Kleppen stellen 72er cb250

CB2501972

MF'er
7 sep 2004
95
0
rijssen
hallo allemaal ik heb een vraag
hoe stel ik de kleppen van mijn 72er cb250 en welke speling moeten ze hebben is trouwens omgebouwt naar euro loodvrei kan iemand mij helpen

 
en nog een
full
 
en de laatste is dit nu een mooi motorke of niet?
en als iemand nog iets ziet wat er niet aan klopt magie het zeggen ,en ik ben nog op zoek naar een werkplaatsboek en nieuwe spaken voorwiel o let niet op de rommel in de schuur......haha
full


cool ding he jammer dat het weer wat minder word
trouwens de motor heeft nog geen 30000km gelopen en ik ben 3e ijgenaar
ik heb zitten tweifelen of ik hem weg zou doen, maar ik hou hem toch maar, ze hadden me 1300 euries geboden maar daar vind ik hem te mooi voor en hij rijd nu ook lekker na het afstellen.
 
aan bijde zijden van de cilinderkop zitten chromen kapjes ,die draai je er af daar achter kun je ze stellen de voorste voor de uitlaat klep de achterste voor de inlaat klep voor het stellen wel ff de klep schroeven losdraaien en met een voelermaatje erbij
 
aan bijde zijden van de cilinderkop zitten chromen kapjes ,die draai je er af daar achter kun je ze stellen de voorste voor de uitlaat klep de achterste voor de inlaat klep voor het stellen wel ff de klep schroeven losdraaien en met een voelermaatje erbij
Hey bedankt, maar moest je niet op de een of andere manier de kleppen allemaal tegelijk dicht draaien? hoe doe je dit en hoe weet je of ze idd allemaal dicht staan? :) 'k heb nu wel gelezen dat je aan de krukas moet draaien, maar...hoe ver?
 
Laatst bewerkt:
Hey bedankt, maar moest je niet op de een of andere manier de kleppen allemaal tegelijk dicht draaien? hoe doe je dit en hoe weet je of ze idd allemaal dicht staan? :) 'k heb nu wel gelezen dat je aan de krukas moet draaien, maar...hoe ver?
ok, dit heb ik nu wel gevonden blijkbaar, maar hoe bepaal je nu eigenlijk de juiste afstand? de tuimelaars passen in een soort kommetje en daar pas geen voeler tussen, die is daar veel te breed voor. Ik zal straks een tekeningetje maken van wat ik bedoel :)
 
Jongens, wat een onduidelijk gedoe, kijk toch fff in een boek....
Printje is attached (ik kan je evt een duidelijkere mailen),
(Afbeelding)
suc6
hello,

bedankt voor de afbeelding hoor, maar ik zit gewoon met de breedte van de voeler; het is alsof de klepsteel een beetje verzonken zit, waardoor de voeler eigenlijk een soortje bruggetje maakt tussen de tuimelaar en de klepsteel. Dus...om ze juist af te stellen, knippen jullie je voelers door? 'k Wil het gewoon effe dubbelchecken voor ik m'n materiaal verknip :)
 
Honda??

Voor die van mij heb ik de voeler gewoon verbogen, en dan gaat ut wel
ja, verbuigen moet idd sowieso, maar het gaat om de breedte van de voelers. Blijkbaar bestaan er dus ook smallere, zoals rik zegt in de volgende post :) 'k zal dus moeten knippen dan :) 'k Heb even een pic van mijn voelers gemaakt
full
 
Laatst bewerkt:
ja, verbuigen moet idd sowieso, maar het gaat om de breedte van de voelers. Blijkbaar bestaan er dus ook smallere, zoals rik zegt in de volgende post :) 'k zal dus moeten knippen dan :) 'k Heb even een pic van mijn voelers gemaakt

Ik had een paar dagen geleden dus mijn kleppen zo en zo kwaad als het ging dus "gesteld" gewoon op het zicht bovenste dode punt gezocht en gekeken wanneer de kleppen dicht waren en de tuimelaars los. Nu wilde ik het even doen vie de LT markering, maar als ik hem daar op zet, dan staat ofwel de zuiger beneden, ofwel de kleppen open. Ook "slaagt hij door", als ik hem 360° draai, dan klikt hij als het ware nog vanzelf een kwart slag door, is dat normaal? want zo kan ik het natuurlijk niet stellen :s Misschien heeft er iemand hiervoor aan de nokkenas geprutst ofzo? Thx voor de info over jouw voelers al :)
 
sorry voor de dubbele
Woohoo! Gelukt, denk ik. 'k heb er een sleutel op de kop van de nokkenas gezet en die geblokkeerd met een balkje waar ik een schroef in heb gedraaid. Zo bleef hij mooi op LT staan met de tuimelaars los *O* Dan 180° gedraaid en de andere kant gedaan. Wel jammer dat ik m'n voelers moest kapotknippen... Bedankt voor de tips hier *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan