cilinderkop (laten) bewerken en het is weer fris en fruitig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan