Kleppen stellen 72er cb250

CB2501972

MF'er
7 sep 2004
95
0
rijssen
hallo allemaal ik heb een vraag
hoe stel ik de kleppen van mijn 72er cb250 en welke speling moeten ze hebben is trouwens omgebouwt naar euro loodvrei kan iemand mij helpen

 
Hoe plak ik hier trouwens een foto in zodat ik kan laten zien over welke motor ik het heb?????????????? :?
Hoe post ik een plaatje?
Hiervoor zijn ruwweg 2 manieren. Manier 1 is om je afbeelding als bijlage mee te sturen met je bericht. Als je een reactie plaatst zie je onder aan de knop Bladeren staan. Als je hierop klikt kun je de afbeelding selecteren op je computer. Selecteer deze en kies Openen. Zet hierna in je nieuwe bericht
misc
. Als je hierna je reactie post zal je zien dat op de plaats waar je
misc
hebt gezet de afbeelding verschijnt die je zojuist hebt meegestuurd met je bericht. Voorwaarde is dat het bestand van het type .gif of .jpg is en niet groter is dan 100 KB (kilobyte). Let er tevens ook op dat je de preview niet gebruikt als je een plaatje invoegt. Manier 2 om een plaatje te posten gaat als volgt. Er wordt vanuit gegaan dat de afbeelding reeds ergens op internet staat (dat geldt ook voor plaatjes die in " mijn bestanden" staan in je profiel). Open deze afbeelding en kopieer de locatie van de afbeelding. Zet vervolgens
in je bericht en zet de locatie van de afbeelding tussen deze 2
plaatje.jpg
. Als je nu je reactie plaatst zal als het goed is de afbeelding zichtbaar zijn. Kijk hier voor een uitgebreidere handleiding.


waar de rooie kruisjes staan ....moet [ imgatt ] staan maar dan met de haakjes aan het woord vast
 
Laatst bewerkt:
file:///C:/Documents%20and%20Settings/wilko/Bureaublad/torents/hondablok.JPG

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/137686/c8e94c14d8bda303b0df2e3408ea8def (hondablok2.JPG)​
 
Als ik mijn cb hoor lopen hoor ik alleen het geluid van mijn kleppen dit is toch niet goed, kan ik die stellen aan bijde zijkanten door die schroefjes te verdraajen ????
en hoe kijk ik dan welke speling ik moet hebben ????

wie legt mij dit even uit ?????
 
Kleppen stellen, ja zo 1 2 3 niet uit te leggen. Je moet (als ik me niet vergis) ook de linker deksel van het blok demonteren. Daarachter staan je merktekens van wanneer je nokkenas op het juiste punt staat. Verder natuurlijk die dopjes boven demonteren met goed passen steek/ringsleutel no 17. Voor inlaat 0,05 en voor uitlaat 0,08. Maar zeg dit uit het hoofd.

Eigenlijk wat je eerst wilt doen is een wph (werkplaatshandboek) regelen.
 
bedankt voor de ifo
dus als ik het goed begrijp die grote doppen voor en achter op de kop verweideren en daar ergens tussen met de maatjes en dan stellen met die schroefjes achter die dekseltjes aan bijde zijden van de kop ff proberen morgen want nu heb ik meer kabaal dan gezoem ik hoor nog meer kleppen dan uitlaatgeluid .
 
Let ff op, als je aan de krukas draait heb je op een gegeven moment een punt waarop alle kleppen dicht staan. Achterop de cilinder zit een uitbouw met een boutje welke met een moer geborgd zit. borgmoer losdraaien, boutje paar slagen losdraaien, boutje weer vastdraaien (niet te vast, advies gebruik een zo kort mogelijke steeksleuten maatje 10 en met je vingers vastzetten en niet met de volle hand), daarna borgmoer vastdraaien. Nu is je nokkenasketting weer op spanning en dan kan je kleppen gaan stellen.
 
is er een mankering bij dat dekseltje waar de contactpunten zitten om je te laten weten dat alle kleppen dicht zijn ??

ik lees vaak in artikels over kleppen stellen over dat er een T moet gelijkstaan met een ander cijfer/getal maar dat vindt ik echt niet terug bij mij :?
 
Als je je krukasdeksel aan de linkerkant los gaat halen (daaronder vindt je de markeringen voor ontsteking en nokkenas) hou dan een bakje bij de hand, er komt geheid een slok olie uit !!!

En regel een handboek !!
(Ik heb er eentje digitaal gekocht, kan evt wel een kopietje voor je maken...)
 
hello


Ik heb ook zo'n CB250 gehad. Het kan zijn dat het "Assymetrische klepstoters" zijn. en dat het niet met een "Regelschroef" is onder die ronde deksels zoals bij 99% van de oudere motoren

Dan moet je de kleppen regelen met het asje waarop de klepstoters zitten.
Die zitten achter het plaatje van de onsteking links en achter het andere plaatje rechts.

zie ook mijn vroegere post (toen wist ik nog niet hoe het werkte)
Kleppen stellen oude CB250 K ? geen regeling huh?
 
K*T..... bout kapotgedraait waar de tuimelaars achter zitten, is dit erg? zat zo muuuuurvast ineenkeer zei die pats was wel los maar ook de rant eraf geknapt. heeft iemand nog zon dop liggen????


:? ;(
 
Als je je krukasdeksel aan de linkerkant los gaat halen (daaronder vindt je de markeringen voor ontsteking en nokkenas) hou dan een bakje bij de hand, er komt geheid een slok olie uit !!!

En regel een handboek !!
(Ik heb er eentje digitaal gekocht, kan evt wel een kopietje voor je maken...)

wat moet je voor zo'n werkplaatsboek hebben dan isie op cd??
 
Joepieee kleppen gesteld en carburateurs gesteld loopt als een zonnetje in4 al naar de 100km/h en trekt weer als een beer :]

bedankt jongens voor de info, nu moet ik alleen nog zo'n nieuwe dop hebben voor de kop is kapot gedraait ,maar sluit nog wel goed af lekt niet dus zal eerst wel goed zijn niet??????
 
en is het nou zo kleppen stellen met tuimelaar of is het anders ? op het asje ?
zoja heb je dan een fotoke van waar het juist is
kmoet de mijne ook nog doen
thx :] lekker cruize
 
is stellen op het asje heel makkelijk
voelermaatjes aan de voor en achterkent ertussen wanneer de tuimelaars helemaal losstaan dan draaien aan de schroefjes op de juiste maat ik heb 0.05 in en uitlaat 0.08
vastdraaien en klaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan